Ujous/introversio ja rakkaus
Onko sisäänpäinkääntyneet ja etenkin ujot hitaasti lämpenevät ihmiset ns. ei-hotteja deittimarkkinoilla? Olisi kiva seurustella ja löytää elämänkumppani, mutta kukaan ei tunnu olevan minusta vastavuoroisesti kiinnostunut. En ole koskaan seurustellut +30v. elämäni aikana, toisaalta en ole liittynyt deittiapplikaatioihin vaan yrittänyt olla näkyvillä/tarjolla erilaisissa yhteisöissä.
Mistä te muut löydätte kumppanin? Itse en juo alkoholia, joten baariin en lähde.
Kommentit (22)
Olen introvertti, mutta en ujo.
Introvertit voivat löytää kumppanin siinä missä ekstrovertitkin. Jos introvertti ei löydä, niin hän etsii väärästä paikasta tai sitten toimimattomalla tavalla.
Ujojen kumppanin löytämisestä en sano mitään muut yleispätevää kuin sen, että aika usein ujous on jonkin psyykkisen ongelman ilmiintymä ja siitä voisi ehkä päästä yli, jos kävisi selvittämässä asiaa. Ujo ihminenhän voi olla ekstroverttikin: aivan liian usein ujous ja introverttiys liitetään yhteen...
Joskus yritin seurustella ujon miehen kanssa, mutta ei siitä tullut mitään, koska hän ei uskaltanut tehdä mitään tai ehdottaa mitään. Kaikki aloitteet olivat minun puolellani ja lopulta minua alkoi ahdistaa.
Ei ole periytyvä ominaisuus.