Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle
Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...
Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen.
Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.
Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.
Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.
Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.
Ei hyvä, ei todellakaan.
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä mitään diiliä, en yleensä postita yhtään mitään, jos postitan niin rahat ensin tilille ja sitten paketti postiin.Tinkijät laitan estoon enkä vastaa mitään tyhmiin tarjouksiin tms.Mutta on tori muuttunut huomattavasti vuodesta 2013 ja vain huonommaksi mennyt vuosi vuodelta.
Sama taktiikka minulla. Taas on Toridiileistä tarjous, joten tietää noita kyselijöitä riittävän, vaikka ilmoituksissani lukee kyllä, etten käytä Toridiiliä.
Osa ei lue ilmoituksia tai ei ymmärrä mitä lukee, kysytään kaikenlaista mistä on tiedot ilmoituksessa, mitat, merkki, väri jne.
Älkää käyttäkö mitään toridiiliä !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä mitään diiliä, en yleensä postita yhtään mitään, jos postitan niin rahat ensin tilille ja sitten paketti postiin.Tinkijät laitan estoon enkä vastaa mitään tyhmiin tarjouksiin tms.Mutta on tori muuttunut huomattavasti vuodesta 2013 ja vain huonommaksi mennyt vuosi vuodelta.
Sama taktiikka minulla. Taas on Toridiileistä tarjous, joten tietää noita kyselijöitä riittävän, vaikka ilmoituksissani lukee kyllä, etten käytä Toridiiliä.
Osa ei lue ilmoituksia tai ei ymmärrä mitä lukee, kysytään kaikenlaista mistä on tiedot ilmoituksessa, mitat, merkki, väri jne.
On tullut huomattua. Tekisi mieli vastata, että "lukee ilmoituksessa", mutta toisaalta haluaisin myös tehdä kauppaa ja jostain syystä ihmiset tuppaavat suuttumaan, kun heidän tyhmyytensä heille osoitetaan. Kaupat jää siihen.
Toridiili Leijonan Luolassa. Leijonat eivät innostuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tullut huomattua. Tekisi mieli vastata, että "lukee ilmoituksessa", mutta toisaalta haluaisin myös tehdä kauppaa ja jostain syystä ihmiset tuppaavat suuttumaan
Minulle on aivan yhdentekevää ostaako, tämä satunnainen myynti ja ostaminen on lähinnä ajanvietettä, harmittaa vaan ihmisten tyhmyys.
Tulee näitä viestejä, onko vielä myynnissä, vastaat kyllä, seuraavassa viestissä alkaa tinkimimen, nykyisin en enää vastaa näihin ja sitten on näitä tyhmiä lukutaidottomia kun lukee vain nouto niin kysellään postitusta, en todellakaan ala postittamaan mitään halpaa tuotetta.
En käytä mitään toridiiliä ja kohta lopetan muutenkin torin käytön kun on niin surkea.
Trustpilot, ei mitään positiivista koskien tori.fi, tämä kertoo paljon yrityksestä, täyttä roskaa.En suosittele.
Tori on täysin epäluotettava yritys.
Vierailija kirjoitti:
Tulee näitä viestejä, onko vielä myynnissä, vastaat kyllä, seuraavassa viestissä alkaa tinkimimen, nykyisin en enää vastaa näihin ja sitten on näitä tyhmiä lukutaidottomia kun lukee vain nouto niin kysellään postitusta, en todellakaan ala postittamaan mitään halpaa tuotetta.
Tinkiminen on ihan normaalia torissa, lähinnä se että kun myyt jotain vaikkapa 2kk vanhaa tonnin puhelinta 900€, niin siihen tulee niitä idi ootteja, jotka tulee huutelee 500€ posteineen. Se, että joku tarjoaa vaikkapa 850€ on ihan validi tarjous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinkiminen on ihan normaalia torissa, lähinnä se että kun myyt jotain vaikkapa 2kk vanhaa tonnin puhelinta 900€, niin siihen tulee niitä idi ootteja, jotka tulee huutelee 500€ posteineen. Se, että joku tarjoaa vaikkapa 850€ on ihan validi tarjous.
Minä laitan myyntihinnan ilmoitukseen, en tingi, ei ole rahapulaa, validi hinta on se asettamani hinta.Nauratti kun joku "ostaja" tarjosi minulle 300€ 1500€ tuotteesta ja selitti kuinka hänen täytyy pärjätä kilpailussa yrittäjänä, no tuote meni 1500€ kaupaksi myöhemmin.Minun elämä ei siihen kaadu jos ei mene kaupaksi mutta en tingi.
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä lähettäisin tavaran eikä varmuutta saanko siitä edes rahaa? Onko nää ylläpitäjät hulluja?
Ai että mä lähettäisin rahat eikä varmuutta saako siitä edes tavaraa? Onko nää myyjät hulluja?
Itse en osta kuin siten, että tavara ja raha vaihtaa samaan aikaan omistajaa. Ja nimenomaan raha, ei "Mä maksan nyt tässä sun tilille"
Torin toiminta on täysin mielivaltaista, ilmoituksia hylätään, on väärä osasto, kuitenkin sillä osastolla on kymmeniä täysin vastaavia ilmoituksia joten haistakaa paska, pitäkää tunkkinne.
Toridiili on roskaa, ei kannata käyttää mitään ylimääräistä välistävetäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan myyntihinnan ilmoitukseen, en tingi, ei ole rahapulaa, validi hinta on se asettamani hinta.Nauratti kun joku "ostaja" tarjosi minulle 300€ 1500€ tuotteesta ja selitti kuinka hänen täytyy pärjätä kilpailussa yrittäjänä, no tuote meni 1500€ kaupaksi myöhemmin.Minun
Niin niin, että mieluummin kattelet ettei tule yhtään tarjousta ja jätät rojun nurkkaan pyörimään, kun oisit luopunut siitä 1400€? Tuon hintaluokan tuotteessa satanen ole juuri mitään varsinkaan, jos et tarvitse ja jää pyörimään sekä laskemaan arvoa. Torissa muutenkin on jollain ihan ylihintasia tuotteita ja samaa myy 10 muuta halvemmalla, niin kyllä se hävijä on se korkeinta hintaa pitävä. Itse olen ostanut melkein kaiken tinkaaamalla ja aika useasti omatkin tuotteet on lähteneet alle pyyntihinnan.
Mikä lie semmonen on kun mulle tulee aina sähköpostiin ilmoitus kun joku laittaa torissa jonku viestin mulle. Nyt ei tullu ilmotusta mutta kun kävin torin sivuilla niin siellä näkyi että mulle on viesti.
Joo joku Linda kuulemma haluaa ostaa multa jotain mutta pitäis käydä ensin muokkaamassa ilmoitusta kun Linda haluaa ostaa toridiilinä.
Näytti että viesti olisi torin tekemä koska se oli vain "virallinen" ilmoitus.
En muokannut ilmoitusta muuten kuin poistamalla tuon viestin. Ei ole Lindasta mitään kuulunut.
Outoo toimintaa on, tori yrittää saada ihmiset meneen lankaan että nyt kun joku haluaa ostaa muutaman euron tuotteen niin käyppä ottamassa toridiili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan myyntihinnan ilmoitukseen, en tingi, ei ole rahapulaa, validi hinta on se asettamani hinta.Nauratti kun joku "ostaja" tarjosi minulle 300€ 1500€ tuotteesta ja selitti kuinka hänen täytyy pärjätä kilpailussa yrittäjä
Kaikki olen saanut aina myytyä ja ei minun talous ole kiinni 1500 eurosta, on ihan sama meneekö kaupaksi, romuista en tiedä kun myydään eri tavaraa sinä myyt romua minä myyn keräilytavaraa, antiikkia enkä myy mitään alennustavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lie semmonen on kun mulle tulee aina sähköpostiin ilmoitus kun joku laittaa torissa jonku viestin mulle. Nyt ei tullu ilmotusta mutta kun kävin torin sivuilla niin siellä näkyi että mulle on viesti.
Joo joku Linda kuulemma haluaa ostaa multa jotain mutta pitäis käydä ensin muokkaamassa ilmoitusta kun Linda haluaa ostaa toridiilinä.
Näytti että viesti olisi torin tekemä koska se oli vain "virallinen" ilmoitus.
En muokannut ilmoitusta muuten kuin poistamalla tuon viestin. Ei ole Lindasta mitään kuulunut.
Outoo toimintaa on, tori yrittää saada ihmiset meneen lankaan että nyt kun joku haluaa ostaa muutaman euron tuotteen niin käyppä ottamassa toridiili.
On noita tullut, en todellakaan ota mitään paskadiiliä, en koskaan.
Olen juristi, enkä ikinä suostuisi myyjänä tuollaisiin ehtoihin, enkä suosittele kenenkään muunkaan suostuvan. Täysin järjetöntä ja itsetuhoista toimintaa, myyjälle aivan käsittämättömän huono sopimus. En oikeasti usko, että kukaan tuota käyttävä on lukenut ja ymmärtänyt ehdot, joihin suostuu.