Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvavat pojat syö hirveästi! Auttakaa mua keksimään halvalla viikon ruoat ja välipalat!

Vierailija
16.03.2024 |

Olen yh ja rahat muutenkin vähissä vaikka painan töitä hiki hatussa. Autoa ei ole ja kauppaan vain reilu kilometri, mutta en kerralla jaksa kantaa kovin paljon. Olen nyt jatkanut jauhelihaa vihanneksilla ja soijarouheella. Mitään kasvisruokaa nuo eivät syö jotain pinaattilettuja lukuunottamatta. Pojat 12 ja 14, ja ruoan pitäisi olla jotain minkä voi vain lämmittää tai muuten ottaa helposti. 

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin ne pojat mukaan kauppaan kantoavuksi! 

Vierailija
2/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoja saa vaikka mitä esim nakki, liha, jauheliha, herne, kala, siskonmakkara, kasviskeitto ja noita voi muunnella eri kasviksilla ja mausteilla. Kylkeen leipää niin tulee kylläinen olo.

Munakas, pannarit, lätyt kaikki edullisia ja helppo tehdä. 

Miksi tuon ikäisillä pitää olla ruokaa, jonka vain lämmittää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikokki tai Valion sivut

Vierailija
4/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän kasvavat syö. Suomessa pienipalkkaisilla alkaa olla nälänhätä. Kai siksi ei lapsiakaan synny, kun olot epävarmat. Opeta pojille yksinkertaisia mummojen ruokia. Ja tekemään ne itse. Halpoja siis, kuin sota ajan kortti aikoina.

Vierailija
5/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita ja makaronia, makkaraa, kalapuikkoja, ranskalaisia, seitipaloja dipattuna kananmunassa ja korppujauhoissa ja pannulle. Näkkileipää jos maistuu päälle maksamakkaraa, kinkkukiusausta, hernekeittoa, pizzaa, tortilloita, lettuja ja pannukakkua, tomaattimurskaan mausteita ni se on kastike. Ja niin edelleen.

Vierailija
6/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa kuule reippaasti voita ja öljyä ja oikeaa kermaa. Tuon ikäiset kuluttavat niin paljon, ettei esim. pelkillä makaroneilla saa kaloritarvetta täyteen varsinkin jos urheilevat. 

Kananmunat on halvin ja silti laadukkain proteiinin lähde. Sika-nautajauheliha myös.

Vierailija
7/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta on todella täyttävä ja hyvä raaka-aine. Myllyn paras tumma makaroni maksaa 45 senttiä per pussi.

Uunifetapastaa saa tehtyä halvalla ison määrän, kun laitat tummaa pastaa ja sitten uuniin tomaattia, oliiviöljyä, edullista salaattijuustoa.

Vierailija
8/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro on helppo ja halpa. Sitä voi tehdä kattilallisen ja pojat voivat itse lämmittää sit ku tarttee. Pakastimesta marjoja mukaan. Muutkin puurot hyviä. Hernekeiton voisivat opetella itse tölkistä tekemään tuossa iässä. 

Vierailija
9/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13- ja 11-vuotiaat pojat keittävät usein spagettia ja tomaattikastiketta välipalaksi koulusta tultuaan. Illalla on vielä toinen lämmin ruoka.

Aamulla tehdään usein munakas. Kiireessä paistetaan kilo valmiiksi keitettyjä perunoita. Lisäksi jääkaapissa on aina porkkanaa ja kaalia, mutta nämä pitää kyllä minun raastaa että tulisivat syödyiksi. Lihaa ostan lähinnä alennuksesta periaatteellisista syistä. Pienikin määrä sianlihaa tuo paljon makua ruokiin. 

Vierailija
10/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai laita käymään yksin. Kai teinipoika osaa kaupassa käydä?

Vierailija
11/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risottoja, kiusauksia ja pastoja voi tehdä isoja satseja, ja pakastaa annoksina, niin sieltä vaan lämmittämään.

Vierailija
12/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssibolognese on lihaa syövillekin ollut todella hyvin uppoava ruoka. Linssit on tosi täyttäviä ja 2 eurolla saa valtavan määrän linssejä.

Pastan kanssa tosi hyvää. Hinta murto-osan lihaan verrattuna.

Vierailija
13/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ja toiseksi sano/opete AP lapsillesi, että ei nirsoile ruuan suhteen oli sitten kasvisruoka, tai ei!

Vierailija
14/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo jännäpoikien elkeitä?

Vierailija
15/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,  pojat tosiaan kantamaan ostokset kotiin.

Ja sit kunnon kotiruokaa. Välipalat yms tulee kalliiksi. 

Eli vatsat kunnolla täyteen lämpimällä ruualla. Vaikka pariin otteeseen söis koulun jälkeen. Silti halvempaa, kun kokoajan närppiä jotain.  

Vierailija
16/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mannapuuro on helppo ja halpa. Sitä voi tehdä kattilallisen ja pojat voivat itse lämmittää sit ku tarttee. Pakastimesta marjoja mukaan. Muutkin puurot hyviä. Hernekeiton voisivat opetella itse tölkistä tekemään tuossa iässä. 

Mannapuuro on aikamoista höttöä. Joskus välipaloina toki ok, mutta täyttävämpää ja pidempään nälkää pitävää saa kaura- ja moniviljahiutaleista.

Vierailija
17/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipala edullisesti

- banaanit, helppo, maistuu lähes kaikille

- marjapiimä

Vierailija
18/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee leipä itse. Sämpylöihin et tarvitse karkeesti kun vettä, jauhoja ja öljyä. Halvaksi tulee.

Vierailija
19/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä hernekeittoa kunnon läskisestä possusta.

Vierailija
20/119 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalana ihan näkkäri, levite, lasi piimää tai maitoa. On tosi halpaa ja samalla kuitupitoista ja hyvää. 

näkkäri on myös kevyt kantaa kaupasta kun on valmiiksi kuivattua leipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi