Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lomakorvausten jaksotus

Vierailija
17.03.2024 |

Muistakaahan, että tämä tuli käytäntöön alkuvuodesta! Eli jos teette esimerkiksi sesonkityötä ja jäätte edes hetkeksi ansiosidonnaisen varaan, ette saakkaan ansiosidonnaista, ennen kuin kaikki pitämättömien lomapäivien tulot on tuhlattu.

Tämän lisäksi hallitus pyrkii pidentämään ansiosidonnaisen omavastuuaikaa.

Samalla ansiosidonnaisen päivärahan kertyminen halutaan muuttaa 12 kk mittaiseksi, jotta ay-liikkeisiin kuuluminen ei olisi kannattavaa.

Sitten on toki myös tuo ansiosidonnaisen porrastus, josta onkin jo puhuttu paljon.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sairaaksi on mennyt/menee. Tein juuri sopparin viherrakennuspuolella. Pomo ihmetteli kun vaadin ettei lomapäiviä kerry, vaan ne huomioidaan palkassa.

Vierailija
2/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen tottunut työttömyyteen, silpputöihin ja epävarmuuteen, jne. En ole ajatellut nytkään ruveta panikoimaan.

- 94 syntynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stna! En ollu kuullukkaa tosta. Voi &@#!!!

Vierailija
4/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeita päätöksiä ne vaan tekee. Kohta ei tarvita enää edes ulkomaista jengiläistymistä. Perus kansalaisetkin alkavat rikostelemaan ja pimeisiin töihin.

Vierailija
5/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, olen tottunut työttömyyteen, silpputöihin ja epävarmuuteen, jne. En ole ajatellut nytkään ruveta panikoimaan.

- 94 syntynyt

Niin, lomakorvausten jaksotus on nyt  palautettu lainmuutoksella eli tämä on jo ennestään tuttua. 

Vierailija
6/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 94 syntynyt

Niin, lomakorvausten jaksotus on nyt  palautettu lainmuutoksella eli tämä on jo ennestään tuttua. 

Yli kymmenen vuoden takaa. Asiasta kun media ei ole kummemmin informoinut. Tuntuu että harva tietää ja muistaa omat etuutensa työsopimuksia tehdessään. Sitten löytää edestään tuhansien eurojen menetykset.

Vierailija
7/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ratakiskoa vääntäen miten neuvoa nuorta, vasta työelämäänsä aloittelevaa teiniä/2kymppistä hänen työsopimusta allekirjoittaessaan?

Ja entäpä, jos on kyseessä ns nollatuntisopimus, vakituinen sellainen, mutta kuitenkin.

Vierailija
8/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 94 syntynyt

Yli kymmenen vuoden takaa. Asiasta kun media ei ole kummemmin informoinut. Tuntuu että harva tietää ja muistaa omat etuutensa työsopimuksia tehdessään. Sitten löytää edestään tuhansien eurojen menetykset.

Ei tuossa mitään menetä. Kertyneet vuosilomat on aina joka tapauksessa vähennetty työttömyyskorvauksista.  Niin mikä tässä nyt sitten oli se menetys? 

Vierailija
10/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
11/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 94 syntynyt

Ei tuossa mitään menetä. Kertyneet vuosilomat on aina joka tapauksessa vähennetty työttömyyskorvauksista.  Niin mikä tässä nyt sitten oli se menetys? 

https://www.sttinfo.fi/tiedote/70091373/lomakorvauksen-jaksotus-otettii…

Lukaiseppa tuolta niin opit sinäkin. Muista myös jakaa tietoa eteen päin.

Vierailija
12/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lomapäivät pitää, niitä ei vähennetä ansiosidonnaisesta. Jos niitä ei pidä, vaan haluaa rahaksi työsuhteen päättyessä, ne vaikuttavat vähentävästi ansiosidonnaiseen.

Ansiosidonnaisen kertyminen on asia erikseen.

Vierailija
13/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo ei anna pitää loma päiviä ja lähen kohta ulkomaille. Jään työttömäksi melkein puoleksi vuodeksi. Enkö siis saakkaan noita pitämättömiö päiviä rahaksi ja ansiosidonnaista smalle ajalle?? Mun matkan budjetti menee pilalle jos se on noin!!

Vierailija
14/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pomo ei anna pitää loma päiviä ja lähen kohta ulkomaille. Jään työttömäksi melkein puoleksi vuodeksi. Enkö siis saakkaan noita pitämättömiö päiviä rahaksi ja ansiosidonnaista smalle ajalle?? Mun matkan budjetti menee pilalle jos se on noin!!

Se on juurikin näin. Muista myös että ansiosidonnaistasi tullaan heikentämään, jos hallitus niin sanelee. Kai otit myös tämän huomioon matkabudjetissasi?

Vierailija
15/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pidemmälle ulkomaanreissulle ei voi mennä, ellei sinne mene töihin.

Toivoopi rakkaudella: Orrpo ja Pura

Vierailija
16/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomapäivät on hemmottelua ei niitä saa kertyä hallitus on oikeassa tiessä ja sinä olet väärässä ja lakkoilia on huono ihminen, elukka ja tyhmä .

Vierailija
17/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeita lakkoiliat ootte aivan täysin aivotomia . Te tuhootte suomen täysin kokonaan järki käteen.

Vierailija
18/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vuosilomapäivät käyttää ennen määräaikaisen työn päättymistä?

Vierailija
19/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen ei liity mitenkään Ay-liikkeeseen, sen maksaa työttömyyskassa (suurilta osin verovaroilla). 

Vierailija
20/41 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen ei liity mitenkään Ay-liikkeeseen, sen maksaa työttömyyskassa (suurilta osin verovaroilla). 

Kun kuulut ammattiliittoon, kuulut samalla kassaan.