Onko tää joku ikään liittyvä juttu, että KAIKKI ihmiset on alkanu ärsyttää?
Kommentit (30)
Ihmiset ovat tänä päivänä kauhean negatiivisia ja itsekeskeisiä. Siksi pysyttelen mieluummin etäällä.
Siedän ihmisiä taas, e-pillereillä. 45 v.
Olen 41 ja pari vuotta sitten loppui kiinnostus sellaiseen tietynlaiseen miellyttämiseen ja tunnetyöhön, jota erityisesti nuorilta naisilta odotetaan. Ei kiinnosta kuunnella muiden juttuja ollenkaan, pitäköön tunkkinsa.
Olin eilen työpäivän jälkeen yhdellä baarissa ja vihdoin sain olla hetken rauhassa. Eiköhän joku ukko heti olettanut, että kaipaan varmasti seuraa. Änkesi pöytään ja kertoi monologia itsestään. Eikä ole eka kerta kun näin käy.
Siis onko tuo jatkuva kaikesta ärsyyntyminen sitten mielestänne mukavaa? Vai kannattaisiko sille tehdä jotain?
Ja ei, ei ole ikään liittyvä siinä mielessä, että suurin osa ihmisistä ei koskaan elä tuollaista vaihetta. Kyse on kestämättömästä elämäntilanteesta, esim. liikaa stressiä, tai sitten jostakin terveysongelmasta. Tai molemmista.
20000 suomalaista vastasi yksi asia vituttaa eniten
Selvästi yleisin vitutuksen aihe olivat muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
20000 suomalaista vastasi yksi asia vituttaa eniten
Selvästi yleisin vitutuksen aihe olivat muut ihmiset.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010115091.html
Olen itsekin ihmetellyt, mikä mättää, enkä usko sen johtuvan iästä. En minä yleisesti ottaen ärsyynny yhtään sen helpommin tosielämän pikkuasioista, kun esim. kassajonossa joku edelläoleva hidastelee. Mutta netissä on alkanut ottaa päähän, miten tyhmät ihmiset tuntuvat hyppivän enemmän silmille kuin ennen.
Siis ainahan on ollut tyhmiä ihmisiä, älykkäitä ihmisiä, ja sitten enemmistö jotain siltä väliltä. Viime vuosien aikana netti - etenkin some, mutta myös keskustelupalstat jne - on muuttunut niin, että tyhjät tynnyrit kolisevat niin lujaa, ettei edes normiälyllä varustettujen keskivertotynnyrien kolinaa meinaa siltä mölinältä kuulla.
Ja kun kaikista vähä-älyisin mölinä palkitaan somen toimesta lisähuomiolla, sitä tulee aina vain lisää ja lisää. Tekoälyllä tehty skeida varmistaa sen, että kaikki hukkuu lopulta pelkkään mölinään.
Tämän kaiken seassa ne oikeasti kiinnostavat äänet ovat joko luovuttaneet (nykypäivänä valtaosa kommunikoinnista tapahtuu suljetuissa kanavissa kuten Discord tai wanhanajan messengerit ja sähköpostit), tai sitten ne kamppailevat algoritmien kanssa tekemällä "sisältöä", josta näkee heti, että se on väkisin väännettyä vain siksi, että olisi lisää "sisältöä" tuutattavaksi algoritmeille.
Kaikki tämä vaikuttaa väkisinkin mielipiteisiin kanssaihmisistä, vaikka tilanne on oikeasti sellainen, että jokainen normaali ihminen tahollaan ihmettelee, mitä hemmettiä kaikille muille on tapahtunut. Ihmiset luulevat olevansa yksin, vaikka kyse on vain siitä, että kontaktin ottaminen on vaikeampaa kuin ennen. Netissä on nykyään oletuksena, että jokainen vieras ihminen joko yrittää hyötyä sinusta jotenkin, huijaa, trollaa, kiusaa, on botti, muuten vain vaarallinen... ja jos kohtaat jonkun mielenkiintoiselta vaikuttavan, se ihminen todennäköisesti kaipaa sinulta vain huomiota ja kehuja, eikä mitään keskustelua.
Sama mua ja olen 58-vuotias. Ihmiset on monet ilkeitä ja itsekkäitä sekä kateellisia. Itse en tuollainen ole ja en kestä kateellisuutta ja kun ajatellaan vaan itseään.
Aika monella tuntuu olevan tuollaista. Itsellä ajoittain sellainen elämän päivitys, jolloin oma vapaa-ajanvietto on muuttanut muotoaan. Siinä jää osa kavereista, mutta ne tietyt on pysyneet. Vain se yhdessäolon muoto muuttuu. Nykyään nähdään tyyliin 1 krt/2kk, kahvien merkeissä. Ja en myöskään halua tutustua uusiin ihmisiin, small talk piisa. Ei kiinnosta baarit, isot tapahtumat, naistenillat tai muu vastaava. Kotona on hyvä olla.