Pettäjän motto: Ketään ei voi omistaa
Kommentit (27)
Mitä tekemistä omistamisella on siinä, jos on sovittu monogaamisesta suhteesta?
Vanha vaasalainen sananlasku. Huoranpanijoiden vakiovarustus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä omistamisella on siinä, jos on sovittu monogaamisesta suhteesta?
Ei olekaan mitään tekemistä. Tuo onkin paatuneiden pettäjien defenssi.
Ei voikaan omistaa, mutta ei se petosta oikeuta. Petos on petos eikä se liity omistussuhteisiin.
Moni narsisti käyttää tuota ilmaisua.
Parisuhteeseen lähtiessä lupaudut omistautua toiselle omasta vapaasta tahdostasi. Vapaasta tahdosta voi olla myös sinkku.
Nää pettäjät on aina niin nokkelia jutuissaan. Sitten ovat itse heittelemässä tavaroita seinään ja lahtaamassa puoli kylää, kun heitä petetään. Ai niin, sehän on niille täysin eriasia.
Vierailija kirjoitti:
Moni narsisti käyttää tuota ilmaisua.
Narsistin oikeastaan tunnistaa tästä, samoin sarjapettäjät. Tämä on se lause, jolla oikeutetaan oma väkivalta.
Jaa-a, tuollaisten todellinen mottohan on "Kenellekään ei tarvitse olla rehellinen" tai "En tee väärin jos en jää epärehellisyydestä kiinni" :D
Totanoinnniijoo... Mä olen asunut erittäin omistushaluisen kumppanin kanssa, tukahdutti mua monella tapaa. Kun hänestä eroon pääsin, päätin ettei ikinä samanlaista mun elämään.
Nykyinen puolisoni ei ole, luojan kiitos, omistushaluinen. Me molemmat tiedostetaan, että suhteessa pysytään vapaaehtoisesti ja toista ei voi omistaa. Ja todellakin olemme sitoutuneet suhteeseen ja olemme uskollisia toisillemme.
Ihminen ei ole toisen omaisuutta. Niin se vain on.
Pettäminen on elämän suola, eikä siinä ole mitään väärää. Ikinä ei kannata pettämisestä kuitenkaan kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Totanoinnniijoo... Mä olen asunut erittäin omistushaluisen kumppanin kanssa, tukahdutti mua monella tapaa. Kun hänestä eroon pääsin, päätin ettei ikinä samanlaista mun elämään.
Nykyinen puolisoni ei ole, luojan kiitos, omistushaluinen. Me molemmat tiedostetaan, että suhteessa pysytään vapaaehtoisesti ja toista ei voi omistaa. Ja todellakin olemme sitoutuneet suhteeseen ja olemme uskollisia toisillemme.
Kommenttisi ei liity asiaan millään tavalla. Mutta toki pettäjä pystyy vääntämään toisen omistushaluiseksi kiinni jäätyään. Se on sairainta manipulointia. Mutta siinä sarjapettäjät ja persoonallisuushäiriöiset ovat taitavia.
Mulla on tuon periaatteen lisäksi periaate, että jokainen on aina ja kaikkialla jokaikinen sekunti vapaa valitsemaan seuransa. Ei se minusta pettäjää tee. Minulla vaan on se vapaus ja oikeus aina ja kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi ei liity asiaan millään tavalla. Mutta toki pettäjä pystyy vääntämään toisen omistushaluiseksi kiinni jäätyään. Se on sairainta manipulointia. Mutta siinä sarjapettäjät ja persoonallisuushäiriöiset ovat taitavia.
Muutama tyyppi pystyisi varmaan kirjoittamaan yhdessä vaikka romaanin aiheesta. Se olisi varmaan mielenkiintoista luettavaa.
Juu, tämä on kyllä kummallinen oikeutus pettämiselle. Ei pidä luvata uskollisuutta kenellekään, jos ei itse sellaista suhdetta halua/sellaiseen kykene. Niin yksinkertaista se on.
Moni tuota lausetta hokeva on ollut rikki nuoresta saakka. Se ei kuitenkaan ole oikeutus väkivaltaan.
Moni tuota lausetta hokeva hakeutuu kaltaisensa mätäpaiseiden seuraan. Ja hyvä niin. Pysykööt siellä.
Vierailija kirjoitti:
Moni tuota lausetta hokeva on ollut rikki nuoresta saakka. Se ei kuitenkaan ole oikeutus väkivaltaan.
Varmaan moni onkin, mutta osa on vain kasvatettu narsistisessa kodissa kokovartalokyrviksi kuvittelemaan, että muita ihmisiä voi kohdella miten tahansa, ja hyväksikäyttö on aivan ok.
Jos on tuota mieltä, ei kannata alkaa asumaankaan kenenkään kanssa. Pysyy yksinäisenä sutena vaan.