Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten virpomiseen suhtaudutaan nykyään? Käykö teidän lapset virpomassa?

Vierailija
16.03.2024 |

Muistan kuinka lapsena käytiin virpomassa sukulaiset ja naapurit. Nyt oma lapsi alkaa olla virpomisiässä ja mietin, että mikä käytäntö on nykyisin. Tehdäänkö päiväkodissa virpomavitsoja vai onko se kielletty monikulttuurillisuuden ja uskonnonvapauden nojalla? Virpomistahan on kahta lajia, on se kristillinen perinne jossa juhlitaan Jeesuksen saapumista Jerusalemiin, ja uskonnoton perinne missä kuljetaan ovelta ovelle noidaksi pukeutuneena. 

Lapsen kanssa olisi hauskaa askarrella vitsoja ja käydä virpomassa tuttuja, mutta en tiedä mikä on virpomiskäytäntö nykyään, lähipiirissäni ei ole muita lapsia. Miten itse suhtaudutte jos läheinen lapsi tulee virpomaan? Loukkaantuuko ateistit kristillisestä virpomisesta, entä uskovaiset ei-kristillisestä virpomisesta? Olen kuullut että jotkut oikeasti pitävät virpomista jopa todella loukkaavana. Välillä en ymmärrä nykyaikaa, kun harmittomasta iloisesta perinteestä on tehty mielensäpahoittamisen asia. Tuntemattomien ovilta suklaan kerjäämistä en ihan täysin kyllä itsekään ymmärrä, mutta en mä siitä nyt loukkaantuisi kuitenkaan. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käy virpojat aiemmin enemmän ,niin yt jo aikuisia, nykyään sukulaislapset, itsellä ei ole lapsenlapsia.  Tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla