Pääsiäisen ruoka
Mitä tarjottavaksi pääsiäisaterialle? Ruoan hinta on noussut. Täytyisi keksiä edullista, mutta juhlavaa tarjottavaa.
Kommentit (25)
Ajattelin ostaa possun ulkofilettä punalaputettuna, jos löydän.
Vierailija kirjoitti:
Raikkaita voileipiä
Mikä siitä tekee "raikkaan" ?
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Taidan itse savustaa lohta, ja laittaa parsaa grilliin. Joku kiva salaatti. Myös kanarisoton voisi tehdä. Jälkiruoaksi ajattelin ensimmäistä kertaa ikinä kokeilla tehdä pashaa 😱
Etsi sellainen resepti, missä pasha kuumennetaan. Se on paras.
Jälkiruoka on todella tärkeä. Munan muotoinen pääsiäiskakku ja namuja. Vaihtelua pashalle.
Vierailija kirjoitti:
Raikkaita voileipiä
Tarkoitat kai VOIKKAleipiä?
Lampaan sisäfilettä ajattelin grillata. Jos sää suosii.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ostaa possun ulkofilettä punalaputettuna, jos löydän.
Löysin punalaputetun nyhtöpaistin ja pistin pakkaseen. Osan haudutan ja loput käytän muuten.
Ruoan hinta ei ole kovin merkityksellinen jos se on vain yksi pääsiäisateria vuodessa. Oleellisempaa on ne sadat päivät juhlien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikkaita voileipiä
Ne on voikkUleipiä.
Perinteiset: lammaspaisti, valkosipuliperunat, fetasalaatti
Ei tuo nyt niin älyttömän kallista ole, vaikka lampaan/karitsan hinta onkin noussut.
Munanmuotoisia leivoksia. Koristeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Taidan itse savustaa lohta, ja laittaa parsaa grilliin. Joku kiva salaatti. Myös kanarisoton voisi tehdä. Jälkiruoaksi ajattelin ensimmäistä kertaa ikinä kokeilla tehdä pashaa 😱
Etsi sellainen resepti, missä pasha kuumennetaan. Se on paras.
Miksi alapeukutit? Ns. keitetty pasha on oikea resepti. Maku on pehmeämpi kuin perinteisesti valmistetussa. Olen tehnyt kumpaakin.
Tavallista perusruokaa ja mämmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikkaita voileipiä
Ellei peräti voikkU?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikkaita voileipiä
VOIKKA tarkoittaa voimistelua esim. VOIKKAtossut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raikkaita voileipiä
Mikä siitä tekee "raikkaan" ?
Oletettavasti salaatti, kurkku ja tomaatti.