Olen niin saatanan väsynyt nykyään, että olen ihan varma, että sairastan syöpää!! Mitä muita oireita teillä oli, jolla syöpädiagnoosi?
Arvostaisin astauksianne.
Itse väsyn tyhjästä. En käy töissä (masennus), ei lapsia, ei mitään järkellisesti sellaista, että kehon pitäisi painaa näin paljon, että suurimman osan päivästä on vuoteen oma. Jos jonain päivänä teen vähän enemmän (terveelle ihmiselle helppoa) niin se voi kaataa minut kahdeksi päiväksi totaalisesti vuoteeseen.
Rintoja myös kutiaa ihan jatkuvaan. Olo on vain yksinkertaisesti niin paska, että epäilen itsellä syöpää.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Myös väsymysoireyhtymä voi kai jäädä jostain infektiosta. Ja koronasta joillekin jäi väsymystä ja aivosumua.
Tää mullekin tuli mieleen. Masentunut jos innostuu tekemään jotain, siitä yleensä piristyy. Ap:lle käy päinvastoin. Sopii me/cfs:ään tai long covidiin.
Mikä se ferritiini on, numeroina? Suomessa kaikki yli 10 on "hyvä", muualla ja mm. WHO:n suosituksissa 30 on alaraja raudanpuutteelle...
Lukemattomat muutkin sairaudet voivat tulla kysymykseen, ei kannata pelätä pahinta. Mulla oli aivan kauheaa yöhikoilua ja väsymystä, olin aivan zombi. Syyksi paljastui uniapnea.
Vierailija kirjoitti:
Aapeen kaltaisella luuserilla pitäisikin olla syöpä. Toivottovasti ap ei ole enää pitkäikäinen.
Kommenttisi on järkyttävä ja äärimmäisen epäempaattinen vakavaa sairautta pelkäävälle ihmiselle. Saisit hävetä! Kommenttisi ilmoitettu asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet masentunut ja olet vain kotona, ihan tekemättömyys ja itse masennus voi aiheuttaa tuollaista apatiaa ja väsymystä. Alapeukkuja tulee kyllä satamaan.
Minkälaiset elämäntavat, unirytmi sinulla on? Entä ravinto, liikunta, päivärytmi? Onko nämä asiat kunnossa?
Niin. Silloin kun kävin töissä viimeisimmän kerran niin menin Aivan yli rajojeni. Olen kova tyyppi tekemään töitä mutta kun tuo energiapuoli valitettavasti on itselläni se kirous. Olisi kova halu ja into tehdä mutta kun ei vaan keho/mieli jaksa. Stoppaa täysin vain.
Nukun. Liikun välillä, pätkäpaastoan. Juuri olin pari päivää sitten pidemmällä lenkillä ja vaikka se toi hetkeksi lisää virtaa niin sen jälkeen meni monta päivää todella uupuneena.
Itkettää ja vihastuttaa. Tämän takia haluaisi kuollakin kun ei pysty tekemään kaikkea mitä haluaisi. On niin helvetin väsynyt. Oikein turhauttaa.
Pitäisi olla kuitenkin iloinen, että olen kuitenkin normaali jollain tavalla, keho toimii jollain tavalla jne. Monia on, joilla ei menen näinkään hyvin valitettavasti :( Ap
Oireet kuulostaa kyllä enemmän masennukselta kuin syövältä. Olen pahoillani, mutta monet varmaan ajattelevat näin lukiessaan väsymyksestäsi.
Syöpiin liittyy kuumeilua. Tai todella kipeä kohta kehossa. Se on oikeasti niin kipeä, että ihminen hakeutuu lopulta lääkäriin. Se voi olla todella kipeä rinta, todella kova päänsärky tai todella kova selkäsärky. Siis sellainen kipu mitä ei normaalit lääkkeet lievinä. Sinulla ei ole sellaista.
Kun isälläni oli ruokatorven syöpä, hän oksenteli eikä pystynyt enää nielemään normaalia ruokaa. Söi sosekeittoja pitkään ennen lääkäriin menoa. Yski räkää, limaa erittyi koko ajan, eikä hän pitänyt sitä epänormaalina. Hengitys haisi. Kuumeet oli koko ajan 37,5, aamuisin laski ja illalla taas 37,5, mikä aiheutti jatkuvaa palelua. Hyvin yleistä syöpäsairaalle. Tosin ruokatorven syöpä yleensä johtaa kuolemaan, joten heti ensimmäisellä lääkärikäynnillä todettiin, että sädettämällä yritetään saada pitkulainen kasvain kuriin ja silti se on tavallaan tekohengitystä, kun ei voida leikata kokonaan pois. Hoidot pidentää elinikää, ei paranna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapeen kaltaisella luuserilla pitäisikin olla syöpä. Toivottovasti ap ei ole enää pitkäikäinen.
Kommenttisi on järkyttävä ja äärimmäisen epäempaattinen vakavaa sairautta pelkäävälle ihmiselle. Saisit hävetä! Kommenttisi ilmoitettu asiattomaksi.
Kaikki masentuneet joutaisivat kuolemaan pikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oireet kuulostaa kyllä enemmän masennukselta kuin syövältä. Olen pahoillani, mutta monet varmaan ajattelevat näin lukiessaan väsymyksestäsi.
Syöpiin liittyy kuumeilua. Tai todella kipeä kohta kehossa. Se on oikeasti niin kipeä, että ihminen hakeutuu lopulta lääkäriin. Se voi olla todella kipeä rinta, todella kova päänsärky tai todella kova selkäsärky. Siis sellainen kipu mitä ei normaalit lääkkeet lievinä. Sinulla ei ole sellaista.
Kun isälläni oli ruokatorven syöpä, hän oksenteli eikä pystynyt enää nielemään normaalia ruokaa. Söi sosekeittoja pitkään ennen lääkäriin menoa. Yski räkää, limaa erittyi koko ajan, eikä hän pitänyt sitä epänormaalina. Hengitys haisi. Kuumeet oli koko ajan 37,5, aamuisin laski ja illalla taas 37,5, mikä aiheutti jatkuvaa palelua. Hyvin yleistä syöpäsairaalle. Tosin ruokatorven syöpä yleensä johtaa kuolemaan, joten heti ensimmäisellä lääkärikäynnillä todettiin, että sädett
Olen todella pahoillani isäsi tilanteesta. Voimia teille kovasti!
Ap
Kyllä ihan se masennus voi tehdä tuota että ei jaksa eikä saa aikaiseksi mitään. Mielen voima on suuri.
rupeat menemään aikaisin nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet masentunut ja olet vain kotona, ihan tekemättömyys ja itse masennus voi aiheuttaa tuollaista apatiaa ja väsymystä. Alapeukkuja tulee kyllä satamaan.
Minkälaiset elämäntavat, unirytmi sinulla on? Entä ravinto, liikunta, päivärytmi? Onko nämä asiat kunnossa?
Niin. Silloin kun kävin töissä viimeisimmän kerran niin menin Aivan yli rajojeni. Olen kova tyyppi tekemään töitä mutta kun tuo energiapuoli valitettavasti on itselläni se kirous. Olisi kova halu ja into tehdä mutta kun ei vaan keho/mieli jaksa. Stoppaa täysin vain.
Nukun. Liikun välillä, pätkäpaastoan. Juuri olin pari päivää sitten pidemmällä lenkillä ja vaikka se toi hetkeksi lisää virtaa niin sen jälkeen meni monta päivää todella uupuneena.
Itkettää ja vihastuttaa. Tämän takia haluaisi kuollakin kun ei pysty tekemään kaikkea mitä hal
Kuulostaa homeoireilta. Itselläni oli väsymys se pahin, ei mennyt ohi millään levolla. Ja joskus oli just parempia päiviä, mutta sitten kun olin ollut aktiivinen, niin olin just pari päivää aivan voimaton ja jouduin toipumaan rasituksesta hyvin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkettää ja vihastuttaa. Tämän takia haluaisi kuollakin kun ei pysty tekemään kaikkea mitä hal
Miten usein liikut? Ja onko tuollaiset pätkäpaastot välttämättä se kaikkein tervein vaihtoehto juuri sinulle? Saatko tarpeeksi energiaa ja ravintoaineita? Menetkö lenkille tyhjällä vatsalla ja energiat nollissa?
Aluksi kannattaisi varmaan selvittää ainakin, että onko kyseessä puutostila tai korona/long covid.
Suolistosyöpä ja verenvuoto ja jatkuva ripuli pääoireet ennen diagnoosia. Kolmasosa suolistostani on leikattu pois ja lisäksi sytostaattihoito. En ollut väsynyt muusta syystä kuin siitä, että yöllä piti juosta vessassa. Vasta sitten kun sytostaattihoitojakso oli menossa, nukuin 16 tuntia vuorokaudessa enkä jaksanut mennä mihinkään. Paleli ja oli huono olo. Kävely muuttui töpöttäväksi pikku hiljaa, koska tuntui, ettei jaloissa ole lihasvoimaa. Minulla oli avannepussi, jonka tyhjennys oli iso ponnistus, kun menin niin heikkoon kuntoon. Syöpää en ikinä enää halua.
Sinun oireesi tuskin ovat syöpää.
Outoa väsymystä, kutinaa ja iho oireita joita luultiin psoriaasiksi selkä kipua jonka aiheutti syöpäkasvain. Kutina oli kovaa jalkaterissä, käsissä, selässä jne. Aina väsytti usemmiten. Lopulta kutinat jäi leikkauspöydälle kun syöpä leikattiin pois. Iho oireet helpotti pari päivää leikkauksen jälkeen nyt iho on normaali.
Vantaalla jopa 62 prosenttia pakolaistaustaisista saa toimeentulotukea harvempi kuin joka kolmas käy töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti tässä varmaan on se, että jos sinulla oikeasti olisi syöpä, et tekisi pidempää lenkkiä edes tahdonvoimalla, koska syöpä aiheuttaa kipua tai muita oireita, jotka tekevät mahdottomaksi kävellä pitkään. Syöpää sairastava ei yksinkertaisesti pysty siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tarjoaa masennusta, mutta ei siihen sovi kova halu ja into tehdä asioita. Masentunut ei innostu ja halua tehdä asioita ja tee niitä innoissaan heti kun kykenee.
Kannattaa sulkea muut sairaudet kuten syöpä pois, mutta sun oireesi kuulostaa aivan klassiselta lievältä me/cfs:ltä ja PEM-oireilta. Perehdy noihin ja varo rasittamasta itseäsi liikaa: Todella moni on yrittänyt olla reipas ja harrastaa liikuntaa, jotta olo paranisi, mutta aiheuttanut sillä itselleen sairauden pahenemisen ja olotilan romahtamisen, josta ei välttämättä nousekaan enää vuosiin tai osa koskaan.
Eli nyt rauhallisesti, anna elimistöllesi aikaa toipua ja perehdy noihin yllämainittuihin.
Ap on vastenmielinen vinkuja.