Naapuria häiritsee, että meidän taapero katselee ikkunasta
Meidän puolitoistavuotiaan lempipuuhaa on katsoa ikkunasta ulos. Se on niin lempparia tekemistä, että ollaan ajoittain mietitty, onko se ihan normaaliakaan, mutta ilmeisesti on, kun lapsi on kaikin puolin muuten "tavallinen", hienosti kontaktissa vanhempiin, puhuu jonkin verran ja ikätasoinen motorinen kehitys. Lapsi viihtyy siis helposti 15 minuuttia ihan vain tuijotellen ulos, ja jos yritämme hänen kanssa vaikka Legoilla leikkiä, niin palaa mielellään ikkunaan, toki ajoittain kyllä leikkiikin.
Naapurin lapsiperhettä (!) kuitenkin ahdistaa, että heitä tuijotetaan koko ajan. Ymmärtäisin kommentin paremmin, jos tuijottaja olisi joku muu kuin pikkutaapero. Luulin olevani piilokamerassa, kun asiaa minulle tultiin selvittämään. En osannut oikein muuta sanoa, kuin että aikuiset ei meillä tuijota ja voivathan he laittaa mahdollisesti sälekaihtimia kiinni, niin eivät tiedä tuijotuksesta...
Mutta enhän mä nyt pienen lapsen ikkunasta katseluita lähde rajaamaan? Etenkin, kun hän ei selvästi tuijota mitenkään naapuriin, vaan ennemmin pihaa, ihan samalla tavalla viihtyy ikkunassa vaikka naapurissa olisi kaikki verhot kiinni ja talo pimeänä.
Kommentit (132)
Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Laitoin tuolin, että taapero voi tuijottaa ulos. Tykkäsi myös tuijotella. Siellä oli kyllä pelikenttä. Talvella luistelijoita ja kesällä muita pelaajia.
Pääseekö se lapsi siis ikinä ulos vai haaveileeko vaan ikkunan takana? Ei vaan huono vitsi.
On se nyt vähän epänormaalia on, jos joku naapuri pikkulapsen kurkisteluista ärsyyntyy, vaikka kuin ärsyttävä kurkistelija oliskin. Pojalle vaan pipo päähän.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin tuolin, että taapero voi tuijottaa ulos. Tykkäsi myös tuijotella. Siellä oli kyllä pelikenttä. Talvella luistelijoita ja kesällä muita pelaajia.
Toivon että tippuu ikkunasta pentusi <3
Vieläkö se tenava kyylää siellä?
Mietin tässä vaan, että mistäköhän naapuri tietää, että lapsi siellä ikkunasta katselee?!
jottei käsitetä kysymystä väärin, niin mielestäni suurempi ongelma on se, että naapuri kyttää ap:n ikkunaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin naurahtanut ja sanonut, että "oikotie, uuteen kotiin vie"
Eivät kaikki ole mainoksen uhreja.
Uh. Itse sain juuri valituksen naapurilta, kun meidän vauva välillä koputtelee leluja liian kovaa milloin mihinkin (yhteen, lattiaan, seinään), ja samalla hän pyysi, että välttäisimme ääniä heidän taaperon unien aikaan. Itse taas olen pohtinut, mikä heidän lapsella on hätänä, kun itkee niin paljon ja kauan, toisin kun meidän vauva. Usein heräämme yöllä naapurin lapsen itkuun, kun omamme nukkuu läpi yön. Enkä valita, koska mielestäni lapset saavat kuulua, kunhan meteli ei ole kovaa ja tarpeetonta, ja öisin nukutaan.
Tuli mieleen, kun meillä oli edellisessä rivitaloasunnossa naapuri, joka pyysi meitä pysymään poissa pihaltamme, kun heidän herkkäuninen lapsi nukkui. Se lapsi ei nukkunut edes mitenkään säännöllisiin aikoihin, vaan olisi pitänyt kurkkia heidän pihalleen, että voidaanko olla omallamme. En suostunut. Naurahdin vaan.
Melkoista. Minua häiritsee naapurin kyylämummojen tuijottelut, mutta en ihan ymmärrä mitä jonkun 1,5v taaperon ulos katselut voisi haitata.
Vierailija kirjoitti:
Ap sä olet vanhemmaksi täysin kelvoton
en
Toivottavasti nuo oravat ja linnut eivät tee huoli-ilmoitusta, kun unohdun välillä tuijottamaan niiden elämää pitkiksi toveiksi.
Viettävät selkeästi jännittävämpää elämää kuin omani on.
Myönnän, olen utelias naapuri - mutta myös ihan hyväntahtoinen.