Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä laski asumistuki?

Vierailija
15.03.2024 |

Aiotteko muuttaa halvempaan asuntoon?

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasuntoon saan vielä 230€ kuussa tämän vuoden, onneksi hinnat nousevat niin saan tilin ensi vuoden alusta.

Vierailija
62/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä porukkaa täällä oikein päivystää, kun melkein kaikki tuntuvat saavan asumistukea, toimeentulotukia, työttömyyskorvausta tms. Eikö kukaan käy töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saan asumistukea 200e/kk. Seuraavan tarkastuksen jälkeen saan laskurin mukaan jonkun 20e/kk. Käyn töissä, ja asunto on huomattavasti keskivertokämppää halvempi tällä alueella. Asumistuen tippuminen tiputtaa minut samaan tuloluokkaan toimeentulotuella elävien kanssa, joten tässä selvittelen onko koskaan mahdollista työllistyä parempipalkkaiseen hommaan vai onko vain fiksumpaa jäädä kotisohvalle. Töiden takia kun pidän mm. autoa, niin miinukselle tässä töitä tekemällä talous menee tt-tuella oloon verrattuna. En omia mahdollisuuksia työllistymiseen haluaisi pilata, muttei minulla myöskään ole varaa maksaa siitä ilosta että saan käydä töissä...

Vierailija
64/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä porukkaa täällä oikein päivystää, kun melkein kaikki tuntuvat saavan asumistukea, toimeentulotukia, työttömyyskorvausta tms. Eikö kukaan käy töissä?

Ajattelitko, että tähänkin keskusteluun tulevat vastaamaan he, jotka eivät asumistukea saa? 

Ja aika iso osa asumistukea saavista käy töissä. Vielä toistaiseksi.

Vierailija
65/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä vas.liiton kookoontumisajot!

Vierailija
66/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 euroa

Hyvä

Miksi tämä on mielestäsi hyvä asia? Käyn kokopäivätöissä ja mulla on kaksi lasta.

Vierailija
67/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt saan asumistukea 200e/kk. Seuraavan tarkastuksen jälkeen saan laskurin mukaan jonkun 20e/kk. Käyn töissä, ja asunto on huomattavasti keskivertokämppää halvempi tällä alueella. Asumistuen tippuminen tiputtaa minut samaan tuloluokkaan toimeentulotuella elävien kanssa, joten tässä selvittelen onko koskaan mahdollista työllistyä parempipalkkaiseen hommaan vai onko vain fiksumpaa jäädä kotisohvalle. Töiden takia kun pidän mm. autoa, niin miinukselle tässä töitä tekemällä talous menee tt-tuella oloon verrattuna. En omia mahdollisuuksia työllistymiseen haluaisi pilata, muttei minulla myöskään ole varaa maksaa siitä ilosta että saan käydä töissä...

Minulla on aivan sama tilanne. Asumistukea olen saanut tähän asti 200€/kk, huhtikuusta eteenpäin, kun tuki tarkistetaan, en saa enää mitään. Olen kokopäivätöissä käyvä yh ja asun edullisessa vuokra-asunnossa. Toimeentulotuelle näköjään tipahdan myös... kylläpä on kiva jatkaa töitä kun samat rahat sais tekemättä mitään.

Vierailija
68/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aivan sama tilanne. Asumistukea olen saanut tähän asti 200€/kk, huhtikuusta eteenpäin, kun tuki tarkistetaan, en saa enää mitään. Olen kokopäivätöissä käyvä yh ja asun edullisessa vuokra-asunnossa. Toimeent

Hyvä hyvä.

Vierailija
69/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee laskemaan ensi vuonna 60€. Saan siis 60€ asumistukea nyt. En muuta halvempaan. 

Eli ihan turhaan maksettu muutenkin pärjäävälle. Hyvä että nyt tulee muutos tähänkin. Saisi hävetä.

Vierailija
70/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan milloin asumistukea on alettu maksaa? Yritin etsiä mutta en löytänyt.

Vierailija
71/144 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta luultavasti joudun takaisin toimeentulotuelle. Tienaan niin vähän ja leikkausten jälkeen ei jää kauheasti mitään käteen. 400 e Bruttopalkka on niin pieni.

Vierailija
72/144 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on näissä Orpon touhuissa? Minulla loppuu asumistuki  omaan yksiööni  1.1. 2025.   Soitin Kelaan ja kysyin, olenko oikeutettu toimeentulotukeen, jos olen silloin työtön. Virkailija laski, että saan 70€ enemmä toimeentulotukea, kuin nyt asumistukea. Mikä järki, mikä säästö? Olen 61v. 

Se järki, että Orpo haluaa saada kaikki köyhät valvonnan alle. Toimeentulotuessa pitää toimittaa tilitiedot, joka kuukausi. Asumistuessa ei. 

Vierailija
73/144 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään tukia, kelan mielestä tienaan muka liikaa 1200 e/kk,josta maksan kaiken. Onneksi asun yksin.

Vierailija
74/144 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa mitään tukia, kelan mielestä tienaan muka liikaa 1200 e/kk,josta maksan kaiken. Onneksi asun yksin.

et saa tukia?mene äkkiä hakemaan tukia kuka nyt asumisen itse omista rahoista maksaa.

Vierailija
75/144 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunnon asumistuki on aivan älytön

Miksi? Kun ahne vuokranantaja ei pääse siihen käsiksi? 

Kaikki asumistuki kerryttää jonkun asunnon omistajan varallisuutta.

Vierailija
76/144 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset saa huomattavasti enemmän ja suurempia tukia kuin miehet. Miehet ei oikeastaan edes tukia suomessa saa. Ja naisen ei tarvi kun vähän tihrusraa krokotiilin kyyneliä ja uhriutua niin toiset naiset myöntävät kaikki tuet miestä vain keksii pyytää

Vierailija
77/144 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustan asumistuen leikkausta kun mulla 3 sijoitus kämppää ja niissä vuokralla kela luusereita.

Vierailija
78/144 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 e.

Vierailija
79/144 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan milloin asumistukea on alettu maksaa? Yritin etsiä mutta en löytänyt.

Eikö se ollut joskus 80-luvun lopulla?

Vierailija
80/144 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, en sellaista saa. Veroprosentti puolestaan nousi...taas!