Oletko nähnyt ulkomailla torakoita?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Rapakon takana ihan yleistä, kesällä kuumalla ne lentää ulkona ympäriinsä. Lontoossa on paljon torakoita niissä vanhoissa tiilitaloissa. Etelä-euroopassa yleisiä on lutikat.
Lontoossa torakat ovat itseasiassa aika harvinaisia. Olen 15 vuotta asunut täällä enkä kertaakaan ole nähnyt.
https://www.londondaily.news/why-is-london-spared-by-cockroaches/
Aina kun käyn keskustassa. Ja olen nähnyt ulkomaillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rapakon takana ihan yleistä, kesällä kuumalla ne lentää ulkona ympäriinsä. Lontoossa on paljon torakoita niissä vanhoissa tiilitaloissa. Etelä-euroopassa yleisiä on lutikat.
Lontoossa torakat ovat itseasiassa aika harvinaisia. Olen 15 vuotta asunut täällä enkä kertaakaan ole nähnyt.
https://www.londondaily.news/why-is-london-spared-by-cockroaches/
Onko saman toimiston tuottama uutinen että mielialalääkkeitä horivat ja ruskeita ukkoja nussivat suomalaiset on maailman onnellisimpia.
Cockroaches in London are a major problem. They can plague residential and commercial properties alike. They cause diseases and contamination.
https://diamondpestcontrol.co.uk/why-so-many-cockroaches-in-london/
Ateenassa, Rodoksella, Rivieralla
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt montakin kertaa ja aina ilmoittanut respaan. Yleensä on sitten kohta tullut myrkyttäjä paikalle. Ihan hyvissäkin hotelleissa.
Henkilökunta suihkuttaa myrkkyä iloksesi, mutta eihän se suihkuttelu torakoita poista. 🤣🤣🤣🤣
Kerran piti soittaa hotellihuoneessa olleella puhelimella jonnekin. No otin numeron ja aloin puhella.
Sitten yhtäkkiä puhelimen alta alkoi tulvia pieniä torakoita ja niitä oli satoja! Puhelu jäi siihen.
Toisen kerran kun asuin ulkomailla niin ajattelin imuroida 1. Kertaa. No sitten hetken imuroitua sängyn alta tuli oikein iso torakka. Liiskasin sen tietysti, mutta sitä ei olisi pitänyt tehdä.
Sen maha räjähti ja sieltä kipitti sadoittain poikasia eri suuntiin!
En mainitse maata, se ei ollut Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran piti soittaa hotellihuoneessa olleella puhelimella jonnekin. No otin numeron ja aloin puhella.
Sitten yhtäkkiä puhelimen alta alkoi tulvia pieniä torakoita ja niitä oli satoja! Puhelu jäi siihen.Toisen kerran kun asuin ulkomailla niin ajattelin imuroida 1. Kertaa. No sitten hetken imuroitua sängyn alta tuli oikein iso torakka. Liiskasin sen tietysti, mutta sitä ei olisi pitänyt tehdä.
Sen maha räjähti ja sieltä kipitti sadoittain poikasia eri suuntiin!
En mainitse maata, se ei ollut Suomi.
Niin ja ei nämä torakat mitään, vaan yhteissuihkuhuoneessa alakerrassa vilisi isoja rottia.
Venäjällä tietysti vaikka kuinka usein. Mutta suurimmat ja isoimman määrän kerralla näin Kanarialla hyvätasoisen hotellin uima-allasalueen baarikatoksessa. Henkilökunta yritti talloa niitä valtavia otuksia.
Aina näen kun tulee eduskunnan kyselytunti
Olen asunut tropiikissa ja siellä niitä oli kaikilla. Toki myrkyteltiin, mutta ei niistä ihan kokonaan eroon päässyt ja niitä vilisteli siellä muutenkin ulkona. Siivoamisen suhteen piti olla hysteerinen, pienintäkään murua ei saanut jäädä esim. lattialle tai pöydälle.
Mutta torakat oli siellä aika pieni murhe, jos asui maan tasolla niin sisään saattoi saada myös rottia, tuhansittain muurahaisia tai käärmeitä. Tosi huonolla tuurilla apinoita, ne on kaikista aggressiivisimpia. Me asuttiin tosi korkealla, mutta silti kotiin tuli pieniä liskoja.
Kyllä! Pienen hiiren kokoisia, Kanarialla.
Olen nähnyt Neuvostoliitossa hotellin kahvilassa, Ranskassa ja Kreikassa hotellihuoneessa! Tosiin jo yli 30 vuotta sitten!
Venäjällä, silloisessa Leningradissa 1980-luvulla.
Kanarialla hotellissa. Viimeinen kerta, kun olin nk. "rivitalohuoneistossa". Vesisateen jälkeen tunkesivat ulko-oven alla olevasta raosta sisään. Hyi helvata.
Jätettiin valot päälle keittiöön ja kylppäriin, sekä peitolla tukittiin se rakonen. Sitten ei enää näkynyt. Tapahtui 20 vuotta sitten. Edelleen näkyy olevan sama hotelli listoilla, eri nimellä.