Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle
Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...
Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen.
Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.
Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.
Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.
Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.
Ei hyvä, ei todellakaan.
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
No minulle kävi niin, että ostaja haluaa palauttaa myymäni vaatteen, koska ei hänen mielestään vastannut kuvissa olevaa väriä, ja ei kelpaa hänen lapselleen. Minun siis pitäisi vielä maksaa puolet palautuskuluista, tätä mieltä myös torin asiakaspalvelu. Ei kai tori nyt sentään mikään verkkokauppa ole, missä pätee verkkokaupan palautuskäytännöt, aika törkeää minun mielestäni.
Toki sen ymmärrän, että jos olisi ollut selkeä vika, esim reikä tai tahra, mutta kyse oli vain siitä, että väri ei miellyttänyt käyttäjää.
Mitä käytät jotain torin paskadiiliä? Torin asiakaspalvelu on aivan sieltä.
Ottaen huomioon että Tori.fin asiakasmäärä kasvoi 49% toridiilin lanseerauksen jälkeen voitaneen todeta että täällä rutisevat autistivajukit ovat juuri sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon että Tori.fin asiakasmäärä kasvoi 49% toridiilin lanseerauksen jälkeen voitaneen todeta että täällä rutisevat autistivajukit ovat juuri sellaisia.
Torin asiakasmäärät on jatkuvasti laskussa ja toridiili on aivan sieltä.
Rehellisenä myyjänä minua harmittaa tuo ToriDiili. Aina aiemmin sai vaadittua, että sitten vasta postitan, kun raha näkyy tilillä. Nyt ei mene enää kaupaksi postittamalla, jos ei suostu ToriDiiliin! Kun mokoma Tori laittaa diilittömiin ilmoituksiin sen napin, josta ostaja voi suoraan pyytää diiliä, ilman että tarvitsee edes ruinata itse kirjoittamallaan viestillä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisenä myyjänä minua harmittaa tuo ToriDiili. Aina aiemmin sai vaadittua, että sitten vasta postitan, kun raha näkyy tilillä. Nyt ei mene enää kaupaksi postittamalla, jos ei suostu ToriDiiliin! Kun mokoma Tori laittaa diilittömiin ilmoituksiin sen napin, josta ostaja voi suoraan pyytää diiliä, ilman että tarvitsee edes ruinata itse kirjoittamallaan viestillä sitä.
Ja sitten kun ovat kaupat syntyneet, paketti postitettu ja ostaja saanut sen, niin pihaustakaan ei kuulu sieltä suunnasta. Sitten vain saa jännittää seuraavat 24 tuntia, onko ostaja tyytyväinen vai laittaako rahansiirron jäihin. Eikä kehtaa enää tuossa vaiheessa myyjänäkään erikseen asiaa kysyä, kun ei ole viestejä vaihdettu missään vaiheessa kauppoja.
Kaiken lisäksi ToriDiilissä on niin edulliset kulut (ainakin vielä) varsinkin halvempien kauppojen kohdalla, että ostajalle on vaikea perustella, miksi hän suostuisi maksamaan postituksesta 8 euroa, kun diilillä saa 4 eurolla. Ovelaa, niin ovelaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi ToriDiilissä on niin edulliset kulut (ainakin vielä) varsinkin halvempien kauppojen kohdalla, että ostajalle on vaikea perustella, miksi hän suostuisi maksamaan postituksesta 8 euroa, kun diilillä saa 4 eurolla. Ovelaa, niin ovelaa.
Postikulut on vain yksi osa, hyvin marginaalinen kuluerä, mitään diiliä en käytä enkä aio koskaan käyttää.
Käytän kaupoissa vain käteistä. Helppoa ja nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kaupoissa vain käteistä. Helppoa ja nopeaa.
Niin minäkin, nouto ja käteinen, ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Oon ite sanonut, että jollei ennakkomaksu ja postin seurannallinen toimitus kelpaa, tule hakemaan tai pyydä jotain paikkakunnalla asuvaa kaveriasi hakemaan.
Laitan estoon jokaisen, joka alkaa torifdiilistä jankkaamaan. Kun sanon ei niin se on ei. Sama homma särkyvän tavaran postitukselle. Jota en tosiaankaan tee, lasitavaralle yms. on vain nouto vaihtoehtona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomissa luki että Toridiili on vapaaehtoinen. Onko kukaan kokeillut?
Teoriassa, silloin pitää painaa "en voi lähettää" -painiketta ja ilmoitus menee tarkastettavaksi, yleensä jää luonnos-tilaan.
Lisäksi järjestelmä on outo: jos myyn ja painan "Myyty"-painiketta, niin ilmoitus siirtyy arkistoon, josta voin nostaa sen uudestaan esille. Kätevä, jos myy paljon samaa, mutta muuten sitä jää ihmettelemään, että miksi myyty tuote jää "uudelleenherätettäväksi", myymätön ei.
että verottaja voi jälkikäteen ottaa omansa, italialaiset tarttee jo seuraavan keittiöremppansa, kreikkalaiset pankit tarttee uhkapelirahaa jne.
En käytä diiliä, en postita mitään, myyn ja ostan kaiken noutona.Jos postittaisin niin en käyttäisi mitään diiliä, aivan turha välikäsi, välistävetäjä.
Laitoin tällä viikolla tytön kaksi merkkitakkia Toriin, heti kun ne oli julkaistu tuli joltain botilta viestiä sähköpostiin. Kävin samantien piilottamassa nimeni ilmoituksesta. Kyllä tämä nykyinen Toridiili on paljon riskialttiimpi myyjälle, aina saa jännittää tuleeko maksua kun on tuotteen lähettänyt. Osaa tuotteista en suostu lähettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ite sanonut, että jollei ennakkomaksu ja postin seurannallinen toimitus kelpaa, tule hakemaan tai pyydä jotain paikkakunnalla asuvaa kaveriasi hakemaan.
Laitan estoon jokaisen, joka alkaa torifdiilistä jankkaamaan. Kun sanon ei niin se on ei. Sama homma särkyvän tavaran postitukselle. Jota en tosiaankaan tee, lasitavaralle yms. on vain nouto vaihtoehtona
Minä olen myynyt kymmeniä särkyviä esineitä vuosien varrella. Joka ainoa mennyt ehjänä perille. Ei ole vaikea pakata ja lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myynyt kymmeniä särkyviä esineitä vuosien varrella. Joka ainoa me
Älä selitä, on siinä oma homma pakata ja kuskata postiin pakettia, minä en ainakaan postita yleensä mitään, muutaman kerran olen tehnyt poikkeuksen 10 vuoden aikana, diiliä en ole käyttänyt enkä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Itse jätän nuo huomioimatta, jos ostajan käyttäjätunnus on joku epämääräinen xyz9876. Muuten kirjoitan vastausviestin, että en käytä toridiiliä mutta ennakkomaksu ja postipaketti onnistuu. Moni on sitten ostanut noin, ilman sitä diiliä.
Haitallinen on myyjälle. Ostajat katosi tori diilin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä lähettäisin tavaran eikä varmuutta saanko siitä edes rahaa? Onko nää ylläpitäjät hulluja?
Tähän saakka (lähetettyjen tuotteiden) ostajilla on ollut tämä sama tilanne toisinpäin. Pitää maksaa rahat eikä ole varmuutta lähettääkö myyjä koskaan mitään.
Postiennakko?
Uuden tilin voi luoda aina uudella tempmaililla.
No minulle kävi niin, että ostaja haluaa palauttaa myymäni vaatteen, koska ei hänen mielestään vastannut kuvissa olevaa väriä, ja ei kelpaa hänen lapselleen. Minun siis pitäisi vielä maksaa puolet palautuskuluista, tätä mieltä myös torin asiakaspalvelu. Ei kai tori nyt sentään mikään verkkokauppa ole, missä pätee verkkokaupan palautuskäytännöt, aika törkeää minun mielestäni.
Toki sen ymmärrän, että jos olisi ollut selkeä vika, esim reikä tai tahra, mutta kyse oli vain siitä, että väri ei miellyttänyt käyttäjää.