Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mälläätkö rahalla vai oletko nuuka?

Vierailija
18.03.2024 |

Itse olen aika nuuka rahan käyttäjä. En törsäile paljon mihinkään. Tiukka budjetti kuukausi kerrallaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän normaalisti eli palkkatasoon nähden joku voi pitää nuukana.

Vierailija
22/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot 590 euroa kuussa työttömyyskorvaus. Ihan tavallista hyvää keskitysleirielämää elän. Hyvinvointimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein kumpaakaan. Ostan laadukasta ja itseäni viehättävää, mutta ainoastaan silloin kun tarvin. Panostan hyvään ja terveelliseen ruokaan ja ympäristöni kauneuteen, koska se hellii mielenterveyttäni.

Olen ehkä sellainen terveyteen ja laatuun panostava kuluttaja joka ostaa järki edellä. 

Vierailija
24/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nuukaile, olen vain tarkka raha-asioissa. Pitää nyt sammuttaa tietokone, ettei kulu sähköä. Hyvää päivänjatkoa. t Laihialainen

Vierailija
25/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä että. Elän arkea säästeliäästi enkä osta turhaa. Mutta jos jotain tarvitsen, hinta ei vaikuta valintaan vaan muut ominaisuudet on tärkeämpiä.

Sama. Talvella ahkeroin, haalin kaikenmaailman työkeikat ja koitan saada säästöön muutaman tuhannen. Ostan mitä tarvin, varsinkin alle parin satasen ostoksissa hinnalla ei ole merkitystä vaan laadulla, tosin en enää oikeasti tarvitse juuri  mitään, kaikki on olemassa eli kulutus on minimissä. Ruokaa... kohtapuoliin ja sitten loppukesästä muille maille ja siellä ei säästellä mutta ei tuhlatakaan mutta ollaan mukavasti.

Vierailija
26/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän normaalisti eli palkkatasoon nähden joku voi pitää nuukana.

Samoin, elellään vaatimattomasti, moni ei tiedä että on mökit ja veneet ja ollaan työttömiä. Kun lähdetään mökille niin sanotaan että työkeikalle jos jotakuta kiinnostaa. Tai käydään matkoilla, sama juttu. Ei oikein keksi mihin ja miten sitä tuhlailisi, turha kuluttaminen ei ole meidän juttu. Ulkomaanmatkoilla tottakai syödään ja juodaan hyvin, nuukailematta ja edullisia tosi hyviä ruokapaikoja on joka puolella.

Vierailija
27/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuuka mutta just ostin kymppitonnilla fortumia osingon kiilu silmissä. Rahaa menee noin tonni kuussa, loput pari tonnia jää säästöön.

Vierailija
28/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täytyy olla rahaa säästössä. Olen melko nuuka. 

Vierailija
29/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on noin 1000 euroa nettona kuukaudessa, niin pakkohan se on rahalla mällätä. Ajelen urakalla taksilla, syön ravintolassa, yövyn hotellissa jne.

Vierailija
30/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole kenelläkään rahaa. Yksinhuoltajien lapset ovat aneemisia, kalpeita ja huonoihoisia kun yh-mammalla ei ole varaa syöttöö kuin paahtoleipää ja nistipataa ilman hernemaissipaprika-sekoitusta.

Vierailija
31/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole kenelläkään rahaa. Yksinhuoltajien lapset ovat aneemisia, kalpeita ja huonoihoisia kun yh-mammalla ei ole varaa syöttöö kuin paahtoleipää ja nistipataa ilman hernemaissipaprika-sekoitusta.

Elämä on valintoja. 😂😂😂

Vierailija
32/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuuka jokapäiväisessä arjessa, mutta törsään mielelläni myös tiettyihin asioihin, kuten esim laadukkaaseen matkusteluun (lennot aina busineksessä). Ensi viikolla maksan tilaamani tuliterän auton. Mutta tosiaan en tuhlaa esim vaatteisiin tai kalliiseen ruokaan, en käy elokuvissa tai teatterissa.

Itse olen ihan sun vastakohta.

En käsitä, että joku ostaa tuliterän auton, kun sen arvo laskee saman tien. Sen sijaan käytän surutta erilaisiin elämyksiin: käyn teatterissa, festareilla, ulkona syömässä jne

Ja matkustelen paljon, mutta yritän etsiä mahdollisimman edulliset lennot. Hyvään hotelliin satsaan surutta

Vierailija
33/33 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa ihailen itseäni. Miten niin vähällä rahalla pystyy niin paljoon. Ehkä kyse on nyt siitä elinikäisestä oppimisesta Elinikä aikaa harjoitella- ja täällä istun kaukana kaukana ja rahat ei lopu vaikka niitä ei paljonkaan ole.. Mutta jos sairastun sitte on loppu - ja ehkä on aikakin -sitten..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme