Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet tästä? Miesystävä

Vierailija
18.03.2024 |

Miesystävä ymmärtää toistuvasti sanomani asiat aivan totaalisen päin ... ja alkaa riehumaan minulle omista ajatuksistaan. Minä olen aivan kysymysmerkkinä, kun en ymmärrä miten on edes mahdollista ymmärtää asiat niin totaalisen väärin.

Miesystävä suuttui minulle myös siitä, että juttelin ennestään tuttujen nettimiesten kanssa "hänen selkänsä takana." Minulla ei ole ollut mitään tunteita näissä jutteluissa eikä mitään aikomusta viedä asioita live-elämään. En ole flirttaillut enkä mitään meidän aikanamme. Mutta tämä ei riitä, koska jos aiemmin on ollut jotain flirttiä niin minun pitäisi ymmärtää, että asia ei muutu vaikka flirtti loppuisi. Lopetin juttelut näille miehille. Miesystävä ei tosin usko sitäkään.

Kolmanneksi miesystävä raivosi minulle siitä, etten ole ymmärtänyt meidän olevan parisuhteessa, vaikka olemme sanoneet rakastavamme. Minusta tuo ei ole mikään itsestäänselvä merkki parisuhteesta. Olen tottunut siihen, että asiasta sovitaan niin, että molemmat ymmärtävät tilanteen. En ole meidän aikanamme tuntenut olevani sinkku, mutta en ole myöskään tiennyt että olemme parisuhteessa, tapailemmeko vai mitä vit.tua.

Näytän vastauksenne miesystävälle, koska olen väsynyt puolustautumaan hänelle koko ajan jostain. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, joka kysyit mitä eroa mielestäni on tapailulla ja seurustelulla: tapailu on sitä, että katsellaan miltä tuntuu. Seurustelu = parisuhde = sitoutuminen.

Minä en todellakaan ole ihminen, joka elelee jossain harhamaailmoissaan ja kuvittelee olevansa parisuhteessa ilman, että siitä on puhuttu sanaakaan. 

Vierailija
22/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se nykyinen "miesystävä" ja lopeta miesten kanssa kaveeraaminen. Siitä ei seuraa koskaan mitään hyvää, eivätkä miehet halua olla ystäviä naisten kanssa. Jos heteromies hengailee heteronaisen kanssa, kyllä siellä taustalla on aina oletus ja toivo siitä, että hän pääsee naisen pöksyihin. 

Ei pidä paikkaansa. Ihan hirveä maailmankuva tuollainen. Taidat olla itse joku mustasukkainen poikkis, joka kuvittelee että kaikki miehet haluavat hänen tyttöystäväänsä ja kiellät kaikki kontaktit. Hanki apua.

Et sitten mitään argumenttia keksinyt. Miehet nyt vain eivät kaipaa naisia kavereiksi, piste. Naisilla on kyllä jokin kumma hinku noihin kaverimiehiin. Kuvittelevat, että miehet ajattelevat samalla tavalla kuin he itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se nykyinen "miesystävä" ja lopeta miesten kanssa kaveeraaminen. Siitä ei seuraa koskaan mitään hyvää, eivätkä miehet halua olla ystäviä naisten kanssa. Jos heteromies hengailee heteronaisen kanssa, kyllä siellä taustalla on aina oletus ja toivo siitä, että hän pääsee naisen pöksyihin. 

Ei pidä paikkaansa. Ihan hirveä maailmankuva tuollainen. Taidat olla itse joku mustasukkainen poikkis, joka kuvittelee että kaikki miehet haluavat hänen tyttöystäväänsä ja kiellät kaikki kontaktit. Hanki apua.

Et sitten mitään argumenttia keksinyt. Miehet nyt vain eivät kaipaa naisia kavereiksi, piste. Naisilla on kyllä jokin kumma hinku noihin kaverimiehiin. Kuvittelevat, että miehet ajattelevat samalla tavalla kuin he itse. 

Höpön löpön.

Vierailija
24/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan vanhanaikainen tai yksioikoinen, kun mun mielestä kun puhutaan rakkaudesta, niin silloin ollaan parisuhteessa? Ainakin olettaisin eksklusiivisuutta siinä kohdin.

Vierailija
25/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan vanhanaikainen tai yksioikoinen, kun mun mielestä kun puhutaan rakkaudesta, niin silloin ollaan parisuhteessa? Ainakin olettaisin eksklusiivisuutta siinä kohdin.

