Kertokaa millä saisin nopeasti verenpaineen nousemaan
(salmiakki ja laku ei auta) ? Nyt tällä hetkellä paineet 106/55 ja aivan kauhea olo!!
Kommentit (7)
joillakin on luonnostaan matalat paineet. Ärsyttää tää huimaus!!! ap
Mulla paineet on usein jotain 97/60. Ja kyllä huippaa ja on huono olo, väsyttää jne. Olen aika kalpeakin. Mutta eipä tuo ole mikään " sairaus" ole. Sen olen kuullut monta kertaa lääkärin suusta. Vasta sitten jos ei enää pysy pystyssä ollenkaan niin lääkkeitä voidaan antaa... Mulla on joskus päiviä että paineet ei vaan nouse sitten niin millään ja huippaa aamusta iltaan. Mutta onneksi näitä päiviä on harvemmin! Pitäis muistaa syödä usein ja suolanen ruoka kyllä voi auttaa ja lakun sekä salmiakin syöminenkin.
Itsellä on paineet katossa, vaikka ei ole vikaa ruokavaliossa eikä painossa. Hermot on niin kireällä ja tiedän kyllä syyn...
mutta sen jälkeen saattasit kärsii korkeasta verenpaineesta...
raskaana ollessa yläpaine putosi vieläkin alemmas. Kalpea olen ollut aina ja huippaukseenkin olen tottunut -ikää yli 40. Ajattele positiivisesti (vaikka se ei fyysistä oloasi parannakaan), että matala verenpaine on kuitenkin terve ilmiö verrattuna korkeaan verenpaineeseen.
Mulla on aamut pahimmat, sillä jos nopeasti hyppään sängystä ylös, niin silmissä mustenee jo ennen makkarin ovea. Eli olen opetellut nousemaan aika hitaasti ylös.
Salmiakki ja laku kuulemma nostavat verenpainetta, mutta itse en ole mitään vaikutusta huomannut.
tupakointi, mut sitä ei voi kyl suositella
nimim. kokemusta on, siihen ei auta mikään muu kuin synnytys. Ota iisisti ja nouse hitaasti ylös tuoleilta.