Mitä voi konkreettisesti tehdä hallitukseen kettuuntuneena yksilönä?
Voiko noille lakkoilijoille lahjoittaa rahaa tai jotenkin muuten tukea heidän taisteluaan? Oma ammattiliittoni ei ole lakossa mukana.
Voin tietysti mennä myös yksinäni tuonne Turun torille pyörimään vaahto suupielistä roiskuen huutamaan iskulauseita niinkuin mieleni tekisi, mutta joutuisin varmaan suoraan suljetulle.
Kommentit (59)
Olen miettinyt milloin alkaa olla 'Painava syy' tukikonsertteja tai vastaavia. Aika moni taiteilija huolissaan tästä tilanteesta, voisi myös itse asia saada enemmän huomioita tuolaisella taapahtumalla.
Tulot voitaisiin lahjoittaa eteenpäin, esim. tukea työsulkuun lakkoje takia joutuvia liiton jäseniä, järjestää vaikka yhteisiä ruokailuja tai jotain kivaa tekemistä perheille jne.
Sak on täynnä juntteja öykkäreitä - ei ihme että suomen tilanne on mikä on. Persettä penkkiin milloin mistäkin syystä. Jos työnantajan näkee vain vihollisena joka koettaa aina kusettaa, niin hankala heidän kanssa on neuvotella.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt milloin alkaa olla 'Painava syy' tukikonsertteja tai vastaavia. Aika moni taiteilija huolissaan tästä tilanteesta, voisi myös itse asia saada enemmän huomioita tuolaisella taapahtumalla.
Tulot voitaisiin lahjoittaa eteenpäin, esim. tukea työsulkuun lakkoje takia joutuvia liiton jäseniä, järjestää vaikka yhteisiä ruokailuja tai jotain kivaa tekemistä perheille jne.
Hyvä idea!! :)
Alatko puuhaamaan? Olen mukana!
Voit vaikka järjestää mielenosoituksen sinne Turun torille.
Kannattaa muuttaa johonkin kommunistiseen valtioon, jossa vasemmisto hallitsee. Sitähän te haluatte
Aloita vaikka ensin vedät käteen. Sitten kuset housuun ja pihalle puimaan nyrkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yhtään huono idea tässä muodostumassa.
Jottai tarttis tehrä.
Ahneiden riistäjien karkoitus heidän henkiseen kotiinsa.
Kansan tulisi kääriä hihat ja alkaa töihin.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/thumb/9/90/Kyyditysauto.jpg/2…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yhtään huono idea tässä muodostumassa.
Jottai tarttis tehrä.
Harmi vaan, kun niillä miekkareilla ei ole mitään vaikutusta :(
Mukavia hengailutapahtumiahan ne tosin on.
Yleislakko taitaa olla ainoa mahdollisuus. Eli painetta liittojen suuntaan. Erityisesti naisvaltaisille aloille!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa johonkin kommunistiseen valtioon, jossa vasemmisto hallitsee. Sitähän te haluatte
No eikä. Haluaisin tasa-arvoa, rehellisyyttä, kunnioitusta ja demokratian rapauttamisen loppumista. Se ja sama kuka siellä häärää vallassa, mutta tämä Suomi ei edusta minun Suomeani, ja haluaisin tietää voiko jotain konkreettisesti tehdä yksilönä, ettei olisi niin toivoton olo.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Ööh, Suomessakin on ihan oikeita kommunisteja, mutta ne ei ole eduskunnassa. Oletko kuullut SKP:stä? Se on Vasemmistoliittoakin vasemmalla
Tuntuu siltä, että oikei ei voi enää edes äänestää. Tulos on sama, kansan kurjuuttaminen.
äänestämällä vasemmistoa äänestät IMF:n leikkauslistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä. Haluaisin tasa-arvoa, rehellisyyttä, kunnioitusta ja demokratian rapauttamisen loppumista. Se ja sama kuka siellä häärää vallassa, mutta tämä Suomi ei edusta minun Suomeani, ja haluaisin tietää voiko jotain konkreettisesti tehdä yksilönä, ettei olisi niin toivoton olo.
- Ap
minäkin haluan demokratian ja parlamentarismin palauttamista. Siksi lakkojen on loputtava
Vuodet 2019 2023 olivat painajaista. Hieman helpottaa, kun kuulee, että nyt painajaista näkee joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa kokkareiden äänestäminen
Et ole nettomaksaja!
No sepäs siinä onkin, kun äänestin edellisissäkin vaaleissa tätä katastrofia vastaan, niin ei tunnu kovin konkreettiselta teolta se että ensi kerralla saa taas äänestää :(
- ap
Naisten äänioikeus oli historiallinen virhe ja tulisi poistaa pikaisesti, ettehän te kana-aivot ymmärrä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto ei nyt ymmärrä oikein ymmärrä, että hallitus päättää hallituksen asioista vaikka kuinka väärin heidän mielestään päättäisi.
Olisi kannattanut itse mennä hallitukseen, kun oli neuvottelupöytä auki, mutta ei kelvannut.
Seuraavaan sitten pääsee itse leikkaamaan tukia, jos kansa niin äänestää, eli suurimman äänisaaliin saanut muodostaa hallituksen.
Marinhan ei puuttunut esim. sairaanhoitajien lakkoon muuta kuin päättämällä pakkotyöstä.
Rinne joutui eroamaan, kun meni huseeraamaan Ay-liikkeen asiohin.
Sitä sanotaan parlamentarismiksi. Toivottavasti ei vielä muututa sosialismiksi tai vasemmiston diktatuuriksi, silloin ei ole hyvä kenelläkään olla.
Ammattipoliitikoita ei ole pakko päästää hallitukseen. Kyllä sinne voi ihan oman alueensa huippujakin nimetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettaa kokkareiden äänestäminen
Et ole nettomaksaja!
No sepäs siinä onkin, kun äänestin edellisissäkin vaaleissa tätä katastrofia vastaan, niin ei tunnu kovin konkreettiselta teolta se että ensi kerralla saa taas äänestää :(
- ap
Naisten äänioikeus oli historiallinen virhe ja tulisi poistaa pikaisesti, ettehän te kana-aivot ymmärrä mistään mitään.
Suomessa naiset ja tavalliset miehet saivat äänioikeuden yhtä aikaa. Taidat olla Kokoomuksen kannattaja.
No hehhe onpa uusi vitsi. Olen kyllä ihan peräti vientialalla töissä oleva kolmekymppinen, jota kiukuttaa.
- ap