Saan veronpalautuksia 3332 euroa elokuussa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ollut nuin huolimaton veroprosenttisi kanssa? Ilmaisen lainan antaminen valtiolle on hölmöä.
Olen niin hölmö että maksan liikaa veroja koska sitten on mukava saada isompi summa takaisin.
Voi luoja! 😂
No, jos tykkäät saada omia rahojasi takaisin niin anna mulle vaikka 100 000€ nollakorkoista lainaa vuodeksi... Sit sulla on tosi kivaa vuoden päästä kun saat sen takaisin ja mä voin vuodeksi ne sijoittaa ja tienata muutaman tonnin sun kustannuksella.
Täsmälleen sama asia.
Missä täällä on kerrottu nollakorosta? Korko on 2% jonka verottaja maksaa. Vtun nollakorko sönkkääjät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ollut nuin huolimaton veroprosenttisi kanssa? Ilmaisen lainan antaminen valtiolle on hölmöä.
Vielä hölmömpää on antaa mennä mätkyjen puolelle jolloin maksaa reipasta korkoa valtiolle itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ilmaisen lainan? Verottaja maksaa korkoa 2%.
No johan, peräti 2%! Kai tiesit, että keskiverto tuotto sijoittamisessa on 8% vuodessa 😉 Itselläni tuottoa tullut 14% viimeisen vuoden aikana..
Tuo on hyvä tapa säästää sellaisille ihmisille joilla ei oikein muuten rahaa tilille kerry. Joillakin on tapana tuhlata kaikki mitä tulee, niin edes kerran vuodessa on sitten rahaa ostaa jotain vähän isompaa.
Muuten tuo on kyllä aika hölmöä, inflaatio nakertaa rahan arvoa koko ajan ja muualla se tuottaisi paremmin, eli kun sen viimein valtiolta takaisin saa, saa sillä vähemmän asioita ostettua kuin jos ne rahat olisi ajallaan itselleen ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä hölmömpää on antaa mennä mätkyjen puolelle jolloin maksaa reipasta korkoa valtiolle itse.
Ei välttämättä:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009760954.html
Minä olen pari kertaa ihan tarkoituksella ottanut mätkyjä ja sijoittanut enemmän, on kannattanut.
Itsellä tulossa 1400 euroa, ihan kiva lisä kun olen silloin äitiyslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Ota opiksesi, ja tarkkaile veroprosenttiasi omavero.fi. Se on tehty jo niin helpoksi, ettei kenenkään pitäisi antaa valtiolle ilmaista lainaa vaan käyttää vuoden mittaan rahansa kuten itse haluaa.
Miksi luulet, että ihminen ei voi käyttää rahojansa kuten itse haluaa, jos hän antaa niistä osan valtiolle lainaan? Eivät kaikki elä kädestä suuhun kuten sinä.
Mä maksan aina vähän enemmän veroja, ei tunnu missään, saan aina silloin joulu ja tammikuun 0% ja takaisin tulee nytkin 3000€ sillä lähden aina lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin hölmö että maksan liikaa veroja koska sitten on mukava saada isompi summa takaisin.
Voi luoja! 😂
No, jos tykkäät saada omia rahojasi takaisin niin anna mulle vaikka 100 000€ nollakorkoista lainaa vuodeksi... Sit sulla on tosi kivaa vuoden päästä kun saat sen takaisin ja mä voin vuodeksi ne sijoittaa ja tienata muutaman tonnin sun kustannuksella.
Minä voin antaa sinulle euron. Siinähän sijoittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ilmaisen lainan? Verottaja maksaa korkoa 2%.
No johan, peräti 2%! Kai tiesit, että keskiverto tuotto sijoittamisessa on 8% vuodessa 😉 Itselläni tuottoa tullut 14% viimeisen vuoden aikana..
Tiesitkö että 2% EI OLE NOLLAKORKO. Nollakorosta täällä on sönkätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009760954.html
Minä olen pari kertaa ihan tarkoituksella ottanut mätkyjä ja sijoittanut enemmän, on kannattanut.
Mätkyjen viivästyskorko pompsahti tänä vuonna kivasti 2 -> 6 prosenttiin joten aika hyvät tuotot pitää sitten kyetä tekemään että kannattaa moinen tästä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevintä on pyrkiä nollatulokseen tai pieneen palautukseen.
Mulla varmaan jotain 8000-9000 e mätkyjä... Joskus käy näin yrittäjänä. Havahduin tilanteeseen vasta syksyllä ja vaikka korotin ennakkoveroja huomattavasti, niin olisi pitänyt hoksata aikaisemmin.
Mutta ei se mitään. Maksetaan pois. Ei huolestuta. Joskus tulee mätkyjä, joskus takaisin. Tulot kuitenkin heittelee vuositasolla, niin ikinä ei ole mahdollista päästä 0 -tilanteeseen.
yrittäjä
Aika tyhmä saa olla että antaa noin paljon ilmaista lainaa valtiolle...
Hieno homma. Itselle tulee palautusta 3380€. Ihan tarkoituksella nostin vero%, koska kerran kun on joutunut tyhjästä nyhjästä melkein 3000€, en todellakaan halua enää kokea sitä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota opiksesi, ja tarkkaile veroprosenttiasi omavero.fi. Se on tehty jo niin helpoksi, ettei kenenkään pitäisi antaa valtiolle ilmaista lainaa vaan käyttää vuoden mittaan rahansa kuten itse haluaa.
Miksi luulet, että ihminen ei voi käyttää rahojansa kuten itse haluaa, jos hän antaa niistä osan valtiolle lainaan? Eivät kaikki elä kädestä suuhun kuten sinä.
Miksi se ettei anna valtiolle rahojaan jemmaan, olisi jotenkin kädestä suuhun elämistä? Kyllä ne rahat voi käyttää sijoittamiseen tai vaikka matkusteluun mieluummin kuin makuuttaa tilillä. Elämä on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa, siinä yksi kateellinen. Hehhee.
Kateellinen siitä, että et hallitse talouttasi. Ethän sä tule koskaan saamaan samaa summaa takaisin, jonka menetät maksaessas liian suurella veroprossalla. Eli sä jaat rahaasi valtiolle vapaaehtoisesti.
Ei tarvitse olla kateellinen. En kirjoittanut ylempää, mutta jo vuosia sitten laitoin veroprosentin kohilleen ja siirsin joka kuukausi veroista jääneen rahan tuottamaan lisää ja nyt on kertynyt jo ihan hyvä potti niistä.