Sinä pitkässä suhteessa elävä, miksi et halua mennä naimisiin?
... tai muuten virallistaa liittoa? En sano että pitäisi, kiinnostaa vain ihmisten perustelut. Tuntuu olevan yllättävän yleistä tänä päivänä.
Kommentit (91)
Ollaan oltu yhdessä 23 vuotta, 5 lasta, 2 yhteistä yritystä. Ei olla naimisissa eikä edes kihloissa. Tullaan molemmat eroperheistä joissa molempien molemmat vanhemmat ovat ties monettako kertaa olleet kihloissa ja naimisissa, miehen isäkin on jo kuudetta kertaa naimisissa. Miehen kanssa ei vaan nähdä mitään merkitystä sillä miksi oltais kihloissa tai naimisissa. Miten meidän elämä siitä muuttuisi, ei mitenkään.
Meillä on testamentit (molemmat ollaan varakkaita). Meillä on yhteinen sukunimi (kun eka lapsi syntyi ei osattu valita kumman hyvä sukunimi tulis lapselle niin keksittiin yhteinen uus sukunimi kaikille.
Täällä alkaa konservatiivisilla ihmisillä olla hermot lujilla, kun ei tule tarpeeksi nöyrää puolustelua vääristä elämänvalinnoista. Pitäähän se tietenkin osata selittää, kun joku kehtaa toimia eri tavalla kuin enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naimisiin menosta ole miehelle mitään hyötyä, pelkästään haittaa kun maksut, velvollisuudet ja maksuvelvollisuudet vain kasvaa. Vai pystytkö sanomaan mitä mies hyötyy jos suhde muuttuu avoliitosta avioliitoksi?
Hyötyy tai haittaa ihan sama kuin naisellekin. Ei ole suomessa sukupuolijuttu.
No sittenhän kun noin varmasti pystyt sanomaan niin pystyt myös nimeämään niitä hyötyjä jota miehelle tulee kun vertaa avoliittoa ja avioliittoa?
Tilastollisesti aviossa olevat miehet elävät pidempään kuin naimattomat. En sitten tiedä onko se hyöty....
Sanot sinä että pitäisi. Et sinä vaatisi perusteluja jos asia ei häiritsisi sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisin? Ajattelutapasi on ihan nurinkurinen.
Eihän AP esittänyt mitään "ajatustapaa" vaan ainoastaan kysymyksen "miksi"?
On siihen sisäänrakennettu ennakkoasenne, että pitkään yhdessä olevien pitäisi mennä naimisiin.
No ei ole, aloittaja vain haluaa tietää miksi näin. Jos minä esitän kysymyksen, miksi joku valitsi mieluummin rivitaloasumisen kuin kerrostaloasumisen, ei siinä ole mitään ennakkoasennetta siitä, että kaikkien pitäisi asua kerrostalossa.
En käsitä tätä ihmistyyppiä jotka haluavat aina alkaa haastamaan riitaa.
Olet todella rasittavaa ihmistyyppiä. Menetät hermosi heti kun joku on eri mieltä ja sitten sinu
Yritä jo päästä yli, että sinua ojennettiin huonosta käytöksestäsi ja keskity itse aiheeseen.
Minun perusteluni on että se tekee hyvää ap:lle ja kaltaisilleen kiemurrella, kun näkevät jonkun rikkovan yhteiskunnan normeja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siihen sisäänrakennettu ennakkoasenne, että pitkään yhdessä olevien pitäisi mennä naimisiin.
No ei ole, aloittaja vain haluaa tietää miksi näin. Jos minä esitän kysymyksen, miksi joku valitsi mieluummin rivitaloasumisen kuin kerrostaloasumisen, ei siinä ole mitään ennakkoasennetta siitä, että kaikkien pitäisi asua kerrostalossa.
Olet todella rasittavaa ihmistyyppiä. Menetät
Rauhoitupa. Mene ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella rasittavaa ihmistyyppiä. Menetät
Konservatiivilla paloi nyt hermot.
On vaikeaa ymmärtää miten tänä päivänä jollekin vielä on ongelma se että kaikki eivät halua naimisiin. Luulisi ihmisten jo tottuneen ajatukseen. Jo 90-luvulla kuulosti niin vanhanaikaiselta, kun joku tätä asiaa päivitteli.
Aiemmin olisin halunnut, miehen mielestä turhaa. Nyt olen 8v jälkeen niin tympääntynyt koko suhteeseen, etten halua enää itsekään, ainakaan hänen kanssaan.
En oikein tiedä mitä hyötyisimme avioliitosta näin 19 vuoden jälkeen. Asunto omistetaan puoliksi ja olemme tehneet toistemme hyväksi testamentit. Rintaperillisiä ei ole.
No ap, oletko nyt saanut tarpeeksi mielipiteitä ja ajatuksia?
Meillä ei ole yhteistä omaisuutta eikä velkaa, joten ei ole ollut tarvetta mennä naimisiin. Lesken oikeudetkin ovat aika laajat näin pidempään avoliitossa eläneenä, kun on yhteinen lapsi. Varmasti jotain etuja naimisiinmenosta voisi olla mutta ei tule äkkiseltään mieleen.
Vierailija kirjoitti:
No ap, oletko nyt saanut tarpeeksi mielipiteitä ja ajatuksia?
Eipä taida ap:ta kiinnostaa.
Onneksi emme menneet. Lähden tästä suhteesta pian. Helppo wro. Yli 20v yhdessä. Liikaa olen kuunnellut huonommuuttani.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olisin halunnut, miehen mielestä turhaa. Nyt olen 8v jälkeen niin tympääntynyt koko suhteeseen, etten halua enää itsekään, ainakaan hänen kanssaan.
Pääset nyt helposti eroon :)
Mies ei ole 15 vuoden aikana koskaan edes halunnut keskustella asiasta tosissaan. Olin tyhmä, kun olen hyväksynyt asian. Nyt on lapsia, olen suunnitellut lähteväni, kun he ovat omillaan. Testamentista mies ei ole myöskään ole koskaan halunnut keskustella. Omapa on häviönsä, olen varakkaampi.
En koe sitä mitenkään merkityksellisenä asiana. Suhteemme perustuu rakkauteen, ei allekirjoituksiin papereissa.
Meillä annetaan vielä himon yltyä 😅
Ihan ne samat kuin naisellekin... Vähissähän ne on, siksi en ole naimisissa. Paperitöitä tulee avioehdosta tms...
Tai no joo, itse elän tasa-arvoisessa avoliitossa kohta neljännesvuosisadan... Mutta sä et taida ymmärtää käsitteitä tasa-arvo tai parisuhde, joten keskustelumme jääköön tähän.
-se joka tarjosi miehhelleen tasinkoa-