Thaimaan tappavat vaarat
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ff2da1d7-a0eb-44ff-8351-6cd09ea3795d
Maksumuurin takana joten googlettelin että mistä kyse ja kysehän oli kuutiomeduusan pistosta. Näitä meduusoja esiintyy muuallakin, australiankuutiomeduusa aiheuttanut kaikista eniten myrkytyksiä, vammautumisia ja kuolemantapauksia. Pienen koon vuoksi äärimmäisen vaikea havaita vedessä. Siis hyi hemmetti miten kukaan edes menee vapaaehtoisesti veteen tuolla suunnalla. Australiassa lisänä vielä haihyökkäykset :D
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ylipäätään matkustaa Thaimaaseen? En siis ymmärrä, mikä Thaimaassa kiehtoo, kun itse matkustaisin Siperiaan.
No, Thaimaassa nyt vaan on saatavilla sellaisia elämän pieniä nautintoja, ja hyvin edulliseen hintaan!
Siis sellaisia, mitä ei oikein helposti ole euroopassa saatavilla edes isolla rahalla
Hiv esimerkiksi ?
Eniten kammoksun Thaimaassa mahdollista kulkukoiran puremaa. Siihen ei välttämättä
voi itse vaikuttaa. Sen jälkeen olisikin sitten n. 24h aikaa hankkia rabies rokotteen ensimmäinen
pistos. ( neljästä ). Tuttavalleni kävi näin ja loma silloin kyllä kokolailla pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Thaimaasta. Krabilla yleensä ollaan, se on kuin paratiisi. Maksullisissa juoksevat miehet on Pattayalla tai Bangkokissa, ei ole näkynyt. Ei lentokoneessakaan. Ihmiset ovat ihania, vesi on aivan kirkasta, lämpötila just sopiva ja ruoka hyvää. Kaikkialla toki pitää olla varovainen. Ja pitää järki päässä.
Missä päin Krabilla muka vesi kirkasta?
Et ole sit tainnut paljoa matkustaa. Vedivon sameaa ja lämpötila tällä hetkellä 36 C. Ei kovin nautittavaa.
Siellä james bond saaren kohdilla ja pikkusaarilla oli ihan kirkasta 2 vuotta sitten. Samoin Railey bechillä. Ao nangissa on sameeta, siinä kulkee veneitä niin paljon. Ja kyllä on matkustettu. 36 maata ainakin.
En ymmärrä että pitää Thaimaahan lähteä, jos haluaa halpaan kauniiseen maahan lähteä niin menkää Albaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Liian eksoottiseen paikkaan ei kannata matkustaa. Tätä olen aina sanonut. Vaikka on kai täälläkin omaa eksotiikkaa esimerkiksi talvella liukasta ja lumiaurakuski painaa päälle kulman takaa.
Minnekään ei kannata matkustaa!
Ihmisen luontainen elinpiiri on se, jossa pystyy kävellen liikkumaan niin, että pääsee illaksi takaisin kotiluolaan. Sitä kauemmaksi ei kannata lähteä. Siinä on ihmisen hyvä olla ja elää, ja luontokin säästyy.
Mulle henk.koht. kamalinta Thaimaan saarella, jossa on "Thaimaan villein luonto", oli se kun ketjukyy hyökkäsi kimppuuni jostakin 20 metrin päästä. En edes tehnyt sille mitään. Yksi puraisu ja kusessa ollaan. Kuulin myös että samalla reitillä on tavattu koobria, jotka sylkevät myrkyn ihmisen silmiin yli 5 metrin päästä. Se voi sokaista saman tien.
Sitten ihan Bangkokin puistossa istuskellessani nurmikolla puun tyvellä säikähdin, kun joku noin 1,5 metrin mittainen lisko kävelee siitä parin metrin päästä ohi. Jälkikäteen luin, että nekin ovat myrkyllisiä ja osaavat jopa kiivetä puuhun.
Sellasta siellä... Kannattaa hankkia toi ulkomaiden apteekista saatava myrkyn imemispumppu, josko sinne lähdette seikkailemaan.
Meduusoja, merisiilejä, käärmeitä ja purevia kulkukoiria on Euroopassakin. Monelta vaaralta välttyy ihan sillä ettei kävele paljain jaloin. Uimakengät eivät edes ole kalliita.
Itse en uskalla Thaikkuihin edes lähteä koska kaikki ötökät, mutta kun lukee tuosta box jellyfish sting eli kuutiomeduusasta niin kokovartalo uimapuku (myös aikuisille) estää pistot koska ne ei pistä lycran läpi. Jos pisto jo tapahtunut, lonkeroita ei saa yrittää väkisin repiä irti koska silloin ne ampuvat lisää myrkkyä. Etikkapullo pitäis olla mukana, se irrottaa lonkerot jotka eivät vielä ole myrkkyä sylkeneet vereen, MUTTA etikasta kahta mieltä sillä se saattaa myös aiheuttaa sen, että ne kohdat joista myrkkyä jo tullut lisäävät myrkyn syöttämistä.
Yli 10% vartalon pinta-alasta kattava meduusan tarttuminen on vaarallinen, sydän voi pysähtyä, Potilas pitäs pitää elvytyksellä hengissä ekat 5 min, jolloin selviäminen todennäköisempää.
Taivutat nyt ihan vääriiin! Se on Suomaahan!