Tytöttely!
Voisiko naisia kannustaa jollain muulla tavalla kuin sanomalla "You go girl"?
Eihän miehiäkään pojitella ja kehuta lapsekkaasti heidän edetessään urallaan. Vai sanoisitko esim. juristille: "Hyvä poika!" kun hän onnistuu?
Kommentit (27)
Paremmin tyttö kuin rouva.Ärsyynnyn jos minua rouvitellaan.Rouva on sellainen pönöttävä hienostelija.Sellainen en ole.
Vierailija kirjoitti:
Paremmin tyttö kuin rouva.Ärsyynnyn jos minua rouvitellaan.Rouva on sellainen pönöttävä hienostelija.Sellainen en ole.
Olet selvästikin rouva, ehkä jopa pikkurouva :)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että kommentteihin tulee jatkuvalla syötöllä Marin sitä ja tätä. Kun ap:n aloituksessa kysyttiin tytöttelystä? Ei siis Marinista lainkaan?
Ja kyllä mielestäni naiset voivat tytötellä toisiaan hyvässä hengessä kuin myös pojat keskenään, kun lähtevät esim. jotain ottelua katsomaan. Mutta jos tytötellään tai pojitellaan ala-arvoisesti, ilkeän äänensävyyn ja loukkaamis tarkoituksessa, niin silloin se ei ole hyväksyttävää.
No, Marinhan sen itse postasi, "go girl go". Että sikäli. Herää kysymys, miksi hän käytti ko. englannin kielistä sanavalintaa? Se kertoo ihmisestä paljon.
Luullakseni tällä palstalla on paljon naisia, joten ihmettelen vähän, miksei ole enempää mielipiteitä aiheesta. Hyväksyvätkö siis naiset kaikissa asioissa oikopäätä tytöttelyn?
Onhan se töissä aika söpöä, kun joku mies sanoo meille naisille ikään katsomatta, että " mennääs tytöt/likat kahville". Se toisella äänensävyllä sanottu tytöttely ei ole sopivaa, mutta sellaista ei työpaikallani ole, vaikka miehiä enemmistö porukasta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä olen oikein mielelläni arvokas ja hieno rouva. Mua saa kyllä rouvitella ja niin rouvitellaankin. Ei kukaan uskalla enää tällaista fiiniä harmaatukkaista muuten kutsuakaan.
Itse kyllä sanon miehiä pojiksi. Erästäkin kehuin reippaaksi pojaksi kun pani kovasti yöllä ja pyrki toteuttamaan pervot toiveeni :)