HS: Ravintoloiden konkurssit nousivat 70% viime vuoden keväästä tämän vuoden maaliskuuhun
"Asiakkailla ei ole ostovoimaa, jolloin koko päivän aikana saattaa käydä vain 1 tai 2 asiakasta"
Kommentit (49)
Olen itsekin muuttunut varovaisemmaksi rahankäyttäjäksi kun kiristyksiä on tulossa, sillä olen usein ollut lomautettuna tai työttömänä töiden kausiluonteisuuden takia. Aikaisemmin luotin siihen että työttömyysturva on ok, nyt säästän sukanvarteen. Se heijastuu ehkä eniten juuri palveluiden käyttöön, ravintoloihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että viinit tuovat myös ison osan katteesta mutta se karkottaa tällaisina aikoina asiakkaita pois.
On aika nihkeää maksaa Alkossa 25 euroa maksavasta viinistä ravintolassa 110€ ihan vaan "tukeakseen ravintolaa".
Parhaimmillaan Alkon 10 euron pullo on ravintolassa 50 euron pullo. Ravintoloiden mukaan alkoholi on kallista koska alkoholin valmistevero, mutta se on litramääräinen ja sama siinä Alkon pullossa. Aika vähän nykyään tulee ravintoloissa syötyä vaikka olisi siihen varaakin. Hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan ja parempi säästää rahat tulevaisuutta varten.
Itse kokkailen paljon ja olen aika hyvä kokki. Rahaa säästyy pitkä penni kun kaupassakin katsoo mitä ostaa ja toimii satokauden mukaan. Hyvä ruoka ei tarvitse välttämättä kovin montaa raaka-ainetta.
En käytä ravintoloiden palveluja joten minun puolesta voi mennä konkurssiin. Rahani pidän pankissa ja sijoitan.
Syön kotona en mene ravintolaan syömään. Miksi pitäisi käydä näin epävarmana aikana ravintolassa kun tiukennuksia tulee ja tukia leikataan? Säästän kaikessa missä voin. Tämä helpoin tapa säästää.
Tämä juttu taisi koskea tzadia vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huvittavinta on että nämä ravintoloitsijat ovat 99%:sesti kokoomuslaisia jotka ÄÄNESTIVÄT ITSE sen puolesta että kansalaisten (siis niiden jotka eivät elä pääomatuloilla kuten kokoomusjohto) ostovoimaa leikataan.
miten hyödyllinen idiootti pitää olla että äänestää itsensä konkurssiin? vai onko mitään ymmärrystä syy-seurausyhteyksistä?
Ostovoimaa tulee vain työtä tekemällä.
Näinhän se on. Ei paljoa auta jos valtio ottaisi vielä lisää velkaa jotta ihmisillä olisi varaa käydä ravintolassa syömässä.
Vierailija kirjoitti:
huvittavinta on että nämä ravintoloitsijat ovat 99%:sesti kokoomuslaisia jotka ÄÄNESTIVÄT ITSE sen puolesta että kansalaisten (siis niiden jotka eivät elä pääomatuloilla kuten kokoomusjohto) ostovoimaa leikataan.
miten hyödyllinen idiootti pitää olla että äänestää itsensä konkurssiin? vai onko mitään ymmärrystä syy-seurausyhteyksistä?
Tämä. Tästä syystä en sääli konkkaan meneviä yrittäjiä. Olen itse tahtomattani työtön ja vältän vähäisten eurojen antamista näille m ulkuille, jotka eivät palkkaa työtöntä ja sitten valittavat lehdissä, miten avoimeen työpaikkailmoitukseen hakee "pakon edestä" ihmisiä, siis työttömiä.
Ei kelarahat ole kelvanneet näille prinsessoille ennenkään.
No kuka muukaan? Vai luuletko, että työssäkäyvällä olisi aikaa jossain hiton ravintoloissa pelleillä? Moni käy jopa kolmessa eri työssä ja hoitaa sen päälle lapset ja appivanhemmat ja kaikki. Salillakin pitäisi ehtiä jossain vaiheessa käymään.