Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luoton maksu etukäteen ja silti tulee vielä lasku samasta maksusta!

Vierailija
16.03.2024 |

Osaisikohan joku neuvoa. Maksoin viime su op verkkopankissa luotolla olleen summan pois kokonaisuudessaan ennenkuin verkkopankkiin ehti tulla lasku siitä. Alkuviikosta sitten olikin tullut sama maksu e-laskuna Maksamattomiin laskuihin. Aiemmin ei ole noin käynyt koskaan kun olen etuajassa maksanut. Olen yrittänyt saada yhteyttä op asiakaspalveluun, virka-aikaan en ehdi jonottaa niin kauan ja koko vkon on ollut joku häiriö siellä ettei pysty soittoaikaa varaamaan pankkiin.

Tietääkö kukaan päivittyykö tuo eräpäivänä maksetuksi vai vaatiiko erikseen yhteydenoton pankkiin? Onko kenellekkään käynyt samoin? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä. Poistat sitten sen e laskun, jos olet ehtinyt jo suorittaa maksun luotolle ja suoritus näkyy kortilla. Mullekin tulee joka kuukausi lasku. Joskus siinä on joku summa ja joskus nolla. Makselen omaan tahtiin niin en niitä edes noteeraa vaan poistan suoraan.

Vierailija
22/27 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus maksanut vahingossa kahteen kertaan. Sen jälkeen tulee ilmoitus ylisuorituksesta ja pyyntö ottaa yhteyttä jos haluaa rahojen palautusta. Yleensä rahat on jo käytetty siinä vaiheessa kun ilmoitus tulee. Kun itse huolehtii että rahaa on siirretty tarpeeksi takaisin luotolle jossain vaiheessa, niin aiheettomista e laskuista ja muista ei tarvitse välittää. Ne päivittyy omalla hitaalla aikataulullaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan Nordeassa ei mikään liiku viikonloppuna. Kun laskun maksaa vkl, niin se lähtee eteenpäin vasta maanantaina.

Vierailija
24/27 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyse on myös OP:n kortista? Sittenhän näet verkko-/mobiilipankista tapahtumat ja sen, että maksusi on kirjautunut. Laskun voit poistaa, kun se on kerran jo maksettu.

Vierailija
25/27 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet käyttänyt oikeaa tilinumeroa ja viitettä, on lasku ehditty muodostua ennen suorituksen kirjautumista. Luultavasti on käynyt noin, etenkin kun kerroit tehneesi suorituksen viikonloppuna jolloin maksut ei liiku. 

Jos kyseessä on luottokorttilasku, tulisi verkkopankissa kyllä näkyä tilikaudella käytetyn luoton määrä. Itse tarkastan pari päivää maksun jälkeen apista että luottosaldo on nollaantunut. 

Vierailija
26/27 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on s pankin kortti. Sieltä on usein tullut paperinen lasku vaikka on maksettu. Heitän roskiin ja asia on sillä selvä.

Vierailija
27/27 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viite lienee aina sama millä maksut tehdään eli samalla viitteellä maksetaan laskut sekä ylimääräiset lyhennykset. Ymmärtäisin ettet lyhennä koko velkasaldoa vaan sovitun kk-lyhennyksen joka vaihtuu kuukausittain. Jos luotolla ei ole avointa laskua kun maksu tulee kirjautuu se ylimääräiseksi lyhennykseksi eikä kuittaa laskua. Tarkista luoton tapahtumista onko laskulla näkyvä korko ja tilinhoitomaksu muodostunut ennen kuin maksusuorituksesi näkyy. Jos niin uskallat poistaa e-laskun. Jos suorituksesi näkyy näitä laskun muodostumisen yhteydessä tulleita tapahtumia ennen ei se ole voinut kohdistua laskulle ja lasku on yhä avoin. Ota yhteyttä chatilla aspaan tai maksa lasku uudelleen ja maksa lasku jatkossa, vasta kun se on muodostunut jotta suoritus kirjautuu laskulle eikä ylimääräiseksi lyhennykseksi.