Kannattaako töitä tehdä jos ei ole mitään perusteita miksi tehdä?
Jos perhettä ei kannata perustaa, ei kannata rakentaa, koska ilman työttömyysturvaa liian iso riski. Ei kannata minkään takia hankkia rahaa, koska kaikesta tehdään niin epävarmaa, niin miksi ihmeessä tehdä töitä kuin muurahainen koko elämä? Eihän siinä ole mitään järkeä. Tähän olemme menossa.
Vielä pari vuotta sitten asuntolainaa ottaessa ja rakentamaan alkaessa pystyi ajatella että koska olen ollut vakitöissä kohta 20 vuotta ja olen tunnollinen työntekijä ja koska kuulunhan ammattiliittoonkin ja on työttömyysturva niin enköhän mä ja perheeni selviä, jos jää työttömäksi niin onhan se työttömyysturva apuna sen aikaa että uusi työpaikka löytyy, kyllähän tekevälle töitä löytyy ja onhan ne lapsetkin joiden vuoksi kannattaa elää. Mutta tänäpäivänä ei enää voi ajatella että olenhan reilu ja reipas, käyn töissä ja maksan lainani. Mitä jos työttömyys, ilman turvaa, kaikki menee samantien. En uskaltaisi elää yhtä huolettomasti, jäisi rakentamatta, perhe perustamatta. Kiitos persujen ja kokoomuksen. Työ ei kannata.