Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnalla, oikealla ruokavaliolla ja itsekurilla ihan kaikki voivat muuttaa oman elämänsä parempaan

Vierailija
17.03.2024 |

Ei ole olemassakaan mitään vaivoja mitkä estävät tämän tapahtumista. Ei ole olemassakaan mitään pilleriä mikä muuttaa ihmisen elämäntavat ja ajattelun. 

Nää on kaikki ihmisen korvien välissä tapahtuvia asioita. 

Selkeet tavat toimia. Jos syömisen kanssa on ongelmia, tehkää mealpreppausta. Nyt sunnuntaina esim on aikaa tehdä ja suunnitella koko ensiviikon syömiset. Tehkää ne valmiiksi jääkaappiin tai pakkaseen. Sieltä on helppo ottaa terveellistä ruokaa joka päivä. Ei tarvi mennä hakemaan mitään kun kaikki hyvä on jo valmiina. 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo auttaa rahaongelmiin?

paremman näköiset työllistyy helpommin ja saavat enemmän palkkaa.

Entä kun työkykyä on 60% jäljellä?

Vierailija
22/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Mites minä, jonka itsekuri ruoan ja liikunnan suhteen on aivan tapissa, mutta en voi hyvin. Itse asiassa tietäsisin voivani paremmin, jos vain uskaltaisin höllätä ja tuntea niitä tunteita mitä minulla on, enkä vain aina konkreettisesti juoksisi niitä pakoon tai täyttäisi päivää terveellisen ruoan ajattelellulla. 

Mikään ap ei ole näin mustavalkoista ja jotain syystä uskonkin sinulla menneen tuo sinun "itsekuri" liian pitkälle, koska olet katkera siitä, ettei muut elä kuin sinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa esitän hieman toisenlaisen teorian (joskin toki nuo esittämäsi asiat ovat myös tärkeitä): elämän voi muuttaa parempaan suuntaan rauhoittumalla, rentoutumalla, varaamalla joskus aikaa ihan pelkästään laiskottelua varten ja vähän joustamalla vaatimustasostaan. 

Vierailija
24/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuolla ehkä laihtuu, mutta ei se ole koko elämä. Aika surkeaa jos elämänlaatu on pelkästään ihmisen painosta ja ulkonäöstä kiinni. Oma elämänlaatuni koostuu kyllä paljosta muustakin.

Vierailija
25/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai?

Mä olen jo normaalipainoinen ja hyvässä kunnossa. Se mikä mun elämään parantaisi, olisi parempi palkkainen työ. Miten mä saan liikunnalla tai itsekurilla sellaisen?

Vierailija
26/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on oikeassa. Mutta lihavat ja addiktoituneet ei tätä halua myöntää. 

olen itse laihtunut koosta 56 kokoon 36 joten tiedän mistä puhun. Aloin myös urheilla 5 krt viikossa, aluksi toki aloitin kävelylenkeillä ja lisäsin rankkuutta kunnon noustessa. 

Muutin ruokavalioni terveelliseksi, puolet annoksesta aina kasviksia ja vihanneksia.

pienensin myös annoksia. Nyt liikakilot on olleet poissa jo 7 vuotta. 

Olet siis laihempi. Ehkä sinun elämäsi on nyt parempaa, mutta epäilen. Ainakaan kaikkien muiden elämää kilot eivät määrittele, ja surullista, jos sinulla oli niin. 

No. Minulla oli korkea verenpaine, sokeriarvot koholla, polvissa sattui, uniapnea ja oli kolestrolilääkkeet, verenpainelääkkeet ja c-paplaite. Kaikki terveysongelmat häipyi kun laihduitin liikakilot pois ja aloin urheilla. Veriarvoni muuttuivat erittäin ihanteelliseksi ja pääsin eroon kaikista lääkkeistä ja uniapneasta. Jopa unettomuuteni parani liikunnalla ja hyvillä elämäntavoilla. Mun elämäni parani kaikilla eri osa-alueilla, sen lisäksi mun patisuhde markkinat räjähtivät käsistä, miehiä alkoi tulla ovista ja ikkunoista. Jotkut ei tunnistaneet minua kun muutuin niin paljon, kasvatin pitkät hiukset, ja valkaisin hampaani ja kroppa oli timmi. Mitään iho-ongelmia ei tullut koska ihotyyppiä on kiinteä. Laihdutin myös maltillisesti ja sekin auttoi ettei tullut roikkoja tai muuta. 

Vierailija
27/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo noin ja sain erilaisia syömishäiröitä joiden kanssa olen tapellut sitten vuosia. Elämäni ei ole muuttunut parempaan vaan paljon pahemmaksi. Olin alkuun normaalipainon yläpäässä ja ihan terve. Nykyään elämä "täyttyy" tästä syömishäiriöstä eikä siihen mahdu muuta ja painokin lähenee lihavuutta.

