Oletko nähnyt ulkomailla torakoita?
Kommentit (63)
Egyptissä yhden pihatorakan.
Yli 110 matkaa takana, parhaillaankin ulkomailla
USAssa hotellissa yhden. Valitettavasti luteita myös (eri hotelli). Kulkeutuivat kotiin mukaan ja niistä tuli järkyttävä riesa :(. Asuin silloin Yhdysvalloissa, joten Suomeen palatessa eivät onneksi enää seuranneet mukana.
Olen nähnyt USAssa etelässä, niiden koko yllätti.
Torakka voi elää neljä päivää ilman päätä,ja lisääntyä samalla ilman toisen torakan "näkemistä".Torakka pystyy kasvattamaan uuden raajan tuhoutuneen tilalle.Torakka pystyy korjaamaan sisäelimiään syötyään myrkkyä.Torakka kestää tuhatkertaisen määrän säteilyä ihmiseen verrattuna.Torakat ovat tällä pallolla,ja voivat hyvin,senkin jälkeen kun ihmiset ovat kuolleet sukupuuttoon.
Torakka puree lujaa,tai tunkee piikkiään tulehdukseen minkä se haistaa kaukaa.Sattuu helvetillisesti.Bonuksena voi saada taudin tai allergian ,asiaan mistä ei ole ennen ollut vaivaa.
Juu,olen nähnyt tuhansia siellä ja täällä.
Helsingissä kellarikomerossa. Useasti Euroopan maissa.
Yöksi!
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt USAssa etelässä, niiden koko yllätti.
Suurin näkemäni torakka oli Intiassa bungalowin seinällä, yli 10 cm pitkä. 🤢
Toki. Niitä on lähes kaikkialla. Kreikassa niitä oikein kuhisi vessassa, kun laittoi valot päälle. Karibialla niitä oli onneksi lähinnä pihalla, mutta ne olivat valtavia.
Kyllä vain. Takavuosina Pietarissa asuntolassa niitä vilisi.Myös hiljakkoin Espanjan Aurinkorannikon asunnossa oli hiiren kokoisia torakoita.
Torakoita olen nähnyt Madeilla Funchalin vanhan kaupungin ravintolan pöydällä, lattialla, kaduilla ja samoin Las Palmasissa.
Huoneessa pari kertaa Kanarian saarilla. Inhoan yli kaiken niitä.
Sisiliassa en koskaan.
Nähty on, Englannista Filippiineille. Kaikkiallahan noita on.
Brasiliassa heräsin kerran kun torakka puri käsivarresta.
Thaimaan reissulla viime vuonna. Kylpyhuoneen lattialle liiskasin
Olen nähnyt monessakin paikassa ulkomailla, ja myös ihan Suomessa.
lämpimissä maissa yleinen hyönteinen toisin kuin täällä.Täällä taitaa olla eri laji, samaa jota itärajan takana on aina ollut, sieltä lienee tullut aikanaan tänne ja juuri siksi niin inhottu täällä.
Varmaan nuo suurempi kokoiset eteläisemmät lajit ei täällä selviäisi talvesta
Espanjassa piti vaihtaa hotellihuonetta, koska se kuhisi torakoita ja oli jo ällöttävää. Kanarialla nähty myös todella suuria yksilöitä ulkona.
Espanjaan ensi pilvenä torakkoja Ssharasta. Ihanaa saada munkin syötyä puolikas suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain. Takavuosina Pietarissa asuntolassa niitä vilisi.Myös hiljakkoin Espanjan Aurinkorannikon asunnossa oli hiiren kokoisia torakoita.
Fugessa tosiaan joka asunnossa on torakoita mutta pikkusen liioiteltu että hiiren kokoisia.
Olen montakin. Ihan omassa silloisessa kodissa Suomessa. En tiedä mistä olivat tulleet, itse en ollut matkustellut liiemmin silloin. Ehkä jostain naapurista. Onneksi myrkytys onnistui, eikä näkynyt sen jälkeen.
Kreikassa ja Egyptissä niitä vilisti hotellissa. Pakatessa katsottiin kyllä tarkkaan ettei mukana lähtenyt ainuttakaan. Lähinnä pimeässä ne liikkuivat. Virossa oli vessassa jotain ällöjä lentäviä säikyttämässä kun laittoi vessaan valot yöllä.
Näin kuussa.