Lapsi huudatti lastenohjelmaa täydessä junassa
Siis mikä vaivaa vanhempaa, joka antaa lapselle puhelimen, josta lapsi sitten huudattaa jäätävään ääneen jotain ryhmä hauta täpötäydessä junassa? Eikö helkkari sentään voi ostaa edes kuulokkeita? Lapsi istui viereeni ja mökä oli valtava, kun lastenohjelma pauhasi. Lapsen äiti ei ollut moksiskaan. Näitä näkee muutenkin aina välillä, että lapsi tuijottaa puhelinta ja sieltä huutaa joku ohjelma. Rasittavaa, kun ei huomioida ollenkaan muita ihmisiä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko, että käyttäisi kuulokkeita? Suu vaan rohkeasti auki jokainen, eivät nämä julkisten kulkuneuvojen meluajat muuten älyä lopettaa.
Sillä luultavasti päätyy itse vaan johonkin somepäivitykseen, en uskaltaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui, kun pyysit laittamaan pienemmälle?
Kävi kerran samoin. Perhe jäi vain tuijottamaan kun huomautin, pistivät sitten vähän pienemmlle, mutta eivät kokonaan pois. Mutta kun olivat lopulta melkein junasta ulkona, isä kääntyi vielä takaisin ja alkoi raivoten huutamaan, että olet varmaan nyt tyytyväinen. Ei ukko uskaltanut sanoa mitään vastaan aiemmin kun tuppisuina siinä istuivat. Itse olin jo unohtanut koko episodin ja kysyin, että mulleko puhut, mutta siihen enää ei ukko uskaltanut vastata.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä vaan kuuntelit vierestä etkä sanonut asiasta. Jos eivät sanaasi usko niin konnaria uskovat.
Lapsen äiti oli sen näköinen täti, että en uskaltanut... äiti huusi jo asemalla kurkku suorana lapsilleen. Käyttäytyi kuin Euroopan omistaja. Ap
Joo, samaa mieltä. Ärsyttää pelkkä ajatuskin ihmisistä, joita ei kiinnosta ollenkaan muut kanssaeläjät.
Luulisi sen verran selkärankaa olevan, että ohjaisi lastaan toimimaan oikein. Nää vanhemmat on vieläpä yleensä just niitä "Voi kun minun ihana kulta Liinukka pitää ääntä, ei se haittaa varmasti muitakaan koska minusta se on suloista<3" -vanhempia. Tämä jos joku on itsekästä, tökeröä ja epäkunnioittavaa.
Lisäksi mua hämmentää se, kuinka nykyään näkee paljon jopa aikuisia, jotka mölyää kovaan ääneen puhelimeen henk. koht. asioita tai muuten huudattaa jotain. Ravintolassakin oon nähnyt viime aikoina pari kertaa putkeen aikuisporukan, jonka räkätys ja puhe oli niin kovaa, että korvat ei meinannu kestää enkä kuullut omia ajatuksia. Eilen taas kävin elokuvateatterissa ja joku miun takana oleva nauro tosi kovaäänisesti.
Come on, aikuiset ihmiset :D Jotain tilannetajua ja käytöstapoja kiitos, ei pitäs olla liikaa pyydetty. Varsinkin jos asiasta sanotaan kohteliaasti, niin se pitäs pystyä vastaanottamaan ja toimia sen mukaan jatkossa.
Eilen lennolla lentoemot sanoivat heti alkuspiikissään että huomioittehan muut matkustajat ja käyttäkää kuulokkeita. Saisi tulla ihan vakioksi, varsinkin tuollaisilla pitemmillä yölennoilla.