Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö vaalityöntekijöiden olla työttömiä tai eläkkeellä?

Vierailija
15.03.2024 |

Mietin vain, kun katson kunnan ilmoitusta jossa haetaan vaalityöntekijöitä eurovaaleihin, niin mistään ei käy ilmi, voiko sitä tehdä työpäivän jälkeen vai täytyykö olla koko ajan käytettävissä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yllättäen ennakkoäänestykset ovat ihan päivälläkin. Aika paljon oli pressanvaalien äänestyspisteillä nuoria ihmisiä.

Vierailija
2/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, mutta pitää pystyä irrottautumaan muista asioista silloin kun tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yllättäen ennakkoäänestykset ovat ihan päivälläkin. Aika paljon oli pressanvaalien äänestyspisteillä nuoria ihmisiä.

Joo ymmärrän että ne ovat jo aamullakin auki. Tarkoitan vain, että ovatko samat henkilöt niissä pisteissä aina joka päivä koko aukioloajan verran (aamusta iltaan?) työssä. Siis että jokainen vaalityöntekijä on 10 päivää putkeen työssä?

Vierailija
4/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne woke-aikana enää heteroita palkata. Äänestyspaikalla oli eteisessä kaksi miestä, olivat siis homoja. Henkilöllisyysden tarkasti ja lapun hain tiskiltä, missä istui kaksi naista, siis lesboja.

Vierailija
5/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakemus sisään. Eniten toimitsijoita tarvitaan vaalisunnuntaina ääntenlaskussa.

Vierailija
6/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ymmärrän että ne ovat jo aamullakin auki. Tarkoitan vain, että ovatko samat henkilöt niissä pisteissä aina joka päivä koko aukioloajan verran (aamusta iltaan?) työssä. Siis että jokainen vaalityöntekijä on 10 päivää putkeen työssä?

No kaipa ne vuorot voi sopia.

Vierailija
7/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä voi soittaa ja kysyä? 

Vierailija
8/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan, mutta pitää pystyä irrottautumaan muista asioista silloin kun tarvitaan.

No mutta eihän tuo sitten käy työssäkäyvälle ihmiselle. Jos minulla on perjantaina 9-16 töitä, niin enhän minä voi sitten olla perjantaina 9-16 äänestyspaikalla.

Mutta kai se tietysti sopii sellaisille, jotka voivat itse päättää täysin aikataulustaan.

Vierailija
9/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä ihan järjellä onko kukaan töissä 10 päivää klo 8-20. HALOO!

Vierailija
10/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se se minun kysymykseni olikin, että onko siellä vuoroja, vai ovatko samat ihmiset koko 10 päivää putkeen työssä.

En tiedä miten tämä toimii, en ole ikinä ollut vaalitoimitsijana.

Vierailija
11/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalityö ei sovi ihmiselle, joka ei osaa tämänvertaa käyttää aivojaan. 

Vierailija
12/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se se minun kysymykseni olikin, että onko siellä vuoroja, vai ovatko samat ihmiset koko 10 päivää putkeen työssä.

En tiedä miten tämä toimii, en ole ikinä ollut vaalitoimitsijana.

Käytä aivoasi. Ei ole vaikeaa päteellä, onko joku töissä 10 päivää tauotta vai ei. 

Vierailija
13/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä tiedä onko :D Tuo nyt on vaan yksi 10 päivän urakka, joten eihän kukaan tuollaisia työpäiviä pysyvästi tee.

Vierailija
14/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä tiedä onko :D Tuo nyt on vaan yksi 10 päivän urakka, joten eihän kukaan tuollaisia työpäiviä pysyvästi tee.

Tiedät, kun kopautat ne kaksi aivosoluasi yhteen ja käytät järkeä. 

Vierailija
15/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siellä ollaan 24/7 tököttämässä eikä syödä tai käydä vessassa ollenkaan. Niin se on. 

Vierailija
16/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sinne woke-aikana enää heteroita palkata. Äänestyspaikalla oli eteisessä kaksi miestä, olivat siis homoja. Henkilöllisyysden tarkasti ja lapun hain tiskiltä, missä istui kaksi naista, siis lesboja."

Tää on sitä EU:n ideologiaa, mitä ne yrittää tunkea kaikkialla kurkusta alas niin Afrikassa kuin Aasiassa.

Tämän ideologian puolesta ovat liian monet suomalaispöllötkin valmiita sankarikuolemaan.

Onneksi ihmiskunnan enemmistö panee tälle lännen homohumppa-ideologialle luun kurkkuun.

Vierailija
17/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoäänestyksessä toimitsijoina olevat henkilöt ovat ihan työsuhteessa ja saavat palkkaa joten luonnollisesti on ihan toivottavaa että henkilöllä ei ole muita velvollisuuksia samaan aikaan. Voihan sitä olla vaikka palkattomalla vapaalla varsinaisesta työstä, jos kyseinen työ niin kiinnostaa. Vaalipäivänä vaalipaikalla on vastassa alueen vaalilautakunta johon kuuluu puolueaktiiveja. Onpa joskus ääniä ollut vastaanottamassa jopa kansanedustajia (ei tietenkään eduskuntavaaleissa).

Vierailija
18/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte. 

Vierailija
19/19 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. - Kun itse olen ollut viimeksi (Hyvivointialueen vaaleissa ja eduskuntavaaleissa) niin -nyt kun aattelen niin meistä ei tainnut olla yksikään eläkkeellä (Tai sitten he eivät osuneet samaan vuoroon kuin itse olin). Työttömiä oli kaksi muut olimme opiskelijoita.

Yliopisto-opiskelija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi