Thaimaan tappavat vaarat
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ff2da1d7-a0eb-44ff-8351-6cd09ea3795d
Maksumuurin takana joten googlettelin että mistä kyse ja kysehän oli kuutiomeduusan pistosta. Näitä meduusoja esiintyy muuallakin, australiankuutiomeduusa aiheuttanut kaikista eniten myrkytyksiä, vammautumisia ja kuolemantapauksia. Pienen koon vuoksi äärimmäisen vaikea havaita vedessä. Siis hyi hemmetti miten kukaan edes menee vapaaehtoisesti veteen tuolla suunnalla. Australiassa lisänä vielä haihyökkäykset :D
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ylipäätään matkustaa Thaimaaseen? En siis ymmärrä, mikä Thaimaassa kiehtoo, kun itse matkustaisin Siperiaan.
No, Thaimaassa nyt vaan on saatavilla sellaisia elämän pieniä nautintoja, ja hyvin edulliseen hintaan!
Siis sellaisia, mitä ei oikein helposti ole euroopassa saatavilla edes isolla rahalla
Kuinka pienistä nautinnoista nyt puhumme?
Toivottavasti viitasit nyt nautintojen kokoon etkä ikään :-/
Joo mietin samaa että ei helv.. jos viittasi lapsiin niin en tiedä.. mikä ihmisillä on niin pahasti päässä vialla
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Thaimaasta. Krabilla yleensä ollaan, se on kuin paratiisi. Maksullisissa juoksevat miehet on Pattayalla tai Bangkokissa, ei ole näkynyt. Ei lentokoneessakaan. Ihmiset ovat ihania, vesi on aivan kirkasta, lämpötila just sopiva ja ruoka hyvää. Kaikkialla toki pitää olla varovainen. Ja pitää järki päässä.
Ollut Krabilla luksusresortissa. Kerta riitti.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Thaimaasta. Krabilla yleensä ollaan, se on kuin paratiisi. Maksullisissa juoksevat miehet on Pattayalla tai Bangkokissa, ei ole näkynyt. Ei lentokoneessakaan. Ihmiset ovat ihania, vesi on aivan kirkasta, lämpötila just sopiva ja ruoka hyvää. Kaikkialla toki pitää olla varovainen. Ja pitää järki päässä.
Kai se on se asenne millä mielellä sinne lähtee. Silloin kun lapset oli pieniä, käytiin useasti. Todella ystävällisiä ihmisiä, lapset rakasti snorkkailla kun vesi on kirkasta ja kalat sateenkaaren värisiä. Ruoka on hyvää ja ilma lämmin.
Liikenne on hurjaa mutta meillä oli omat istuimet aina mukana ja jätettiin turvavöitä.
Mitään huonoa sanottavaa ei Thaimaasta ole, ehkä vielä joskus menemme lapsenlapsien kanssa.
Vasta kun osuu omalle kohdalle ihmiset yleensä oppivat. En halua olla lomalla varuillaan.
9-10 reissua takana, useampi paikka mitta oma talo on Hua Hinissä. Takuuvarmat kelit ja mainio ruoka, tykkään
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ylipäätään matkustaa Thaimaaseen? En siis ymmärrä, mikä Thaimaassa kiehtoo, kun itse matkustaisin Siperiaan.
Tarkoitat kai Siperiaaseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on se asenne millä mielellä sinne lähtee. Silloin kun lapset oli pieniä, käytiin useasti. Todella ystävällisiä ihmisiä, lapset rakasti snorkkailla kun vesi on kirkasta ja kalat sateenkaaren värisiä. Ruoka on hyvää ja ilma lämmin.
Liikenne on hurjaa mutta meillä oli omat istuimet aina mukana ja jätettiin turvavöitä.
Mitään huonoa sanottavaa ei Thaimaasta ole, ehkä vielä joskus menemme lapsenlapsien kanssa.
Ja mitähän alapeukutettavaa mun kommentissa nyt oli? Ei kelpaa kun ei haukuttu Thaimaata?
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta tuli kyllä ensimmäisenä mieleen ihan vaan HIV.
Siinä puhuttiin tappavasta vaarasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat kai Siperiaaseen?
Ja sit on kiva tulla kotiin Suomiseen.
Mielensäpahoittajat ja kaikenmaailman juntit taas vauhdissa. Kuka nyt ei haluis reissata ja avata silmiään uusille jutuille, kulttuureille, maisemille, ihmisille jne. No tietenkin ne jotka on kateellisia muiden reissuille tai ei vaan yksinkertasesti uskalla poistua himasta. Thaimaa on yks kauneimmista maista koko maapallolla ja täällä nää mistään mitään tietämättömät vaa jauhaa jostai elukoista jotka huonol mäihällä tappaa sut. Maalaisjärki päässä ku reissaa ni ei mitään hätää. Toiki perhe ois vähän voinu ottaa selvää mitä noissa vesissä liikkuu ennenku työntää kakaransa sinne uimaan ja sen lisäks noilla kävi vain todella huono tuuri senkin lisäks. Hyttysmyrkkyä iltasin niin perkeleesti vaan jne ni ei tarvii kuumotella malarioita ja denguee yms. Hepatiittirokotukset kuntoon. Syö vain paikoissa jossa on porukkaa jnejnejne. Ihme valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella oma makunsa. Mutta maapallolla on muitakin vaihtoehtoja, jopa hieman turvallisempia. Liian trooppinen voi olla liian trooppinen. Lapsia olisi hyvä suojata erityisesti. Onneksi osa vanhemmista tai isovanhemmista on tarkkana.
Minäkin huomasin tuon maksullisen jutun ja lähdin nettiin etsimään tietoa. Kyseessä oli vuonna 2008 tapahtunut onnettomuus, jossa pieni lapsi kuoli hetkessä meduusan pistoon Thaimaan Koh Lantalla. Itsekin siellä käyneenä ja kuukausia Thaimaassa aikaa viettäneenä, täytyy sanoa että kauhistuin. Tiesin kyllä silloin jo 20 vuotta sitten, kun Thaimaassa matkustelin, ihon alle luikertelevista madoista ja toukista sekä myrkyllisistä käärmeistä, mutta en ollut tietoinen noista meduusoista. Niihin on vuosien varrella kuollut useampi ihminen ja monelle on jäänyt pysyviä vaurioita.
Nuo ovat ilmeisesti lisääntyneet ilmastonmuutoksen seurauksena. Pistää miettimään haluaisinko mennä rentouttavalle rantalomalle enää jonnekin, jossa täytyy koko ajan vahtia näkyykö uimavedessä läpinäkyviä tappajia. En ehkä ainakaan lasten kanssa menisi. Valitsen jonkun rentouttavamman kohteen. Euroopastakin löytyy paratiisirantoja.
Oon käynyt kolmesti, miehen kanssa reissataan. Ei mitään pahaa sanottavaa, yksi lempikohteistani.
Käynyt kerran Thaimaassa ja sain hyttysen pistosta denque-kuumeen. Toista kertaa ei tule.
Lasten kanssa käyty kymmenisen kertaa, hieno paikka. Järjenkäyttö on suotavaa niin kotimaassa, kuin ulkomailla
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei tajuakaan monesti täällä pohjoisessa miten hienoa on esim. hanasta tuleva puhdas vesi ja se ettei tarvitse olla huolissaan jostain myrkyllisistä hämähäkeistä, meduusoista ym.
Olen parhaillaan Thaimaassa ja lievän ruokamyrkytyksen kourissa. Olen varma, että tuli pullovedestä, joka maistui oudolle. Ehdin ottaa pari kulausta. Hanavedellä en edes pese hampaita.
Isoja meduusoja rannalla, joten en juurikaan ui.
Liikenne niin turvatonta esim. avolavabusseissa.
En yhtään ihmettele, miksi Suomi on maailman onnellisin maa, kun miettii näitä kääntöpuolia.
Pitää mennä kauas nähdäkseen lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Krabilla muka vesi kirkasta?
Et ole sit tainnut paljoa matkustaa. Vedivon sameaa ja lämpötila tällä hetkellä 36 C. Ei kovin nautittavaa.
Näitten monien vaarojen takia en halua matkustaa thaimaahan. Kanaria voisi vielä menetellä. Ei kiinnosta syyhy, luteet, taudit, myrkky elukat jne. Suomessa on turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Thaimaassa nyt vaan on saatavilla sellaisia elämän pieniä nautintoja, ja hyvin edulliseen hintaan!
Siis sellaisia, mitä ei oikein helposti ole euroopassa saatavilla edes isolla rahalla
Hiv esimerkiksi ?