Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle
Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...
Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen.
Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.
Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.
Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.
Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.
Ei hyvä, ei todellakaan.
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käyttänyt Toridiiliä, myyjänä enkä ostajana. Mutta nyt pitkästä aikaa selasin Toria ja huomasin, että hakutuloksissa Tori korostaa filtteriä "ilmainen toimitus" infolaatikolla jossa lukee "Myyjä maksaa toimituskulut!"
Ei yhtään yllätä, jos "ilmaisia" postikuluja aletaan priorisoida hakutuloksissa - niin on käynyt muuallakin, kuten Etsyssä. Mutta kuluttajien välisessä kaupassa tuntuu jotenkin oudolta, että myyjän tulisi maksaa postikulut omasta pussistaan.
Muistanko ihan väärin vai markkinoitiinko tuota Toridiiliä alunperin myyjille niin, että ostaja maksaa kaikki ylimääräiset kulut ja saa sillä hinnalla itselleen enemmän mielenrauhaa? Nyt sitten myyjän pitäisi ottaa kontolleen paitsi Toridiilin riskit, myös tarjota ilmaiset postikulut. En tajua??
Älä käytä mitään diiliä.
En ota mitään tyhmää toridilleä, täyttä roskaa.
Älä käytä mitään diiliä, miksi ottaisi jonkun täysin epäluotettavan torin rahastamaan siinä välissä?
Tori mainostaa minulle diiliä tuotteelle mitä ei voi edes lähettää millään diilillä, siis kuinka tyhmiä ovatkaan? Diili, sellaista turhaa roskaa en ottaisi koskaan, älkää vaan ottako sitä.
Varmaan jonkun huume diilerin kehitelmä, on niin sekava.
Vierailija kirjoitti:
Toridiili, mielisairaan luomus? Ilmoitusta jättäessä on kohta toridiili ei ole saatavilla ostajille, rastitat sen, sitten on kuitenkin ilmoituksessa kohta kysy toridiiliä.Tämähän on täysin sairasta.
Ja sitten dillet ehdottelevat myyjälle toridiiliä, vaikka ilmoituksessa lukee selkeästi vain nouto. Se on niiden mielestä, nouda ilmaiseksi, maksa jos maksat.
Miksi ottaisin jonkun tyhmän diilin? Ei mitään järkeä.En ota, En suosittele, siitä on varoitettu.
Koko tori on nykyisin kaikilta osin täysin outo, sekava, ja paskaa diiliä tyrkyttävät jatkuvasti tuotteisiin joita ei voi edes postittaa.
Taitaa olla koko tori.fi suuri apinatarha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, missä nykyään käy kauppa ja ostajat? Minulla olisi myytävää, mutta en tiedä jaksaako nähdä vaivaa torin suhteen jos siellä kukaan edes ole ostamassa. Mieluummin laitan sinne missä nykyään homma toimii!
Ei oikein missään. Kivijalkakirppiksillä ehkä jos sattuu sadepäivä.
Mikä tahansa on parempi kun tori, ihan mikä tahansa.
S-marketin ilmoitustaulun ilmoituksella sain paljon enemmän kauppaa kun ilmoituksilla torissa, on aikansa elänyt koko tori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, missä nykyään käy kauppa ja ostajat? Minulla olisi myytävää, mutta en tiedä jaksaako nähdä vaivaa torin suhteen jos siellä kukaan edes ole ostamassa. Mieluummin laitan sinne missä nykyään homma toimii!
Ihan mikä tahansa on toria parempi.
Tori on täysin epäluotettava yritys, diilin kanssa monella ollut ongelmia, torin asiakaspalvelua ei kiinnosta.
Minä en ole käyttänyt toridiilimahdollisuutta lainkaan. Olen sopinut myyjän kanssa, että maksan myyjän tilille summan postituskuluineen. Myyjä on lähettänyt tavaran sen jälkeen, kun raha näkyy hänen tilillä.
En näppäile toridiiliin vaadittavaa maksukorttini numeroa, joka siihen diiliin vaaditaan. En näppäile numeroa muuallekaan.
Tällä viikolla minulle on tulossa torissa ostamani 4 lähetystä postin kautta. Tähän asti homma on hoitunut näin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole käyttänyt toridiilimahdollisuutta lainkaan. Olen sopinut myyjän kanssa, että maksan myyjän tilille summan postituskuluineen. Myyjä on lähettänyt tavaran sen jälkeen, kun raha näkyy hänen tilillä.
En näppäile toridiiliin vaadittavaa maksukorttini numeroa, joka siihen diiliin vaaditaan. En näppäile numeroa muuallekaan.
Tällä viikolla minulle on tulossa torissa ostamani 4 lähetystä postin kautta. Tähän asti homma on hoitunut näin.
Näin se hoituu, olen itse ostanut torin kautta vaikka kuinka monta kertaa, aina maksanut tuotteen myyjän tilille ja sitten myyjä lähettänyt, ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tori on nykyisin aivan sieltä, samoin toridiili, en ottaisi vaikka maksaisivat minulle siitä.
Täysin epäluotettava yritys, ei kannata käyttää ei ottaa mitään tyhmää diiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan missä vaan käy paremmin kuin torissa, huonommin ei voi enää käydä.
Hankalaa kun aina pitää miettiä pakettikoko , ja hankkia sopiva paketti.
Aina ei mene kaupaksi , vähän hankalaa.
Jatkan tavallisena tavalla, ja myös huutonetissä, siellä saa paremman hinnan,
ainakin minä, kun en asu suurkaupungissa jossa haetaan tavaraa.
Ostajana voin rajata hakuun onneksi vain semmoiset ilmoitukset, joissa on käytetty toridiiliä. Tämä helpottaa selailua.
Minulla lukee myynti-ilmoituksissa; ei toridiiliä ja silti jotkut ostajat ovat sitä vailla ?
Olen kyllä saanut myytyä ihan vanhaan tapaan, maksu ennakkoon ja sitten lähetys.
Kun myyjällä/ostajalle on hyvät arvostelut, niin herättää luottamusta ja on turvallisempaa ostaa ja myydä.
Uutuus toridiili, tosi uutuus johan sitä paskaa on mainostettu puolisen vuotta, ei se parane vaikka kuinka mainostaa, sama paska se on edelleen.
Perseestä koko tori nykyään. Sekavat sivut. Diiliin en suostu. Viestittely hanikasta. Ei enää.