Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalon rakentamisesta..

Vierailija
18.01.2007 |

Haluaisin tietää, että mitä teillä on mennyt rahaa omakotitalon rakentamisen työvoimakustannuksiin. Eli paljonko olette joutuneet työvoimasta maksamaan sähkömiehelle, putkimiehelle, rakentajille ym... Jos olette maksaneet urakkahinnan niin paljonko se on ollut. Tai vastaavasti paljonko olette säästäneet, jos olette rakentaneet itse. Kerro myös millainen talo ja paljonko neliöitä.

Meillä haaveissa kivitalo ja niin että emme tekisi mitään itse... Mietin vaan, että paljonko sitä rahaa pitäisi palkkoihin varata noin suurinpiirtein..

Kiitos kovasti vastanneille. =)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapuoli harkosta, yläpuoli puusta. Itse tehty, paljon apuvoimia. Lvi-työt omasta takaa, mutta sähkötöistä tuli melkein 18.000eur. Talossa on hirveesti valoja ja valittiin tyhmyyksissämme kunnan kallein ja saamattomin urakoitsija (tuntitaksia 30eur)

Vierailija
2/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisbudjetti noin 200 000 (sis. kalusteet ja pihan laiton). meillä aika paljon itse tehty. hintaan vaikuttaa tosi monet asiat, esim materiaalit ja paikkakunta. pääkaupunkiseudulla on työvoima paljon kalliimpaa kuin syrjemmällä. kannattaa kilpailuttaa ja kysellä suosituksia. talopelillä laskettu kustannusarvio on meillä pitänyt aika hyvin paikkansa, sitä suositeltiin myös pankissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta vaan on ollut mieheni kanssa keskustelua ja hän väittää, että työvoimaan riittää 30 000 euroa. Mielestäni se on vaan aika vähän... Mitä olette siitä mieltä?

Vierailija
4/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisbudjetti 180 000¿. Vielä kesken, joten saa nähdä pysytäänkö siinä.

Sähkömiehen urakkatarjous oli 14 000¿, mutta tuttavien kokemuksien kautta ja sähkömiehenkin suosituksesta otettiin tuntitöinä, jolloin päästään halvemmalla. En vielä tiedä lopullista summaa.

LVI-urakkatarjous n.7000¿, joka todennäköisesti kyllä ylittyy. LVI-tavaroiden hinnat ovat kallistuneet nimittäin todella paljon.

Vierailija
5/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

000 ¿. Tosin pintamateriaaleista ollaan sovittu, että otetaan edullisimmasta päästä. Meille on nyt tärkeintä saada paljon tilaa.

Vierailija
6/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan, että emme tee itse mitään muuta kuin tuon siivouksen..

Eli paljonko talonrakentajat ottavat palkkaa? Onko muuten ketään rakennusmiestä paikalla? Paljon sulla on palkka?

Vierailija
7/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 e työkustannuksiin. Tuon kokoisessa kivitalossa talossa menee työteunteja varmaan 2000-3000 ja mitähän vois olla keskituntihinta, 25-30¿?

Veikkaisin, että joku 2100-2200¿/neliö tulisi rakennuttamalla talon hinnaksi. Siis ilman tonttia ja liitttymiä. Materiaalivalinnoista riippuen. Varmaan tuo 350 000 - 400 000 helposti muljahtaa taloonne näillä eväillä. Mihin päin rakennatte?

Vierailija
8/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota ajoin takaa. =) Kiitos. =) En uskonutkaan 30 000 euron riittävän.

Espooseen olisi tarkoitus rakentaa. =)

Vierailija
9/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentaja. jotain (net?), jossa on laskuri talon laskemiselle. Kokeneemmat sanoo, että kun tekee laskelmat sillä ja sertoo sitten loppusumman kahdella, niin on jo aika lähellä todellisia kustannuksia.

Vierailija
10/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti joku löytyy...

Vierailija
11/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennamme lähelle Jyväskylää noin 150-neliöistä yksitasoista ja puurunkoista taloa. Sähkö- ja LVI-työt olemme teettäneet urakkana. Urakkahinnat ovat sähkötöiden osalta noin 10 000 euroa ja LVI-töiden osalta noin 17 000 euroa. Jälkimmäinen riippuu tietysti paljon valituista systeemeistä ja urakan sisällöistä, mutta meillä tuohon kuuluu sitten hanat, wc-pöntöt yms. sekä lämmöntalteenottojärjestelmä ja kaikki asennustyöt. Osa sisätöistä on tehty itse, mutta esim. kaikkien sisäseinien tasoitus ja maalaus teetettiin ammattimiehellä, jonka tuntiliksa oli todella edullinen mutta jolle maksettiin runsaat matkakorvaukset, koska hän tuli kaukaa. Koko työ kaikkine työantajamaksuineen teki noin 1500 euroa (ammattilainen oli todella nopea ja teki siistiä työtä). Laatoitustyön tuntihinta taas oli 30 euroa. Tällaisia esimerkkejä: kyllä noihin töihin saa uppoamaan todella paljon rahaa, mutta me ajattelimme niin, että käyttämällä ammattilaisia apuna työ sujuu joutuisasti ja laatu on hyvää. Itse tehdessä laatu voi olla heikompaa ja aikaa menee enemmän: onko se sitten sen edullisempaa etenkin jos työn jälkeä joutuu paikkailemaan?

Vierailija
12/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kaipailisin lisää esimerkkejä...

Jos emme tee itse mitään niin paljonko on kustannukset? Talosta muuten tulisi noin 170 neliöinen tai jotain..

ap

Vierailija
13/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella kiitollinen tiedoista,, Jännittää niin tuo rakentamisen aloittaminen,,,

Vierailija
14/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivitalopaketin, kertokaa sen hinta 2,5-3 niin saatte suurinpiirtein lähelle talon oikeaa hintaa olevan hinnan. Siinä on sitten mukana pohjatyöt , vesi-viemäri-sähköliittymät ja kaikki avaimet käteen-asti.

Siitä puuttuu sitten vielä se tontin hinta.

Vierailija
15/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muita? Luulin, että " kaikki" asuu itserakennetussa omakotitalossa, mutta eipä taidakaan..

Vierailija
16/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tommonen karkea arvio ja siihen kannattaa varatua.

Vierailija
17/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole juuri hajua mitä mikäkin maksaa. Toki kokonaisbudjetin tiedän. :)

Vierailija
18/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muita?

Vierailija
19/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse talon budjetti ilman tonttia n. 200000e. Neliöitä 140. Tosin meillä kaveri rakentamassa ja hyviä suhteita muutenkin, joten pikkasen halvemmalla saadaan. Itse ei olla tehty juuri mitään.

11

Vierailija
20/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiurakka oli jotain 28 000.

Sähkömiehen urakkapalkka en muista.

Rakennettiin n 200 neliöinen puutalo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän