Miten postinjakajallla on aikaa tarinoida 20 minuuttia kerrostaloasukkaan kanssa pihalla?
Tuossa tarinaa isketään ja ei kiire mihinkään. Ei ihme kun postit myöhässä aina.
Kommentit (35)
Onhan sullakin aikaa kytätä ikkunasta ja ajastimesta katsoa kuinka kauan jotkut puhuvat pihalla.
Se on ihan sama palkassa, vedätkö kieli vyön alla, vai kevyemmin sen lenkin. Joillain on kiire kotiin, toisilla ei. Meillä postia jakavat alihankintayhtiöt ja posti saattaa tulla vaikka sunnuntaiaamuna kello 00.017.
mitä jos kaikki on nyt jaettu eikä hällä ole kiire minnekään
Ei sillä ehkä ole muttei pääse jututtajasta eroon.
Jakaja pääsee yleensä kotiin kun postit on jaettu, joten käytännössä rupattelee omalla ajallaan. Pakettipostissa on tietenkin aikataulut, mutta kirjepostissa, lehdissä ja mainoksissa ei samalla tavalla.
Sehän tekee tuntihommia. Kun saa palkan juttelustakin, niin mikä ettei.
Kirjeppostin määrä on vähentynyt. Ylimääräaikaa on saattanut jäädä. Postijako on meillä ti. ja pe. -Muistan ajan kun posti tuli myös lauvantaina.
Olen vuosituhannen alussa töissä postinjakajana, ihan kuukausipalkkaa maksettiin. Uskaltaisin väittää, että tuo rupattelija on "piirinsä" jo jakanut, eli omalla ajallaan höpöttelee...
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosituhannen alussa töissä postinjakajana, ihan kuukausipalkkaa maksettiin. Uskaltaisin väittää, että tuo rupattelija on "piirinsä" jo jakanut, eli omalla ajallaan höpöttelee...
Olin Postin töissä 30 vuotta ja ainakin minulle maksettiin tuntipalkkaa.
Tuo ei tapahtunut ainakaan Turussa.
Vierailija kirjoitti:
Jakaja pääsee yleensä kotiin kun postit on jaettu, joten käytännössä rupattelee omalla ajallaan. Pakettipostissa on tietenkin aikataulut, mutta kirjepostissa, lehdissä ja mainoksissa ei samalla tavalla.
Se on työaikaa niin kauan, ennen kuin kirjaudut ulos. Eli jos ei ole ulos kirjautuneena, rupattelee palkallisella työajalla, vaikka postit olisikin jaettu.
Meillä on töissä pari papupataa. Ovat kyllä myös nopeita reiteillään. Työpäivä on kumminkin tietyn mittainen ja reitit mitoitettu keskinopeille, joten näillä jää loppupäivästä luppoaikaa. Hyvin ehtii juttelemaan kesken reitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jaoin postia kuukausipalkalla 1996, eikä siitäkään ole vielä 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jaoin postia kuukausipalkalla 1996, eikä siitäkään ole vielä 30 vuotta.
Minä olin vuosina 1993-2023. Palkkakuitissa ainakin minulla on tuntipalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko palkan kerran, vai kahdesti kuussa?
Olihan posti Patellakin työn ohessa aikaa huolehtia koko kylän asiat ja aina oli postit perillä.
Asuin viitisen vuotta saksassa aikoinaan, oli oikeestaan kiva ku sama aina postinjakaja siellä, toivotteli huomenet , kuulumiset, tiesi kyllä jos oli koira hukassa jollai yms. Osaltaan loi turvallisuuden tunnetta kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tätä luxus-käytäntöä ole ollut enää jonkun 1995 vuoden jälkeen, jolloin posti oli vielä ihan ok työpaikka ja sopi jopa valkoisen arvoille.
Onko teille Posti ilmoittanut kellonajan, jolloin teidän postilähetyksenne kolahtavat postiluukuun/laatikkoon?