Mitä naiset saavat parisuhteesta miehen kanssa?
Saammeko me naiset oikeastaan mitään muuta kuin pahan mielen?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kihloissa kahdesti. Nyt onnellisesti sinkkuna kohta vuoden. Minun elämääni miehen kanssa oleminen ei tuo lisäarvoa, päin vastoin, miehen kanssa eläminen lisäsi taakkaa. Seksikin on parempaa yksin ja saan sitä aina halutessani. Tein oman ratkaisuni, yksin eläminen on minun juttuni.
En ihan ymmärrä aina alapeukkuja, kuten en tähänkään kommenttiin. Toki, voi peukuttaa ollessaan eri mieltä omasta lähtökohdastaan ja omista toiveistaan nähden, mutta eikö se ole kaikkien etu, että parisuhteeseen sopimaton henkilö valitsee elää ilman. Eihän se tarkoita sitä, että hän olisi yksinäinen vaan hänellä VOI halutessaan olla hyvinkin vilkas seura- ja/tai seksielämä. Hyvillä sosiaalisilla taidoilla ja yhteyksillä olevalla henkilöllä voi olla hyvinkin rikas elämä ilman parisuhdetta :)
Olen siis eri henkilö, mutta koin päinvastoin tästä kommentista, että mahtaa huomata tarvitsevansa merkitykselliseen elämään muuta kuin parisuhteen.
Itse olen parisuhteessa tavallisen miehen kanssa ja olen todennut, että tämä rakkaus riittää minulle. Kestänee se sitten hautaan tai muuton parisuhteen päättymiseen. Tiedän jo itsestäni, ettei parisuhde ole itselleni itsestäänselvyys ja minulla on ns. kaikki murot tässä kupissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kihloissa kahdesti. Nyt onnellisesti sinkkuna kohta vuoden. Minun elämääni miehen kanssa oleminen ei tuo lisäarvoa, päin vastoin, miehen kanssa eläminen lisäsi taakkaa. Seksikin on parempaa yksin ja saan sitä aina halutessani. Tein oman ratkaisuni, yksin eläminen on minun juttuni.
En ihan ymmärrä aina alapeukkuja, kuten en tähänkään kommenttiin. Toki, voi peukuttaa ollessaan eri mieltä omasta lähtökohdastaan ja omista toiveistaan nähden, mutta eikö se ole kaikkien etu, että parisuhteeseen sopimaton henkilö valitsee elää ilman. Eihän se tarkoita sitä, että hän olisi yksinäinen vaan hänellä VOI halutessaan olla hyvinkin vilkas seura- ja/tai seksielämä. Hyvillä sosiaalisilla taidoilla ja yhteyksillä olevalla henkilöllä voi olla hyvinkin rikas elämä ilman parisuhdetta :)
Olen siis eri henkilö, mutta koin päinvastoin tästä kommentista, että m
Ja niin monet ovat parisuhteissa vain koska kuuluu olla ja ottavat kenet nyt mahtavat suhteeseen saamaan eikä niin kovia tunteita ole edes mukana. Eivätkä läheskään kaikki ole suhteissaan onnellisia, kun eihän se oma onni toisen kontolla ole eikä edes voi olla. On se hienoa että pystyy olemaan aidosti onnellinen itsekseen. Yksinäisyys kaksin on paljon yksinäisempää. TosiYstävyydestä saa paljon enemmän kuin kädenlämpöisestä parisuhteesta.
Rakkautta, turvaa, kumppanuutta, jonkun jakamaan arjen askareet, auttamaan lasten kanssa, keskustelukumppanin, taloudellista turvaa, läheisyyttä. Tuossa pari asiaa mitä miehet tuovat.
Kukaan ei varmasti usko, mutta saan paljonkin.
Mies hoitaa suurimman osan kotitöistä ja laittaa ruoan päivittäin. Lämmin ruoka odottaa kun tulen töistä kotiin. Olen toisaalta palkkaamassa kotisiivousta tai au-pairin, jotta miehelle jää enemmän aikaa harrastaa ja puuhata lasten kanssa. Seksi on erinomaista ja hän on älykästä juttuseuraa. Vaikka maksan enemmän tienaavana suurimman osan kuluista, ei tuo mieskään mikään tyhjän toimittaja ole. Yksin en pystyisi työni ohella ylläpitämään omakotitaloa, kun kaikenlaista hoidettavaa on niin paljon eikä rännien puhdistuksesta lähtien viitsi maksaa ulkopuoliselle palkkioita.
Läheisyyttä, hellyyttä, rakkautta, kumppanuutta, iloa ja naurua :)
Toki on riitojakin ja erimielisyyksiä ja sellasta, mutta harvoin ja ne on aika pieni paha, kun pääsee iltaisin nukkumaan rakkaan kainaloon.
Ihanaa, että asiat ovat elämässäsi muuttuneet. Kuulostaa oikeasti hienolta :) <3