Kyllä minä olen toivonut ja ajatellut sen tarkoittavan parisuhdetta, mutta samaan aikaan olen ymmärtänyt, että en voi lähteä olettamaan noin isoja asioita. Niistä täytyy olla varmuus. 

Vierailija
26/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella herkästi ihminen ajautuu elämään harhakuvitelmissaan, jos vain olettaa asioita. Koskaan ei voi olla liian varma. Olisi aika hirveää tajuta vaikka kuukauden päästä, että olikin ainoa, joka oli mielestään parisuhteessa, kun toinen vasta tapaili. 

Vierailija
27/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä asetat ne säännöt, jotka sopivat sinulle ja mies ne, jotka sopivat hänelle. Jos ne eivät kohtaa, suhdetta ei synny. Miksi muuten roikotat nettimiehiä vielä mukana? Eivät he sinun älyäsi ihaile, jos sitä luulit.

Vierailija
28/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä asetat ne säännöt, jotka sopivat sinulle ja mies ne, jotka sopivat hänelle. Jos ne eivät kohtaa, suhdetta ei synny. Miksi muuten roikotat nettimiehiä vielä mukana? Eivät he sinun älyäsi ihaile, jos sitä luulit.

Olen jutellut heidän kanssaan kauan ennen miesystävää. En osannut kuvitella siinä olevan jotain niin hirveää, että syttyisi hirveä sota.

Vierailija
29/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen toivonut ja ajatellut sen tarkoittavan parisuhdetta, mutta samaan aikaan olen ymmärtänyt, että en voi lähteä olettamaan noin isoja asioita. Niistä täytyy olla varmuus. 

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Jos olit toivonut ja ajatellut, niin miksi sitten käyttäydyt noin kun käyttäydyit? Eikö sinun silloin olisi kannattanut ottaa asia puheeksi, että haluat sopia oletko parisuhteessa, jos sitä kerran toivoit? Ei se sinustakaan tainnut olla vain viatonta jutustelua näiden nettituttavuusmiehien kanssa, jos olet sitä mieltä, että olisit lopettanut ne juttelut heti jos olisit tiennyt olevasi parisuhteessa. Ainakin minun korvaani, näin naisena, kuulostaa siltä, että halusit pitää kaikki mahdollisuudet avoimina ja etsit parempaa.

Vierailija
30/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen itsekin ottaa puheeksi. Varsinkin jos tuntuu että parisuhteessa ollessa en jatkaisi juttelua näiden tyyppien kanssa netissä...

Vierailija
31/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Jos olit toivonut ja ajatellut, niin miksi sitten käyttäydyt noin kun käyttäydyit? Eikö sinun silloin olisi kannattanut ottaa asia puheeksi, että haluat sopia oletko parisuhteessa, jos sitä kerran toivoit? Ei se sinustakaan tainnut olla vain viatonta jutustelua näiden nettituttavuusmiehien kanssa, jos olet sitä mieltä, että olisit lopettanut ne juttelut heti jos olisit tiennyt olevasi parisuhteessa. Ainakin minu

Huoh, en ole etsinyt mitään parempaa. Kaksi näistä ei kiinnostanut tippaakaan, yksi kiinnosti joskus, mutta on ulkomaalainen ja asuu kaukana eikä ole luonteeltaan välttämättä sellainen mitä miehestä haluan. Yksi toinenkin on ulkomaalainen ja sitten oli yksi suomalainen. Se oli j u t t e l u a .

Vierailija
32/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä myös tapailu voi olla sitoutunutta, ei vain yhtä tiivistä kuin seurustelu.

Nyt ainakin voitte sopia säännöt, ja sopia ettei entisistä meuhkata enää. Tai sitten lähdette eri teille.

Vierailija
33/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle, joka kysyit mitä eroa mielestäni on tapailulla ja seurustelulla: tapailu on sitä, että katsellaan miltä tuntuu. Seurustelu = parisuhde = sitoutuminen.

Minä en todellakaan ole ihminen, joka elelee jossain harhamaailmoissaan ja kuvittelee olevansa parisuhteessa ilman, että siitä on puhuttu sanaakaan. 

Olet katsonut liikaa elokuvia. Ei me ollaan koskaan sovittu eikä puhuttu "nyt ollaan parisuhteessa", lapsetkin on jo aikuisia. Minä en ymmärrä tuollaista että pitää erikseen puhua missä ollaan menossa