Hei kaikki yli 50-vuotiaat, kertokaa elämän neuvo(ja) 18-30 vuotiaille!
Kommentit (528)
Älä tee asioita siksi,että saisit facebookiin kirjoitettavaa.Äläkä hanki burnoutia liialla liikunnalla ym.että näyttäisit hyvältä,terveys on tärkeämpää.
ensiksi heitätte KAIKKI älylaitteen roskikseen, sitten alatte ajattelemaan omilla aivoillanne. kas näin saadaan kunnollisia kansalaisia.
Älä hommaa nalkuttavaa akkaa. Muusta selviää varmasti.
Jos joudut (lievänkin) rikoksen uhriksi. Esim. työpaikkakiusaus, pilkka. Tee heti rikosilmoitus Poliisille.
-Tuota itse kadun itse eniten, etten tajunnut nuorena rikosilmoituksen merkitystä. Olisin "miljonääri", niistä kaikista korvauksista, mitä koulukiusaamisesta/rikosnimikkeistä olisin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Ota ilo irti ja elä.
Hommaa koulutus ja sellainen työ mistä tykkäät.
Ja muista, että koulutus antaa VAIN mahdollisuuksia, se ei takaa työpaikkaa välttämättä.
Minulla esim takana 3 vuotinen linja ammattikoulua - ei pysyvää työtä, sitä ennen työnantajan koulutusta - en jäänyt alalle, vaan menin kouluun.
Työelämässä, kunnes työtön. Päädyin "hantti hommana" yhtiöön, jossa takana jo 30 vuotta. Yhtiössä ensimmänen osasto - 12 vuotta ja toinen, kun halusin muutosta, 10 vuotta.
Tuon 10 vuoden ainana toinen ammattikoulu työn ohessa 3 vuotta aikuisopiskeljana ja päälle AMK 5 vuotta opintovapailla ja työjärjestelyillä.
Nyt olen ammatissa, jossa viihdyn, mutta seuraavan 10 vuoden aikana tämäkin loppuu -eläke. Naimisissa ollut kahdesti ja lapsia kolme - aikuisia.
Miksi kerron? Siksi, että tärkeintä mitä voit itsellesi tehdä ja vaatia itseltäsi, on halu muuttua ja oppia sekä opiskella elämän niin vaatiessa ja työnantajan tarjoamana.
Jos jää sohvalle, elämä menee siinä ja jos jää suhteeseen, joka on rasite - elämä menee siinä. Kaikkein tärkeintä on olla rehellinen - itselle ja tunnistaa faktat.
Kuivatkaa korvantauksenne ja niistäkää nenänne, kyllä se siittä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joudut (lievänkin) rikoksen uhriksi. Esim. työpaikkakiusaus, pilkka. Tee heti rikosilmoitus Poliisille.
-Tuota itse kadun itse eniten, etten tajunnut nuorena rikosilmoituksen merkitystä. Olisin "miljonääri", niistä kaikista korvauksista, mitä koulukiusaamisesta/rikosnimikkeistä olisin saanut.
Taidat olla aika vastarannan kiiski jos kaikki sinua silleen kohtelee. minä...minä...minä
Jos olet ujo ja on ehkä vähän huono itsetunto, älä luovuta ja masennus. Se kyllä vielä paranee siitä, ikä ja elämänkokemus tuo varmuutta. Karsi myös epämiellyttävät ihmiset elämästäsi pois, jos mahdollista. Muista, muiden mielipiteillä ei ole väliä, tärkeintä on mitä itse ajattelet itsestäsi.
Kun työskentelin Hoivakodissa kysyin 90- vuotiaalta millaista hänen elämänsä on ollut. Hän lausui minulle runon.
Alä päästä itseäsi tietyn ikäiseksi, tiettyyn asemaan olevaksi, jotta voit tälläisenakin kauniina kesäpäivänä istua
kaupan rappusilla ja syödä tötteröjäätelöä.
Se oli minusta aika hyvä ohje, jota olen koittanut noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika vastarannan kiiski jos kaikki sinua silleen kohtelee. minä...minä...minä
Mitä helvettiä!!! Syytätkö sä rikoksen uhria?!! Onko, esim. laiton uhkaus, kunnianloukkaus / törkeän kunnianluokkaus uhrin syytä? Jos Poliisi tai rikosuhripäivustys on myös tuominnut teot, niin sinäkö yksin syytät uhria. Lisäksi olen kuullut sivusta lapsiin kohdistuvia väkivallan uhkailuja, jotka jätti pysvät arvet. Joskus yllättää, kuinka tyhmiä ihmiset on, mutta näköjään aina löytyy vieläkin tyhmempiä, kuten sinä.
Mene ajoissa nukkumaan, älä päästä itseäsi lihomaan, muista leikkiä, opettele hyvä käytös, hanki kunnon ammatti ja siirrä palkasti aina pieni siivu säästöön. Heittäydy nuoruuden innolla seurustelemaan. Kun löydät mukavan puolison, tahdo rakastaa häntä ja hanki hänen kanssaan lapsia.
Paras neuvo, mikä voin antaa on se, että älkää kuunnelko 50+-ikäisten viisasteluja. Emme voi tietää mistään mitään, vaan korkeintaan yritämme elää omia saavuttamattomia tavoitteitamme teidän nuorten kautta.
Ihmiset ovat tärkeitä, tavarat ei. Vietä mahdollisimman paljon aikaa läheisten kanssa. Älä katkeroidu mistään, älä jää kieriskelemään ikäviin asioihin.
Vietä paljon aikaa pienen lapsesi kanssa. Jos on mitenkään mahdollista, niin älä vie alle 3-vuotiasta päiväkotiin. Pidä paljon sylissä, lue kirjoja, opeta lapsentasoisesti kotiaskareita, jne... Kerro miten paljon rakastat.
Tuo aika on lyhyt eikä koskaan palaa. Ennen kuin huomaatkaan, kotonasi asuu aikuistuva lapsesi.
Älä tuhlaa, joskus voit tarvita rahaa.
Kaurahiutaleet pelastus nälältä kera rasva.
Älä lähde Onlyfans-uralle. Helppo raha ei ole sen arvoista. Menetät monia mahdollisuuksia, sillä tuota ei kannata laittaa cv:hen ja maine on haitta tulevalle työnantajalle. Sitä paitsi Onlyfans pilaa kaikkien naisten (omasi lisäksi) maineen ja on huono roolimalli nuorille.
Ole itsenäinen;opettele hoitamaan itse asiasi, opettele olemaan vastuussa valinnoistasi.
Opettele ensin olemaan yksin, että voit halutessasi olla kaksin. Ole empaattinen ja osoita empaattisuutta.
Käännä selkäsi ihmisille, jotka tuottavat sinulle vain mielipahaa, ja joilla ei koskaan ole mitään hyvää sanottavaa. Et tarvitse heita.
Elä niin kuin oikeaksi tunnet. Älä kokoa mammonaa vaan elä ja nauti hetkistä, ihan pienistäkin. Kuuntele itseäsi ja tunteitasi. Ole rehellinen - myös itsellesi. Älä polta siltoja takanasi. Älä loukkaa, kieltäytyä voi kohteliaasti. Kohtele muita niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.
Tykkää peilikuvastasi, leuka pystyyn ja ryhti suoraksi. Ja päivänkakkara hiuksiin.
mene naimisiin nuorena viimeistään 30 vuotiaana, sitten alkaa ollla myöhäistä nurista ja kun kukaan ei kelvannut niin jäit yksin kuten minä, ja tee lapsia mutta älä tee ateisteja
hanki järkevä ammatti mutta tule silti uskoon
mies 53 v
Kukaan ei valitettavasti voi tietää,paljonko aikaa kenelläkin on.