Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle
Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...
Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen.
Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.
Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.
Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.
Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.
Ei hyvä, ei todellakaan.
Kommentit (545)
Mun lähettämä paketti seilasi yli viikon vaikka missä. Lopulta Posti toi paketin takaisin mulle
Vierailija kirjoitti:
Ostajana aina Toridiili. Halvemmat postimaksut ja parempi ostajaturva, jos tuote ei olekkaan sitä mitä kuvattu tai myyjä ei koskaan lähetä tuotetta. En osta ilman Toridiiliä, ellen ole itse noutamassa tuotetta.
Itse myyn noin 200 euron tuotteita ja niissä toridiili+postitus olisi 15 e.
Toridiili on ostajalle hyvä ja turvallinen, mutta myyjälle ei.
"Tori saa tiedot myyntitapahtumista ja niiden arvoista vain, kun kaupankäyntiin käytetään Torin viime vuonna lanseeraamaa ToriDiiliä. Sen vuoksi viime vuosi oli myös Torin ensimmäinen, josta pystyttiin keräämään tietoa verottajalle."
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011016318.html
Verottaja iskee toridiilituloihin siis.
Ostajana aina Toridiili. Halvemmat postimaksut ja parempi ostajaturva, jos tuote ei olekkaan sitä mitä kuvattu tai myyjä ei koskaan lähetä tuotetta. En osta ilman Toridiiliä, ellen ole itse noutamassa tuotetta.