HS: Ravintoloiden konkurssit nousivat 70% viime vuoden keväästä tämän vuoden maaliskuuhun
"Asiakkailla ei ole ostovoimaa, jolloin koko päivän aikana saattaa käydä vain 1 tai 2 asiakasta"
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
huvittavinta on että nämä ravintoloitsijat ovat 99%:sesti kokoomuslaisia jotka ÄÄNESTIVÄT ITSE sen puolesta että kansalaisten (siis niiden jotka eivät elä pääomatuloilla kuten kokoomusjohto) ostovoimaa leikataan.
miten hyödyllinen idiootti pitää olla että äänestää itsensä konkurssiin? vai onko mitään ymmärrystä syy-seurausyhteyksistä?
Ostovoimaa tulee vain työtä tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huvittavinta on että nämä ravintoloitsijat ovat 99%:sesti kokoomuslaisia jotka ÄÄNESTIVÄT ITSE sen puolesta että kansalaisten (siis niiden jotka eivät elä pääomatuloilla kuten kokoomusjohto) ostovoimaa leikataan.
miten hyödyllinen idiootti pitää olla että äänestää itsensä konkurssiin? vai onko mitään ymmärrystä syy-seurausyhteyksistä?
Ei ne köyhät vassarit ravintoloita pidä pystyssä.
itse olen 55v joka ollut työkyvyttömyyseläkkeellä/tuilla 9 vuotta, ja kävin ennen nykyisiä leikkauksia jokaikinen päivä lounaalla kodin viereisessä ravintolassa helsingissä. ei se valtava potti ravintolalle ole, mutta silti noin 270e kuussa tai 3240 euroa vuodessa.
Paljonkos sinun työkyvyttömyyseläkettä leikattiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse olen 55v joka ollut työkyvyttömyyseläkkeellä/tuilla 9 vuotta, ja kävin ennen nykyisiä leikkauksia jokaikinen päivä lounaalla kodin viereisessä ravintolassa helsingissä. ei se valtava potti ravintolalle ole, mutta silti noin 270e kuussa tai 3240 euroa vuodessa.
Ei toi poliittinen pas ka ketään auta
Tarkoituksella tätä maata on kaikin mahdoin keinoin moukaroitu jo sieltä 80-luvun lopulta. Jotain loppupeliä peliä olleet muutamat viime vuodet koronahulluuksineen ja talousrommauksineen. Kohta varmaan saadaan sotakin vielä niin unohtuu muut ongelmat.
Juujuu kaikki me muut ollaan vassareita ja kommunisteja ja vaikka mitä vaan juujuu 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, toimeentulotuella elävätkö näitä ravintoloita on masseillaan ennen pystyssä pitäneet?!
Itse saan omaishoitajana ja varhaiskasvattajana tt-tukea pari satasta kuussa, koska tulot ovat niin matalat. Kävin kyllä ennen lounaalla kun oli näitä 7-8 euron tarjouksia joilla sai ottaa buffetista. En joka päivä, mutta muutaman kerran viikossa.
Nyt tuokin alkaa olemaan liian suuri pala viikon ruokabudjetista, helpompi vain tehdä esim. kaurapuuro ja laittaa se rasiaan sekä syödä se työpaikalla.
En ihmettele. Ostovoimaa ei ole kuin harvoilla. Nyt vielä tukien leikkauksia, Alvi nostoja ja oma vastuiden korotuksia niin kohta syödään kaikki kaarnaa.
Paras olis kutsua Troikka heti tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa lukea? Se porukka suomalaisista joka voivat olla varmoja etteivät missään tapauksessa päädykään köyhäksi on minimaalisen pieni. Kaikille muille sukanvarteen laitto alkaa vaikuttaa järkevältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos sinun työkyvyttömyyseläkettä leik
ei senttiäkään, tosin asumistuesta lähti 95e (pieni yksiö) joka minun pitää työkyvyttömyyseläkkeestä kattaa. sekin on pois ruokamenoista
Täältä mennyt konkkaan 10km säteellä kaikki ravintolat paitsi joku turkkilainen pitseria.
Siinä on kokoomuslaisillakin ihmeteltävää kun eivät voi enää käydä lähialueella syömässä ulkona, saavat totuttautua kotiruokaan.
Saahan sitä haukkua niitä ex. asiakkaita kommunisteiksi niin paljon kuin haluaa, ei se niitä ravintoloita silti tuo takaisin.
Nyt ei sitten taidakaan enää olla pulaa ravintolahenkilökunnasta.
Työvoimapula poistuu itsestään luonnollisella tavalla, kun yritykset kaatuu ei tarvita työvoimaakaan 😊
Olen työssäkäyvä ja palkkakin on ihan kohtuullinen. Tällä hetkellä säästän mieluummin kuin käytän rahaa. Ravintolakäynnit on vähentyneet. En osta itselle vaatteita paitsi sukkia ja alusvaatteita joutuu uusimaan sekä lapselle pitää ostaa kun jää pieneksi. Rahaa käytetään vain välttämättömiin hankintoihin. Säästämällä varaudun huonoihin aikoihin. Tulevaisuudesta ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä ja palkkakin on ihan kohtuullinen. Tällä hetkellä säästän mieluummin kuin käytän rahaa. Ravintolakäynnit on vähentyneet. En osta itselle vaatteita paitsi sukkia ja alusvaatteita joutuu uusimaan sekä lapselle pitää ostaa kun jää pieneksi. Rahaa käytetään vain välttämättömiin hankintoihin. Säästämällä varaudun huonoihin aikoihin. Tulevaisuudesta ei tiedä.
Sama, laskin että kotona syömällä pärjään jopa 5 euron päiväbudjetilla. Pelkästään työpaikan lounas on 13,70 euroa eli lähes kolme kertaa tuon summan! Kerrottuna 22 arkipäivällä, ero on 187 euroa.
Laitan nuo 187 euroa mielummin säästöön tai osakkeisiin ulkomaille.
Kannattaa muuttaa pois sieltä Helsingistä, ei siellä ole mitään hyvää.
Itse olen oikein ihmetellyt kun omassa kotikaupungissani ravintolat on tupaten täynnä aina auki ollessaan.
Se, että helsinkiläiset maksavat koirankopissa asumisestaan valtavia summia on heidän ome typerä valintansa ja se, että perustaa Helsinkiin ravintolan on ravintoloitsijan oma typerä valinta.
Ymmärrän että viinit tuovat myös ison osan katteesta mutta se karkottaa tällaisina aikoina asiakkaita pois.
On aika nihkeää maksaa Alkossa 25 euroa maksavasta viinistä ravintolassa 110€ ihan vaan "tukeakseen ravintolaa".
Vierailija kirjoitti:
Itse olen oikein ihmetellyt kun omassa kotikaupungissani ravintolat on tupaten täynnä aina auki ollessaan.
Se, että helsinkiläiset maksavat koirankopissa asumisestaan valtavia summia on heidän ome typerä valintansa ja se, että perustaa Helsinkiin ravintolan on ravintoloitsijan oma typerä valinta.
Iisalmessa saa kahdelle ihmiselle kahvit ja korvapuustit hintaan 6€. Saa yrittää samaa perässä Helsingissä. Pelkästä kahvista yritetään repiä 4 euroa ja leivonnaisesta tai pullasta vitonen ellei enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iisalmessa saa kahdelle ihmiselle kahvit ja korvapuustit hintaan 6€. Saa yrittää samaa perässä Helsingissä. Pelkästä kahvista yritetään repiä 4 euroa ja leivonnaisesta tai pullasta vitonen ellei enemmän.
Ongelma vaan on se että Iisalmessa on paljon eläkeläisiä eikä juuri mitään töitä. Pk-seudulla on työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistohallitus 😂
2022 oli sannulin tuhovuosien aikana
en ole nälkälakossa. teen ruokani nykyään itse kotona.