Vierailija
28/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa esitän hieman toisenlaisen teorian (joskin toki nuo esittämäsi asiat ovat myös tärkeitä): elämän voi muuttaa parempaan suuntaan rauhoittumalla, rentoutumalla, varaamalla joskus aikaa ihan pelkästään laiskottelua varten ja vähän joustamalla vaatimustasostaan. 

Tätä kaikkea voi ja kuuluu tehdä myös kun elintavat on terveelliset. Lepo kuuluu elämään ja herkut myös, mutta ei niin ettei koskaan liiku tai syö kokoajan herkkuja. 

Vierailija
29/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu ja elämän syvät, hengelliset arvot. Oman rajallisuuden, ikääntymisen, mahdollisen sairauden ja  kuoleman kohtaaminen. Nöyryys ja elämän tarkoitus. Toisista ihmisistä välittäminen ja yhteisöllisyys. Omaan napaan ei kannata liikaa tuijottaa. Terveenä kuoleminen ei ole elämän päätarkoitus. Ruokaan ei saa liikaa keskittyä, syö järkevästi ja puhdasta kunnkn ruokaa.

Vierailija
30/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on oikeassa. Mutta lihavat ja addiktoituneet ei tätä halua myöntää. 

olen itse laihtunut koosta 56 kokoon 36 joten tiedän mistä puhun. Aloin myös urheilla 5 krt viikossa, aluksi toki aloitin kävelylenkeillä ja lisäsin rankkuutta kunnon noustessa. 

Muutin ruokavalioni terveelliseksi, puolet annoksesta aina kasviksia ja vihanneksia.

pienensin myös annoksia. Nyt liikakilot on olleet poissa jo 7 vuotta. 

Olet siis laihempi. Ehkä sinun elämäsi on nyt parempaa, mutta epäilen. Ainakaan kaikkien muiden elämää kilot eivät määrittele, ja surullista, jos sinulla oli niin. 

No. Minulla oli korkea verenpaine, sokeriarvot koholla, polvissa sattui, uniapnea ja oli kolestrolilääkkeet, verenpainelääkkeet ja c-paplaite. Kaikki terveysongelmat häipyi kun laihdu

Tämähän se normaalipainon tai hoikkuuden suurin etu on - että voi paremmin. Tietenkään laihtuminen ei ratkaise elämän kaikkia ongelmia ja syömishäiriökin voi olla uhka, jos suhtautuu painoonsa liian vakavasti, mutta oma paino on kuitenkin asia, johon sentään voi vaikuttaa.

Vierailija
31/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin uskonlahkoon AP kuulut?

Vierailija
32/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo auttaa rahaongelmiin?

Tai aivosyöpään tai leukemiaan. 

Vierailija
33/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään liikunnasta, mutta en voi sitä harrastaa kun nivelet ovat tuhoutuneet. Kyllä se vetää mieltä matalaksi. 

Vierailija
34/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ruuat jääkaappiin.. Joo-o.. Luin juuri tuota BED-ketjua, aika huonosti kävisi siinä. PItäisi joka päivä olla kokkkaamassa viikon ruuat ja rahaa menisi. Itsekuri voittaa mt-ongelmat? En usko.

Mutta mitä useammin luen tuon ap:n viestin, sitä enemmän se alkaa vaikuttaa satiirilta.

Vierailija
35/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilmeisesti terve ihminen, jolla ei ole mitään erityisiä vastoinkäymisiä elämässään. Helppohan sieltä on huudella. 

Vierailija
36/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lihavana sairas ja muutuin terveeksi kun laihdutin liikakilot pois. Että sellaista. 

Vierailija
37/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään liikunnasta, mutta en voi sitä harrastaa kun nivelet ovat tuhoutuneet. Kyllä se vetää mieltä matalaksi. 

Mulla on nivelet paskana myös mutta uiminen ja vesijumppa onnistuu ja itseasiassa ortopedi ja lääkäri suosittelivat uimista nivelpotilaille

Vierailija
38/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin lihavana sairas ja muutuin terveeksi kun laihdutin liikakilot pois. Että sellaista. 

Olit lihava ja sairas. Niin.

AP väittää, että laihduttaminen parantaa kaikkien elämänlaatua, niin laihojen kuin lihavien, ja että laihduttaminen ja liikunta on mahdollista kaikille, niin sairaille kuin terveillekin.

Vierailija
39/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin olennainen osa kaikkea jaksamista ja pärjäämistä on henkinen puoli - jota kaikenlaiset pakkonilittäjät nimenomaan heikentävät.

Koska alatte ottaa tämänkin huomioon?

Vierailija
40/44 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtuttaa kaikki tuollaiset preppaa viikonloppuna kaikki viikon rruoat. Elän päivän kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä