Suosittele pyykinpesukonetta!
Pitäisi hommata uusi edestätäytettävä pesukone. Toivoisin inhimillisen pituisia pesuohjelmia, tai pesun keston säätömahdollisuutta. Nykyinen pesukone pesee 6 kg rummullisen 60 asteen puuvillaohjelmaa 3 tunnissa, eko-ohjelmalla lähes 4 tuntia. Pikakytkin löytyy, joka lyhentää ohjelman 1 h 30 min - 1 h 45 min, mutta tällöin rummun voi täyttää vain puoliksi.
Koneen ei tarvitse olla mikään 10 kilon jättikone, linkouksen toivoisin olevan vähintään 1200.
Kommentit (23)
Minulla on sellainen 100 kiloinen Martta merkkinen edestä pantava kotikone ja se on siitä hyvä että se myös tiskaa, siivoaa, laittaa sapuskat sekä lauantaisaunan jälkeen antaa vielä römpäänsäkin ja talvella lämmittää vieressä, toki vanhemmiten on alkanut vähän narisemaan mutta kun vähän nyrkillä kylkeen täräyttää niin taas toimii oikein hyvin. Näistä uudemmista ei ota Erkkikään selvää kun toi naapurin Eenokikin on jo heivannut kolomannen uutenkarhean toimimattoman vosun pellolle kun ei alkanut tapahtuun mitään.
Kodinkonehuoltaja sanoi, että Saksassa kasattu AKG kestää. Niitä tulee vähiten huoltoon. Ostin koko pesutornin v.2005 ja vielä pesee hienosti. Pyykinpesukoneen nukkasihdin, kun joskus avaa ja puhdistaa.
Minulla on ollut 14 vuotta Upo pesukarhu ja olen ollut siihen tyytyväinen.
10 vuotta vanha Candy. Pesuohjelmat 15min-yli 3 tuntia. Kuivausrumpu samassa. Ajastin löytyy. 99% pesuista käytän 1h 19min ohjelmaa, lämpötilat 30-60 välillä. Veden määrää voi säätää, jos on vähän likaista pyykkiä tai tosi likaista.
Ostat merkkikoneen mutta halvimman mallin. Ihan samat ominaisuudet kuin lippulaivassa mutta turhat vaan kytketty pois. Samasta tehtaasta samoilla osilla tehdään.
15v vanha elektrolux. Toimi huonosti edellisen jäljiltä pesin 60 asteessa astianpesukonetabletin laittaen. Puhdistui ja nyt toimii niin hyvin että 30 asteen pesu riittää arkipyykkiin.
Meillä on melko iäkäs Bosch, jossa pystyy lyhentämään ohjelmia pikapainikkeella. Tosin me ei käytetä sitä vaan lisähuuhtelua, koska allergiaa perheessä. Hyvin on pessyt. Toki uusissa koneissa voi olla enemmän ohjelmia ja toimintoja.
Kaikki Boschit ovat hyviä. Niissä on ihana vipra ja tekee kutaa istua niiden päällä.
LG Inverter 7 kg löytyy, eikä löydy pahaa sanottavaa.
Löytyy ohjelmia puolesta tunnista eteenpäin, monenlaisia yhdistelmiä, lämpötiloja ja linkouksia.
Ostin muutama vuosi sitten, joten en tiedä löytyykö enää vastaavaa.
Electrolux joku Perfect Care-malliston kone on nykyiseni, ostettu 7 v sitten ja on ollut paras ikinä. Täyttömäärä 8 kg, maksimilinkous 1600 ja ohjelmissa mm. villaohjelma, hienopesuohjelma, 15 min pikaohjelma + muita ohjelmia, sekä peruspuuvillaohjelma jonka lämpötilan ja pesuajan voi valita mikä nopeuttaa kummasti pyykkäystä. Loistovempele ja toivon koneen toimivan vielä pitkään.
Jos tämä kone jostain syystä hajoaa niin ostan satavarmasti vastaavan Electroluxin tilalle, niin tyytyväinen olen ollut.
On 1987 mallinen Candy. Aina pelaa, mutta on liian pieni. Onko enää kestäviä kodinkoneita?
Jos ei kuivausrumpua erikseen, niin linkous 1400. Taikka vähintään 1200.
Kuivaavaa pesukonetta ei mielestäni kannata hankkia, ne pesu/kuivausajat voi olla älyttömiä.
Olen eri kysyjä: haluaisin tietää, onko siitä jotain haittaa, jos pesukoneessa on tuo kuivaustoiminto? Siis jos ei halua sitä käyttää, voiko konetta käyttää yhtä hyvin esimerkiksi linkouksen osalta kuin hyvää, tavallista konetta?
Oma emäntä pesee käsin. joutaa se lauantaisin sunkin pyykit pesemään
Ääni Electroluxille täältäkin! Ohjelmien pituudet voi itse valita ( time manager).
UPO Pesukarhu.