Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makukahvi kahvilassa 7,90€ kuppi

Vierailija
17.03.2024 |

Kahvia, maitoa, lusikallinen siirappia, kermavaahtoa. Kylkeen vielä sämpylä jollain 7 eurolla niin saa pikku kahvihetkeen laitettua 30€ jos kahvittelijoita on kaksi (esim pariskunta).

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahvilaan peruskahvia mennä juomaan. Otat sen hieman erikoisemman ja nautit tunnelmasta.

Vierailija
42/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppeampi kuin mitä tavallinen hotelliaamiainen.

No sitten pitää mennä ja ostaa se aamiaislippu, johonkin hotelliin.

Fazerin kahvilassa tietysti idea on siinä, että leivät ynnä muut leivonnaiset ovat Fazerin omia tuotteita eikä jotain randomia bulkkitavaraa.

Jokainen saa itse vapaasti valita mistä haluaa maksaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 euroa maksa rapuleipä NK lla Tukholmassa. Kahvi 7  euroa että on kallista.On varaa mutta periaatteesta en maksa. 

Vierailija
44/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kahvilahinnat ovat Norjan tasoa, mutta Norjassa ihmiset tienaavat kaksi kertaa sen mitä Suomessa. Siivoojat saavat Norjassa 3000 eur/kk. Paljonkos Suomessa. Suomi on köyhälä, missä verotetaan verotetaan verotetaan, mutta mitään palveluita ihmiset eivät saa, ollaan vaan iloisia veronmaksajia saamatta mitään vastinetta rahoille.  Valtiolla on suojatyöpaikat missä ihmiset voivat lorvia töitä tekemättä vuosikausia tällaisia myös elätämme täällä onnelassa. Yrittäkää vaan kaikki valtiolle töihin niin saatte ikuisen suojatyöpaikan ja valtio nostaa TAAS veroja, että saamme teidän loisten palkat maksettua.

Saadaanhan me vastineeksi elättää laumoittain eläkeläisiä, työttömiä ym porukkaa, joka ei itse vaivaannu rlantossn hommaamaan.

Vierailija
45/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suppeampi kuin mitä tavallinen hotelliaamiainen.

On vain erilainen. Tuollaista kakkuvalikoimaa ei hotelleista löydy. Lisäksi hotellien aamiaisista saa yleensä maksaa huomattavasti enemmän, kolme kymppiä taitaa nykyään olla aika normaali hinta hotelleissa. Tuo on todella edullinen laatuun nähden, minäkin aina suuntaan tuonne jos Helsinkiin aamujunalla saavun!

Vierailija
46/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät juokoon x-tra kahvia kotonaan jos palvelusta ei ole varaa maksaa

Mistä ihmeen "palvelusta" ??

Vierailija
47/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ruokarahat. Hyvä toki, että siellä kahvilassa käy ne, joilla on varaa. 

Vierailija
48/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en mene kuppiloihin enää vaan teen makukahvini ja sämpyläni kotona, säästyy paljon rahaa.

Vierailija
49/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo halpa ole mutta itse ainakin olen valmis maksamaan silloin tällöin jos se on sen arvoista = kahvi oikeasti hyvää ja kylkeen ostettava syöminen. On kahviloita jotka on kalliita myös maineen ja nimen takia ja sitten on pienempiä paikkoja joista voi saada parempaa murusta rinnan alle. 

Esim Fazerille en enää mene, kakkunsa ovat mielestäni yliarvostettua ainakin omaan makuuni puhumattakaan hinnasta, ja juomatkaan eivät sen parempia ole. 

eksyin taas viime viikolla kokeilemaan josko olisin muuttanut mielipiteeni ja koko lysti kustansi lähemmäs 15 euroa jolla sain kuivan pienehkön kakkupalan ja ns erikoiskahvin jota ei pystynyt vahvuudeltaan juomaan vaikka pyysin sen miedompana. 

siis kallis hinta mutta siihen päälle vielå tyytymättömyys.. 

Vierailija
50/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kahviloista puhutaan, itseäni on aina ihmetyttänyt se, ettei iltakahviloita ole missään. Suomalaiset muka kahvikansaa! 

Ulkomaiset turistitkin kummastelevat usein tätä

Ennen koronaa täällä Turussa oli Coffee House viikonloppuisin auki oliko peräti yhteen yöllä. Se oli kiva, iltaisin oli hauska joskus käydä muuallakin kuin kapakassa. Korona sitten lopetti senkin huvin, eikä edes tällaisessa suomalaisittain isossa kaupungissa ole yhtään iltakahvilaa. Ja keskusteluun yleisemmin: kahviloiden(kin) hinnat ovat karanneet käsistä, olen vähentänyt käyntejä. Ehkä nykyhinnoilla on turha odottaa, että maksavia asiakkaita riittäisi iltoihin.  

Vierailija
51/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että yrittäjä maksaa kahvilan vuokran , työntekijöiden palkat sivukuluineen, franchaising - maksut ym. Muuttuvat kulut ja tarjoaa sinulle mahdollisuuden ostaa sen valmiin kahvin ja sämpylän ja nauttia ne siellä kahvilassa.

Vierailija
52/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se menee. Älä käy jos ei ole varaa. Minä iloitsen tuollaisista hetkistä niin paljon, etten välitä paljon se maksoi

Minä olen muuttunut niin erakoksi etten siksi mene kahvilaan istumaan, muut ihmiset ovat häiriöksi ja tunnelma on piloille tiettyjen ihmistyyppien takia.

Vierailija
53/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän ruokarahat. Hyvä toki, että siellä kahvilassa käy ne, joilla on varaa. 

Tämä. Jokainen valitsee sen omalle kukkarolle sopivan vaihtoehdon. Itse olen jo sen verran iäkäs ja kalkkeutunut täti-ihminen, että en edes pidä makukahveista tai muistakaan ulkomaisista erikoiskahveista  joten en koe niiden hintoja ongelmaksi. 

Vierailija
54/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kahvi pitää saada max. 1,5 eur. Muuten oma termos.

Kannattaa mennä Biltemaan. Siellä saa kahvin ja kanelipullan eurolla.

Viimeksi näytti olevan lihapullat muusilla plus kahvi ja kanelipulla vitosen tarjouksessa. 

Tuskin ne lihapullat ja muusi on erityisen häävin makuisia, mutta pakko myöntää, että nälän siirtämiseen ei paljon edullisempia vaihtohtoja ole. Joskus kaupunkireissulla ollaan kyllä siirretty nälkä kotiin asti autossa syödyllä ranskanleivällä, eikä se paha ole sekään. Ateriahan se ei ole, mutta välipala ja maistuu, kun on oltu aamupäivä ostoksilla.

Vierailija
55/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kahvilahinnat ovat Norjan tasoa, mutta Norjassa ihmiset tienaavat kaksi kertaa sen mitä Suomessa. Siivoojat saavat Norjassa 3000 eur/kk. Paljonkos Suomessa. Suomi on köyhälä, missä verotetaan verotetaan verotetaan, mutta mitään palveluita ihmiset eivät saa, ollaan vaan iloisia veronmaksajia saamatta mitään vastinetta rahoille.  Valtiolla on suojatyöpaikat missä ihmiset voivat lorvia töitä tekemättä vuosikausia tällaisia myös elätämme täällä onnelassa. Yrittäkää vaan kaikki valtiolle töihin niin saatte ikuisen suojatyöpaikan ja valtio nostaa TAAS veroja, että saamme teidän loisten palkat maksettua.

Saadaanhan me vastineeksi elättää laumoittain eläkeläisiä, työttömiä ym porukkaa, joka ei itse vaivaannu rlantossn hommaamaan.

Eläkeläinen on tehnyt 45 vuotta töitä ja maksanut suinkin koulut. Kehnosti olet tainnut menestyä kun et sitäkään tiedä

Vierailija
56/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kahviloista puhutaan, itseäni on aina ihmetyttänyt se, ettei iltakahviloita ole missään. Suomalaiset muka kahvikansaa! 

Ulkomaiset turistitkin kummastelevat usein tätä

Ennen koronaa täällä Turussa oli Coffee House viikonloppuisin auki oliko peräti yhteen yöllä. Se oli kiva, iltaisin oli hauska joskus käydä muuallakin kuin kapakassa. Korona sitten lopetti senkin huvin, eikä edes tällaisessa suomalaisittain isossa kaupungissa ole yhtään iltakahvilaa. Ja keskusteluun yleisemmin: kahviloiden(kin) hinnat ovat karanneet käsistä, olen vähentänyt käyntejä. Ehkä nykyhinnoilla on turha odottaa, että maksavia asiakkaita riittäisi iltoihin.  

Eihän kahvilat ole auki sunnuntaipäivälläkään nykyisin. Ongelma varmaan on, että palkkakulut illalta ja sunnuntailta olisivat tähtitieteelliset ja siihen aikaan porukka olisi taipuvaisempi jäämään sinne istuksimaan tyhjänpanttina niin että liikevaihto olisi vielä pienempi kuin päiväaikaan.

Vierailija
57/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että yrittäjä maksaa kahvilan vuokran , työntekijöiden palkat sivukuluineen, franchaising - maksut ym. Muuttuvat kulut ja tarjoaa sinulle mahdollisuuden ostaa sen valmiin kahvin ja sämpylän ja nauttia ne siellä kahvilassa.

Tuo on liiketoimintasuunnitelma.

Vierailija
58/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kahvi pitää saada max. 1,5 eur. Muuten oma termos.

Kannattaa mennä Biltemaan. Siellä saa kahvin ja kanelipullan eurolla.

Viimeksi näytti olevan lihapullat muusilla plus kahvi ja kanelipulla vitosen tarjouksessa. 

Tuskin ne lihapullat ja muusi on erityisen häävin makuisia, mutta pakko myöntää, että nälän siirtämiseen ei paljon edullisempia vaihtohtoja ole. Joskus kaupunkireissulla ollaan kyllä siirretty nälkä kotiin asti autossa syödyllä ranskanleivällä, eikä se paha ole sekään. Ateriahan se ei ole, mutta välipala ja maistuu, kun on oltu aamupäivä ostoksilla.

Meillä on tapana ostaa roiskeläpät jokaisrlle ja  syödä ne kylmänä autossa. Vesipullot on muutenkin jokaisella mukana  ettei juomaa tarvitse ostaa. Mutta kyllähän nuo rouskeläpätkin alkaa jo pari euroa kappale maksaa.

Vierailija
59/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaasta, aidosta, tuoreesta, pavuista jauhetuvasta, kahvista, viihtyisässä siistissä kahvilassa, voin maksaa vähän, mutta epäterveellisestä lisäaine moskasta eli makukahvista en maksa mitään.

Vierailija
60/129 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on tehnyt 45 vuotta töitä ja maksanut suinki

Eläkeläinen ei ole maksanut senttiäkään minun kuluistani vaan vanhempiensa ja isovanhempiensa sukupolven kulut kuten minä itsekin. Minun kuluni tulee minun lapseni maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi