Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tuet laskee yli 200e/kk, en pärjää enää!! EN SAA halvempaa vuokra-asuntoa...Ensi kuussa ei sit ole varaa ruokaan...Luottotietoja ei ole

Vierailija
20.03.2024 |

Miksi näin kurjistetaan heikoimmassa asemassa olevia???

Mulle jää ensi kuussa vain 240e yhteensä koko kuulle rahaa, kun normaalisti on jäänyt 470e.

Kela leikkaa "liian kalliin" vuokran takia, vaikka se ei edes ole kallis!!

JA HAEN KOKO AJAN HALVEMPAA  ASUNTOA, MUTTA EN SAA!!!

Miten tämä voi oikeasti mennä näin? On kohta pakko varastaa ruokaa...

Kommentit (333)

Vierailija
281/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasta kaupasta ruokaa, kahvia, Iittalan, Marimekon, vaatteita yms. tuotteita varasta ja myy torissa että saat rahaa.

Ei jää rahaa noiden leikkauksien jälkeen kuin 240€/kk, tästä pitää maksaa laskut, ruoka, salikortti, bussikortti, vaatteet, hygieniatuotteet yms yms....

Ap

Ai salikortti? Ehkä myös suoratoisto ja ripsienpidennys?  Salikortti ei ole mikään pakollinen. On ilmaisia liikuntoja ja kuntolulaitteita. Ihan turhaan valitat ja hyvä että leikataan.

Vierailija
282/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mikset mene töihin? 

Satoja hakemuksia laittanut mutta yhteenkään ei ole koskaan vastattu.....

Joo, just. Älkää ruokkiko tätä trollia! 

Mitä trollia tossa on? Ihan arkipäivää nykyään.

On täällä muitakin työttömiä ja nimenomaisesti hyviä työttömiä.

En saa edes yhtä työtä mistää, 11 000 hakeumsta laitettu kaikkeen mahdolliseen työhön

Ap

Laiska lusmu olet. Tai sitten olet niin tyhmä, ettet ymmärrä hakea niitä töitä ,mihin rahkeesi riittää.

Huutista!=))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasta kaupasta ruokaa, kahvia, Iittalan, Marimekon, vaatteita yms. tuotteita varasta ja myy torissa että saat rahaa.

Ei jää rahaa noiden leikkauksien jälkeen kuin 240€/kk, tästä pitää maksaa laskut, ruoka, salikortti, bussikortti, vaatteet, hygieniatuotteet yms yms....

Ap

Mihin tarvitset bussikorttiakaan, jos et käy töissä tai koulussa?

Vierailija
284/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina luottotiedottomuus ei johdu omasta holtittomasta rahan käytöstä. Minä menetin luottotiedot isäni kuoleman jälkeen. En saanut perintöä euroakaan koska äitini piti itsellään kaikki vanhempieni yhteiset rahat.

Minun olisi pitänyt maksaa tuhansien eurojen perintöverot. En pystynyt joten menetin luottotietoni. 

Nyt uuden vuokra-asunnon saaminen on vaikeaa ja nykyisen asunnon homemyrkyt tekevät minut vielä sairaammaksi mitä olin muuttaessani tähän homeläävään.

Trolli tämäkin. Jos et saanut perintöä, ei siitä vero joudu maksamaan. Olisi vaan pitänyt tehdä perunkirja niin että et saa/ota mitään.  Valehtelet.

Vierailija
285/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko harkita kimppakämppää?

Mistä tällaisia kimppakämppiä saa?

Ei vuokraovessa ole ainakaan.

Kaikki mun kaverit on parisuhteissa/perheellisiä eikä heistä ole kimppakämppää lähtijöiksi.

Eikö kukaan muutenkaan ole ikinä ollut innostunut ajatuksesta tuttavapiirissäni.

Ikää minulla on jo 38v.

Pitäisi sitä kämppistä kai vähän etukäteen tunteakin?

Ap

Vierailija
286/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun kaverit on parisuhteissa/perheellisiä eikä heistä ole kimppakämppää lähtijöiksi.

Eikö kukaan muutenkaan ole ikinä ollut innostunut ajatuksesta tuttavapiirissäni.

Ikää minulla on jo 38v.

Ap

No aloita vaikka näistä 98 vaihtoehdosta, joita vuoraovi tarjoaa hakusanoilla "Vantaa, vuokra alle 750€, soluasunto tai alivuokralainen" 

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot

Vierailija
287/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua niiden ihmisten valitusta jotka saavat elämiseen kaiken valtiolta eikä tarvitse tehdä yhtään mitään.

Luuletteko oikeasti, että työssäkäyvillä on helppo elämä? Minäkin saan vain alle 40th vuodessa enkä yhtään tukea yhtään mistään. Luuletteko että se on jotenkin helppoa elämää?? Nyt pikkuisen valoja päälle siellä oikeasti!

Päätit sieki alkaa provota, 40000 e/vuosi? Kyllä se kansalaispalkka pitäisi saada, niin ihan kaikki sais jotain tukea, ettei tule paha mieli kenelläkään.

Eihän 40th ole kuin vähän päälle 3th kuukaudessa ja siitä pitää kyetä maksamaan asumiskulut, ruuat ym itse.

