Ihmiset, jotka eivät varaudu mihinkään ollenkaan.
Tiedättekö nämä tyypit, jotka käyvät joka päivä kaupassa hakemassa yhden päivän ruuat. Vessapaperin loppuminen huomataan kun istutaan pytyllä ja yhtään paperia ei ole jäljellä. Mitään ei hoideta ennakkoon, sitten kun jotain sattuu niin ollaan kusessa. Muutenkin oletetaan asioita, eikä varmisteta että miten joku asia oikeasti menee. Sitten ihmetellään kun hommat menee persiilleen että "minä luulin että se menee näin".
Kommentit (50)
Juu samaa porukkaa kuin ne jotka istuu siellä pimeässä vessassa kun eivät jaksa ostaa uutta lamppua tai kuuntelevat palohälyttimen varoitusääntä mutta eivät vaihda patteria. Kädestä suuhun -elämää eikä mitään ylimäärästä tai varautumista viitsitä tehdä.
Minä taas olen toista ääripäätä eli ostan hammastahnaa 3 tuubia kerralla ettei varmasti lopu heti kesken.
Ostettiin huvila korvesta 2019 kesällä ennenkuin koronasta tiedettiin maailmalla mitään.
Seuraavaksi on sota tulossa ja oma datsa on hyvä olla olemassa
Minun mielestä on turhaa ostaa roinaa minkään tilanteen varalle. Vessapaperi ei ole koskaan loppunut, mutta en osta sitä säkkikaupalla. Käyn usein kaupassa, koska käyn kävellen ja matkaa on jonkin verran, joten en isoja ostoksia viitsi tehdä. Ikinä ei ole ollut tilannetta että joku asia olisi loppu, mutta en myöskään stressaa tällaisten asioiden takia.
En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa hankkia isompi satsi ruokaa kerran viikossa, ja isompi paali vessapaperia. Ajattelevatko säästävänsä rahaa ostamalla vain vähän ruokaa kerralla?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa hankkia isompi satsi ruokaa kerran viikossa, ja isompi paali vessapaperia. Ajattelevatko säästävänsä rahaa ostamalla vain vähän ruokaa kerralla?
En käytä wc paperia vesi banhin voitehista.
Minua ei haittaisi, jos nämä olisivat sitten vain itse kusessa. Mutta siskoni olettaa, että me sitten pelastamme hänet. Autamme, korjaamme, tuomme, viemme, lainaamme.
Emme pidä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä on turhaa ostaa roinaa minkään tilanteen varalle. Vessapaperi ei ole koskaan loppunut, mutta en osta sitä säkkikaupalla. Käyn usein kaupassa, koska käyn kävellen ja matkaa on jonkin verran, joten en isoja ostoksia viitsi tehdä. Ikinä ei ole ollut tilannetta että joku asia olisi loppu, mutta en myöskään stressaa tällaisten asioiden takia.
En tarkoittanut nyt mitään ylimääräistä hastraamista. Vaan että ruokaa olisi vaikkapa kolmeksi päiväksi kerrallaan, eikä haeta sitä yhtä valmisruokapakettia joku päivä. Ja että haettaisiin sitä vessapaperia jo ennen kuin se loppuu! Tässä oli kyse ihmisistä jotka eivät osta tai hanki mitään etukäteen. Ap
Juu. Ne joilla ei ole varaa varautua. Ei edes vessapaperilla. On ihmisiä joilla on todella vähän rahaa ja tukalaa.
Itse olen juuri tuollainen stressitön henkilö.
Vierailija kirjoitti:
En halua ostaa ruokia vanhenemaan jääkaappiin. En voi tietää mitä mun tekee ylihuomenna mieli syödä, enkä todellakaan syö samaa ruokaa montaa päivää peräkkäin. Myöskään vessapaperia en tarvitse mitään paalia, eikä minulla ole edes paikkaa missä sellaisia paaleja säilyttäisin. Enkä halua kävellen selkä vääränä raahailla jättikasseja tavaraa.
Kultainen keskitie; ääripäät on aina pahasta. Monet ei kykene pitkäjänteiseen ajatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaisi, jos nämä olisivat sitten vain itse kusessa. Mutta siskoni olettaa, että me sitten pelastamme hänet. Autamme, korjaamme, tuomme, viemme, lainaamme.
Emme pidä yhteyttä.
Tämä juuri. Pyydetään milloin vessapaperia, milloin kahvia, milloin rahaa.
Kerran meinas mulla viina loppua kesken, mutta löysinhän mä vielä pari pulloa että pääsin jatkamaan vielä sunnuntain.
Joo, tiedän nämä ihmiset.
Meillä taitaa olla nytkin ainakin 100 rullaa vessapaperia varastossa.
Bensaa on aina vähintään puoli tankkia ja lisäksi jerrykannuissa varalle.
Ilman kaupassa käyntiä pärjättäisiin viikkoja kaappien ja pakastimien sisällöllä.
Mieluummin elän näin kun että olisi oikeasti pakko mennä kauppaan juuri pahimmalla hetkellä.
Minä ostan ruokaa, vessapaperia ym käyttötavaraa vähän kerralla, mutta niin ettei mikään ehdi kuitenkaan loppua. Ei ole ylimääräistä säilytystilaa. Kauppa on työmatkan varrella, joten ei ole ongelma. Muuten olen varautumisen mestari. Minulta löytyy aina varanappi, paristoja montaa sorttia, hakaneuloja, särkylääkettä, laastaria, pikaliimaa, ihan mitä vaan saattaa yllättäen tarvita ja kaveritkin tämän tietää ja pyytävät minulta. Myös matkoille varaudun kaikella mahdollisrlla, mikä ei kuitenkaan vie liikaa tilaa
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ne joilla ei ole varaa varautua. Ei edes vessapaperilla. On ihmisiä joilla on todella vähän rahaa ja tukalaa.
Suomen sosiaaliturvalla jos ei ole varaa lusmun ostaa vessapaperia, niin on kyllä omassa taloudenhallinnassa vikaa. Tupakkaan aina näillä rahat riittää, samoin viinaan ja karkkiin.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti. Ei siinä silti säästä yhtään sen enempää, jos ostat yhden maitopurkin joka päivä tai ostat useamman kerralla. Eri asia sitten jos ei ole varaa ostaa kuin se yksi maitopurkki viikossa.
Juu. Ne joilla ei ole varaa varautua. Ei edes vessapaperilla. On ihmisiä joilla on todella vähän rahaa
Heippa ammattivarautujat: olen kauan seurannut tätä "varautumista": wc- paperin ja hernekeittopurkkien hamstraamista ym. Eipä siinä mitään ihan ok touhua, mutta kukaan siis KUKAAN ei ole varustautunut ns yleishyödyllisesti eli ei ajatella koko väestönsuojan tms parasta! Joo ensisijaisesti tietysti pitää huolehtia itsestään. Mutta miten voisi varautua laajemmin esm kun monet sairastuvat ja tarvitsisivat yksinkertaista maalaisjärkistä hoitoa? Miten saada " lääkettä" helposti ja edullisesti mukaan vaiķka oman talon väestösuojaan? Miettikääpä tätä hetki?
Kyllä sitä harkitsee ystävyyttä kun kaveri on just tuollainen. Sitä kun olen osunut siellä vessassa kylässä ja vessapaperia ei olekaan. Hupsista toteaa kaveri. Muutenkin kaikki esim laskut on jonkin tulevaisuuden ajankohdan ongelma. Että maksaa sitten joskus jos ollenkaan. En ikinä lainaisi hänelle rahaa.