Kasvun odotetaan käynnistyvän tämän vuoden aikana, kun kotitalouksien ostovoima vahvistuu ja yleinen luottamus talouteen alkaa palautua
Miten voi Suomen pankki suoltaa tällaista potaskaa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Sama uutislähetys käsitti uutisen siitä kuinka ostovoima nousee raketoiden ja tämän asumistukileikkaushaastattelun: https://yle.fi/a/74-20076813
Saavatko nämä jutun naiset siis jollain tavalla ostovoimansa nousuun? Vai onko Suomen pankin ennuste väärässä?
Ostovoima nousee=Miehet saattavat saada ostettua seksiä koska asumistuki pienenee ja jostainhan rahat vuokraan on saatava.
Työttömyysprosentti oon vain maltilliset 19,9% ja jatkuvasti tulee uusia ilmoituksia irtisanomisista ja konkursseista. Näinähn se talous nousee.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysprosentti oon vain maltilliset 19,9% ja jatkuvasti tulee uusia ilmoituksia irtisanomisista ja konkursseista. Näinähn se talous nousee.
10,9 siis.
Niin, uskoohan jotkut Joulupukkiin ja monet uskoo ties miten moniin eri jumaliin.
Mä pistän kukkaron nyörit kiinni. Oma työllisyystilanteeni on todella epävarma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää lakkoja vaan, niin ei varmasti tuu mitään nousua!
Ei vaan meidän hallitus estää nousun. Keskituloisesta pieni matka pienituloiseksi. Kokkarit pistää kyllä ihmisen varovaiseksi.
Aivan. Esim. minä olen keskituloinen ja pärjään mukavasti, mutta olen käytännössä täysin riippuvainen palkastani ja siitä, paljonko saan siitä säästöön. Mitään isoa perintöä ei ole ollut eikä tule. Jos jään työttömäksi, olen aika lailla omillani näiden leikkausten jälkeen: ansiosidonnainen pienenee todella nopeasti eikä omistusasuntoon saa asumistukea. Pakko syödä säästöjä, ja ne hupenevat Suomen hintatasolla nopeasti.
Orpon hallitus haluaa minun kaltaiset ihmiset täysin riippuvaisiksi työnantajien armollisuudesta. Rehellisellä työllä ei ole ennenkään päässyt rikastumaan Suomessa, mutta nyt ahkerakaan työnteko ei ole tae siitä, että elämässä pärjää. Ehkä olisikin kannattanut heittäytyä elämäntapatyöttömäksi, koska heidän olojaan Orpon ja Purran uudistukset eivät tunnu huonontavan yhtään - vain meidän töitä tekevien ja töitä tehneiden. Vihaan tätä hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin Propakandaa täynnä oleva maa, että emme vieläkä erotu juurikaan itä-naapuristamme.
Sitä propakandaa on joka maassa, Suomi taitaa olla ainoa maa jossa uskotaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on luottamusta tulevaisuuteen, vasemmistomädättäjien oyhötys on ohimenevä markkinahäiri.
Lopetin ostamisen kun saatiin oikeistohallitus.
Älä puhu p a s k a a, demari
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan kaikki lopettavat kuluttamisen. Kun ei voi luottaa yhteiskunnan tukiverkostoihin koska leikkaukset. Kampaamo, kosmetologi, hieronta, ravintolapalvelut ym saavat kohta maistaa mitä leikkaukset tekevät heidän elinkeinolle. Tätä tilattiin tätä saavat. Kiittävät hallitusta...
Näinhän se on maissa missä yhteiskunnan tukiverkostot puuttuvat. Jokainen on oman onnensa seppä, eikö?
Jos et itse pysty maksamaan omia menojasi niin hyvä että se loppuu se muitten rahojen tuhlailu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo puolivuosioptimismi kuuluu retoriikkaan. Todellisuudessa ekonomistit eivät osaa ennustaa tavista kummemmin. Jopa huonommin.
Sanoo henkilö joka ei osaa edes omaa pientä talouttaan hoitaa.
Surettaa suomen rappeutuminen.media syytää propagandaa kasvusta kuin venäjällä oltaisiin.ahneus ja itsekkyys on tuhonnut tämän maan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleinen suhdanne on lähdössä nousuun. Suomessa tosin paskotaan huolella usko tulevaan, joten tuskin se luottamus ihan äkkiä palaa.
Kukaan ei luota hallitukseen eikä talous sen vuoksi lähde nousuun.
Puhu vaan omasta puolestasi, ei muitten.
Ajattelen luontoa. En osta. Korona-aikana jäi ravintolasyömiset ja tajuttiin miten paljon säästyyy. Vaatteita on riittävästi eikä muutakaan tarvita.
Valtavia irtisanomisia koko ajan eli Taitaa "kasvu" olla pelkkää propagandaa, jonka hallitus kehittelee. Anteeksiantamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Valtavia irtisanomisia koko ajan eli Taitaa "kasvu" olla pelkkää propagandaa, jonka hallitus kehittelee. Anteeksiantamatonta.
Niitä irtisanomisia ja konkursseja tuli jo edellisen hallituksen aikana tosi paljon, kumma kun demareita se häirinnyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä irtisanomisia ja konkursseja tuli jo edellisen hallituksen aikana tosi paljon, kumma kun demareita se häirinnyt yhtään.
Työllisyys oli huipussaan ja talous nousussa.
Ja sitten tuli orpo.
Taantuman pohja on jo saavutettu, ja kasvun odotetaan käynnistyvän tämän vuoden aikana, kun kotitalouksien ostovoima vahvistuu. Hallitus on tehnyt hyvää työtä. Verotus on keventynyt ja palkat nousseet. Bensa ja sähkö halventunut. Tästä on hyvä suunnata eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Taantuman pohja on jo saavutettu, ja kasvun odotetaan käynnistyvän tämän vuoden aikana, kun kotitalouksien ostovoima vahvistuu. Hallitus on tehnyt hyvää työtä. Verotus on keventynyt ja palkat nousseet. Bensa ja sähkö halventunut. Tästä on hyvä suunnata eteenpäin.
Yhtä potaskaa tämä kommentti kuin alkuperäinen juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on luottamusta tulevaisuuteen, vasemmistomädättäjien oyhötys on ohimenevä markkinahäiri.
Lopetin ostamisen kun saatiin oikeistohallitus.
Sinä hipinketale nyt et edes käy töissä, ettei sinulla ollut ennenkään varaa 😂
Juu juu, ihan varmasti alkaa kulutus... tirsk!
Sama uutislähetys käsitti uutisen siitä kuinka ostovoima nousee raketoiden ja tämän asumistukileikkaushaastattelun: https://yle.fi/a/74-20076813
Saavatko nämä jutun naiset siis jollain tavalla ostovoimansa nousuun? Vai onko Suomen pankin ennuste väärässä?