Tuo kansalaispalkka olisi ajatuksena ihan kiva, mutta kuka sen maksaisi? Luuletko että valtio saisi niin paljon rahaa lainaksi joka vuosi jostain? Ei sekään toimisi,jos osa kansasta olisi työssä ja heidän palkkansa jaettaisiin kaikkien kesken tasan. Kuka silloin enää kävisi töissä? Utopistinen ajatus koko kansalaispalkka. Ellei sitten jaettaisi nykyisiä sosiaaliturvarahoja kaikkien kesken tasan ja jokainen saisi kolmekymppiä joka kuukausi. Se olisi hyvä eikä kenelläkään olisi enää pahamieli koska kaikki saisivat saman verran.🙂 Oli töissä tai ei. Se kannustaisi ihmisiä ainakin töihin paremmin kuin nykyinen järjestelmä.

Vierailija
288/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää minulla on jo 38v.

Ap

No aloita vaikka näistä 98 vaihtoehdosta, joita vuoraovi tarjoaa hakusanoilla "Vantaa, vuokra alle 750€, soluasunto tai alivuokralainen" 

Kämppäkaverin tulot vaikuttaa omiin tukiin eli ei saa tukia tuommoiseen asuntoon.

Vierailija
289/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien joukossa on myös työkyvyttömiä ihmisiä jotka eivät pääse sairaseläkkeelle vaikka lääkärit kirjoittaisivat b- todistuksia työkyvyttömyydestä.

Turha kiihdyttää itseään raivoon "yhteiskunnan loisia" kohtaan jos ei ole aavistustakaan työttömän ihmisen psyykkisestä ja fyysisestä kunnosta. 

Hyvin harva haluaa olla köyhä työtön. Kai sen nyt järkikin sanoo.

Tässä maassa on myös AP:n kaltaisia joiden kognitiiviset kyvyt eivät riitä koulutukseen joten mitä heidän tulisi sitten tehdä? 

Vierailija
290/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää minulla on jo 38v.

Ap

Kämppäkaverin tulot vaikuttaa omiin tukiin eli ei saa tukia tuommoiseen asuntoon.

Kela leikkaa asumistuet ja toimeentulotuen, jos kämppäkaveri on töissä.

Vierailija
291/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mihin tarvitset bussikorttiakaan, jos et käy töissä tai koulussa?

Käyn kaverien kanssa baarissa joka viikko keskustassa ja tulee halvemmaksi kuin taksi. Pakko se on jostain säästää.

Ap

Vierailija
292/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää minulla on jo 38v.

Ap

Väärin. Kämpääkaverin tulot eivät vaikuta yhtään mihinkään. Jos vaikuttaisivat, suurin osa opiskelijoista ei saisi lainkaan tukia. 

Vierailija
293/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien joukossa on myös työkyvyttömiä ihmisiä jotka eivät pääse sairaseläkkeelle vaikka lääkärit kirjoittaisivat b- todistuksia työkyvyttömyydestä.

Turha kiihdyttää itseään raivoon "yhteiskunnan loisia" kohtaan jos ei ole aavistustakaan työttömän ihmisen psyykkisestä ja fyysisestä kunnosta. 

Hyvin harva haluaa olla köyhä työtön. Kai sen nyt järkikin sanoo.

Tässä maassa on myös AP:n kaltaisia joiden kognitiiviset kyvyt eivät riitä koulutukseen joten mitä heidän tulisi sitten tehdä? 

Tärkeimpänä muistaa olla lisääntymättä. 

Vierailija
294/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinulla ei ole luottotietoja, ei ole hallituksen syy, vaan omasi.

Vierailija
295/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää minulla on jo 38v.

Ap

Kämppäkaverin tulot vaikuttaa omiin tukiin eli ei saa tukia

Kela varoittaa opiskelijoita: kämppäkaverin tulot voivat viedä asumistuen 

Vierailija
296/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää minulla on jo 38v.

Ap

Äläpä jauha paskaa. Tässä faktaa Kelan sivuilta:

Asumistukea voi saada yksi henkilö tai useamman henkilön ruokakunta. Ruokakuntaan kuuluvat yleensä samassa asunnossa pysyvästi asuvat henkilöt.

Eri ruokakuntiin kuuluvat

kämppäkaverit, joilla on erilliset vuokrasopimukset

kämppäkaverit, joilla on alivuokrasopimus

Vierailija
297/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää minulla on jo 38v.

Ap

Kämppäkaverin tulot vaikuttaa omiin tukiin eli ei saa tukia

Paitsi, ettei leikkaa. Saisit tämän helposti selville, kun kävisit lukemassa Kelan sivuilta, miten asia oikeasti menee. 

Vierailija
298/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela varoittaa opiskelijoita: kämppäkaverin tulot voivat viedä asumistuen 

Vain siinä tapauksessa, että heillä on yhteinen vuokrasopimus. Kelan sivuilla kerrotaan tämäkin asia selkosuomella. 

Vierailija
299/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukihaukka saalistaa ;D

Vierailija
300/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää minulla on jo 38v.

Ap

Mutta jos niitä vuokralaisia on kymmenen niin sehän tulee halvemmaksi kuin tuella asuminen. Vuokrasta pitäisi maksaa enää 10% kun tukiasunnossa joutuu maksamaan 30% . 1000e kämpästä vain 100e per nuppi. Halpaa kuin saippua. Tietysti jos siihen saisi vielä valtion tuet niin pitäisi maksaa enää kolmekymppiä kuukaudessa vuokraa. Se olisi jo lottovoitto. 

Ihay en vaan ymmärrä miten halvalla sitä pitäisi asunto saada? Tai siis kuuluu saada sillä valtion syyhän se on että et kykene itsestäsi huolta pitämään. Reppana mussukka. Pusi pusi tui tui 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän