Olenko ainoa joka ei pidä kovin lämpimästä sisälämpötilasta?
Itselleni ihanteellinen sisälämpötila on sellainen 18-19 astetta. Nyt 21 ja tuntuu tosi tukalalta. Ja ei voi itse säätää kun taloyhtiössä on keskitetyt säädöt.
Tuo 21 on se suositeltu, joten ihmettelen olenko ainoa jonka mielestä se tuntuu tukalan kuumalta?
Kommentit (27)
Et ole. Minäkin pidän viileästä. Tottumuskysymys.
Ai nyt se on näin. Vielä vähän aikaa sitten kirjoitettiin että naisilla on työpaikoilla kylyymä koska lämpötilat on määritelty miesten mukaan 😆
Naurattaa miten monelle naiselle oma menopaussi tulee yllätyksenä.
Moneen sopeutuu. Aika nopeasti sopeutuu jopa 14 C sisälämpötilan. Lisää villavaatetta vain päälle ja käy välillä saunassa, niin on sula luita- ja ytimiä myöden taas useita päiviä - viikon.
Olet. Minä palelen jatkuvasti. Tulis jo helteet.
Minä! En kestä yli 20 asteen lämpötilaa. 18-19 on mullekin hyvä. Yöllä pit olla vielä tuotakin viileämpää. Suurin osa kerrostalokämpistä on mulle liian kuumia.
Palelen, jos kämpässä on alle 22 astetta lämmintä eikä tämä ole pelkästään tottumiskysymys, koska en tottunut viileämpään sisälämpötilaan edes kymmenessä vuodessa ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Suomi tuli yllätyksenä. Ei muualla Euroopassa ole näin kuuma sisällä. Palasin juuri ulkomailta.
Niin, ja menopaussi tuskin tulee 23-vuotiaana.
Kesällä yli 20 astetta on mulle ok päiväsaikaan, mutta sisälämpötila talvella on eri asia.
Energiaa olisi helppo säästää totuttelemalla vähän viileämpään.
Mielummin hieman viileämpää kuin lämmintä. Joku 20 astetta olisi optimaalinen lämpötila jaksamisen ja vireyden kannalta. Palelevat voivat aina lisätä vaatetusta.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa että joku ei tiedä mikä menopaussi on. Se ei vaikuta pysyviin mieltymyksiin lämpötiloista.
Minulla tuo 18 on ihan ok. Joku 21 on jo käristyspätsi.
Että ei ole huoneistokohtaista mahdollisuutta lämpötilan laskuun? Ikkunat vain auki niin kyllä pian onnistuu sisälämpötilan säätökin.
Vierailija kirjoitti:
Että ei ole huoneistokohtaista mahdollisuutta lämpötilan laskuun? Ikkunat vain auki niin kyllä pian onnistuu sisälämpötilan säätökin.
Ne ovatkin kun huolto kävi eilen säätämässä kaikilta pattereita kuumemmaksi kun joku oli valittanut. Mutta ilmeisesti patterit vain kuumenevat siitä lisää. Ärsyttää, että pitää olla epämiellyttävän kuumassa vain koska joku naapuri oli valittanut.
No, soitan huoltoon huomenna.
Ei ole kyse pelkästä lämpötilasta, se onko vetoa vai ei ja lattioiden mahdollinen kylmyys vaikuttaa huomattavasti siihen miltä esim. +21C sisälämpötila tuntuu. Omassa kämpässä palelen herkästi 22 asteessa, vanhemmillani sama lämpötila tuntuu ihan liian kuumalta koska heillä ei ole yhtään vetoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Suomi tuli yllätyksenä. Ei muualla Euroopassa ole näin kuuma sisällä. Palasin juuri ulkomailta.
Niin, ja menopaussi tuskin tulee 23-vuotiaana.
Eli olet tottunut kylmempään ja nyt lämpimämpi tuntuu hetken tukalalta, mikä mysteeri.
Joo.