Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä olen hyvä hoitamaan asioita

Vierailija
18.03.2024 |

Minä hoidan asiat aina sillä lailla että ne eivät hoidu.

Olen myös taitava ratkomaan ongelmia. Ratkon ongelmat aina siten että ongelmien ratkomisen jälkeenkin ongelmat ovat yhä olemassa.

Koska olen niin taitava hoitamaan asioita ja ratkomaan ongelmia niin tottakai olen taidoistani perustellusti ylpeä ja otan teoistani ansaitusti täyden kunnian ja arvostuksen muilta.

Tyhmiä on ne jotka on ylpeitä perusteetta. Fiksuja on ne jotka on ylpeitä hyvästä syystä.

Tuota jaloa taitoani eli asioiden hoitamista ja ongelmien ratkomista minä olen harjoitellut koko ikäni. Harjoitus tekee mestarin!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus!! Kiitos

Vierailija
2/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tähän hoitamattomien asioitten lista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asioita olet viime aikoina hoitanut?

Vierailija
4/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa... Tuossa ongelmien ratkomisessa olen itse asiassa niin hyvä, että useimmiten kun ratkon yhden ongelman niin jäljelle jääkin kaksi ongelmaa. Niin: ongelmia ratkomalla onnistun tuplaamaan ongelmien määrän. Usein en edes itse tiedä miten ihmeessä minä siinä oikein onnistun - niin taitava minä olen. Hämmästytän itseäni.

Ja koska harrastan asioiden hoitamista ja ongelmien ratkomista todella paljon, niin minä vaikutan hurjan aktiiviselta ja ahkeralta ja työteliäältä. Tuosta hurjan suuresta työmäärästäni ja vaivannäöstäni minä voinkin sitten vaatia hurjan suuresti palkkaa.

Se on jalo taito: tosiasiassa en tee melkein mitään, mutta vaikutan tekeväni paljonkin, joten saan paljon palkkaa. Se on jalo ammattitaito josta on syytä tuntea paljon ammattiylpeyttä. Voin olla malliksi muillekin - ottakaa opiksi!

Vierailija
5/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa... Tuossa ongelmien ratkomisessa olen itse asiassa niin hyvä, että useimmiten kun ratkon yhden ongelman niin jäljelle jääkin kaksi ongelmaa. Niin: ongelmia ratkomalla onnistun tuplaamaan ongelmien määrän. Usein en edes itse tiedä miten ihmeessä minä siinä oikein onnistun - niin taitava minä olen. Hämmästytän itseäni.

Ja koska harrastan asioiden hoitamista ja ongelmien ratkomista todella paljon, niin minä vaikutan hurjan aktiiviselta ja ahkeralta ja työteliäältä. Tuosta hurjan suuresta työmäärästäni ja vaivannäöstäni minä voinkin sitten vaatia hurjan suuresti palkkaa.

Se on jalo taito: tosiasiassa en tee melkein mitään, mutta vaikutan tekeväni paljonkin, joten saan paljon palkkaa. Se on jalo ammattitaito josta on syytä tuntea paljon ammattiylpeyttä. Voin olla malliksi muillekin - ottakaa opiksi!

Olet rakennusalalla ja metsästät lisätöitä urakkaan.

Vierailija
6/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap! Kirjoitat kivasti 

Vierailija
7/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet rakennusalalla ja metsäst

Urakkaan ei metsästetä lisää töitä, vaan niitä pudotetaan pois ja oijotaan minkä ehditään

Vierailija
8/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urakkaan ei metsästetä lisää töitä, vaan niitä pudotetaan pois ja oijotaan minkä ehditään

En tiedä miten tuo lisätöiden metsästäminen rakennusalalla menee. Mutta kun luin tuon lainaamasi viestin että "olet rakennusalalla ja metsästät lisätöitä urakkaan", niin mulla tuli siitä heti mieleen tietysti julkinen sektori. Kaikenmaailman opetustoiminta, sosiaaliala, mielenterveyshoidot,... Niissä tuota tehdään ihan koko ajan, ei siellä muuta tehdäkään. Tai siis, se alkuperäinen "urakka" on siellä se varsinainen työ, varsinainen tehtävä jolla on tarkoitus jotenkin palvella asiakasta. Mutta sen ohella siellä aina keksitään jatkuvasti aivan kammottavia määriä aivan turhia ja älyvapaita hulivili-lisätöitä joita hoitessa sitten kaikki päivät menevätkin, ihan pelkkää sirkusta (tai teatteria) koko touhu. Mukamas tehdään ihan sikana kaikkea mutta tosiasiassa tehdään vain kaikkea sellaista mitä kukaan ei ole tilannut ja mitä kukaan ei tarvitse. Kukaan ei ole tilannut - mutta laskuttaa voi silti! Lopulta on tehty tuhansia lisätöitä... ja se varsinainen työ eli se urakka on jätetty tekemättä, asiakas on jätetty palvelematta. Silloin asiakas potkaistaan ovesta ulos, hyvästi, kiitos kun kävit, onnea vaan jatkoon.

Arvelen ettei sama periaate huippuhyvin toimisi rakennusalalla jos maksaja on yksityinen taho. Koska yksikään yksityinen taho ei haluaisi palkata rakennusfirmaa joka aina vain keksii lisää laskutettavaa. Toki firmat saattavat yrittää huijata tuolla lailla, mutta ihan loputtomiin se huijaus ei toimi, koska ennemmin tai myöhemmin se yksityinen maksaja tajuaa että häntä huijataan. Kun taas julkisella sektorilla se toimii loputtomiin, koska veronmaksajat maksavat. Veronmaksajia voi huijata loputtomiin. Veronmaksajat eivät ikinä tajua!

Vierailija
9/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot olevasi tyhjänpantti.

Vierailija
10/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en. Olen sössinyt elämässäni aika paljon ja romuttanut pari autoakin.

Olen nuorena ollut putkassa ja maksanut jokusen satasen sakkoja. 

Pari epäonnistunutta liittoakin on takana.

Vierailija
11/11 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten tuo lisätöiden metsästäminen rakennusalalla menee. Mutta kun luin tuon lainaamasi viestin että "olet rakennusalalla ja metsästät lisätöitä urakkaan", niin mulla tuli siitä heti mieleen tietysti julkinen sektori. Kaikenmaailman opetustoiminta, sosiaaliala, mielenterveyshoidot,... Niissä tuota tehdään ihan koko ajan, ei siellä muuta tehdäkään. Tai siis, se alkuperäinen "urakka" on siellä se varsinainen työ, varsinainen tehtävä jolla on tarkoitus jotenkin palvella asiakasta. Mutta sen ohella siellä aina keksitään jatkuvasti aivan kammottavia määriä aivan turhia ja älyvapaita hulivili-lisätöitä joita hoitessa sitten kaikki päivät menevätkin, ihan pelkkää sirkusta (tai teatteria) koko touhu. Mukamas tehdään ihan sikana kaikkea mutta tosiasiassa tehdään vain kaikkea sellaista mitä kukaan ei ole tilannut ja mitä kukaan ei tarvitse. Kukaan ei ole tilannut - mutta laskuttaa voi silti! Lopulta on tehty tuhansia lisätöitä... ja se varsinainen työ eli se urakka on jätetty tekemättä, asiakas on jätetty palvelematta. Silloin asiakas potkaistaan ovesta ulos, hyvästi, kiitos kun kävit, onnea vaan jatkoon.

PS. Aikoinaan kun itse toimin tuollaisessa julkisessa laitoksessa niin ihmettelin kun kaikki aika tuhlaantui tuulesta temmattuihin "hallinnollisiin" juttuihin. Jatkuvasti jotain mitälie kehityskeskusteluita, palavereita, tilannekatsauksia, toiminnan arviointeja, palautekyselyitä, ilmapiirin parantamistoimia, organisaation vahvuuksien kartoittamista, tiimin jäsenten työnjaon uudelleenarvioimista,...

Joka päivä koko ajan ihmettelin että miksi kaikki aika tuhlataan turhuuksiin, siis "hallinnollisuuksiin" jotka eivät palvelleet mitään. Pelkkää raskasta turhaa massiivista hallintoa se koko laitos! Se hallinto ei tosiasiassa tuottanut mitään, se vain pyöritti omia raskaita hallintorattaitaan päivät pitkät, oli olemassa vain itseään varten. Joten arvelin että olin päätynyt jonkinlaiseen kommunistilaitokseen. Niin, muuta selitystä asialle minä en keksinyt kuin kommunistit.

Joka päivä turhauduin siitä kun en koskaan saanut tehdä töitäni, oikeita töitäni, perustöitäni, sitä asiakkaiden palvelemista, sitä minkä takia minut oli sinne palkattu, sitä mitä minun työsopimuksessani luki, sitä mihin minulla oli ammattitaito. Työpaikalla työntekijöiden pitäis mun mielestä tehdä töitä! Johan suututti kun en koskaan saanut töitä tehdä. Meidän laitos ei koskaan saanut aikaan mitään tulosta!

No, otin sieltä loparit. Vasta useita vuosia myöhemmin olen tajunnut että ei se ollut kommunistilaitos joka oli olemassa vain itseään varten. Vaan se oli veronmaksajien rahojen huijaamislaitos joka oli olemassa ilmeisesti vain työntekijöitä varten, siis sitä varten että työntekijät saisivat rahaa. Ilmeisesti varsinaisia töitä tekemällä ei veronmaksajilta rahoja saada. Vaan rahaa saadakseen piti keksiä turhaa "hallinnointia". Ja aina kun me oltiin "hallinnoitu" niin meidän piti kirjata se ylös... ja jonnekin eteenpäin laitoksen ulkopuolelle ne kirjaukset sitten vissiin lähetettiin. Ja niiden kirjausten mukaan me oltiin mukamas tehty ihan sikana töitä. Joten saatiin palkkamme!

Kommunistilaitos = olemassa itseään varten. Mutta suomalainen julkinen laitos = olemassa työntekijöitään varten. Mutta muutoin nuo laitokset ovat varsin samanlaisia eli päivät pitkät vain pyöritetään uskomattoman raskasta tuulesta temmattua tarpeetonta hallinnointipyörää.