Paljonko teillä laski asumistuki?
Kommentit (144)
Viimeksi nousi asumistuki. Jos aikovat laskea niin sitten nousee toimeentulotuki. Sellaista se on kun peittoa leikataan toisesta päästä, niin toisesta pitää lisätä. Ei mitään järkeä.
Emme saa, emmekä koskaan ole saaneet. Ainoastaan lapsilisät aikoinaan ja työttömyyskorvaukset työttömyyden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei euroakaan. En nosta asumistukia vaan maksan asumiseni palkastani.
Vai niin. Käyn kokopäivätöissä, mutta palkkani ei riitä vuokranmaksuun, joten joudun nostamaan asumistukea lähemmäs 300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös leikkaukset tule voimaan huhtikuun alussa?
Ei tietenkään, kun vasta sitten kun seuraavan kerran asumistuki tarkistetaan. Se on jokaisella eri aikaan vuodesta. Riippuu ihan siitä milloin on ensimmäisen kerran hakenut tukea. Siitä sitten vuoden välein on aloitettu vuositarkistus.
Syksyllä selviää seuraavassa tarkistuksessa. Siihen asti jatkan opiskelua työttömyystuella ja samalla vanhalla asumistuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, kun vasta sitten kun seuraavan kerran asumistuki tarkistetaan. Se on jokaisella eri aikaan vuodesta. Riippuu ihan siitä milloin on ensimmäisen kerran hakenut tukea. Siitä sitten vuoden välein on aloitettu vuositarkistus.
Tai tarkemmin: kun on ensimmäisen kerran hakenut nykyiseen asuntoon tukea siis.
Mitä järkeä on näissä Orpon touhuissa? Minulla loppuu asumistuki omaan yksiööni 1.1. 2025. Soitin Kelaan ja kysyin, olenko oikeutettu toimeentulotukeen, jos olen silloin työtön. Virkailija laski, että saan 70€ enemmä toimeentulotukea, kuin nyt asumistukea. Mikä järki, mikä säästö? Olen 61v.
En muista oliko 80-luvulla korkeakouluopiskelijoille joku asumislisä. Minulla tosin oli oma asunto, joten voi olla että en saanut sitä edes silloin. Muuten en ole asumistukea saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämäpä mahtavaa, asumistuki tarkistettiin tämän kuun alussa :D
Omistusasunnon asumistuki on aivan älytön
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun työt hetkellisesti loppuu ei yjtiövastikkeeseen saa tukea? Omistusasumisen tukeminen on paljon halvempaa valtiolle kuin vuokralla asumisen. Ja tämä on fakta. Vuokrat on yleensä aina isompia mitä saman kokoisen omistusasunnon asumiskulut. Mutta kannustavaa vaan kaikkia muuttamaan vuokralle ja nostamaan isompia tukia!
Lasku 31 euroa / kk .
Vuokra nousi vuoden alussa n. 47 euroa / kk. Hallituksen taktiikka alentaa asumiskuluja leikkaamalla asumistuesta epäonnistui rajusti, mutta se ei ollut yllätys ainakaan itselleni. Vuokrakatto pitää säätää ja heti.
Asumistuki kokonaan pois. Itse en ole koskaan saanut senttiäkään kun olen käynyt töissä ja hoitanut omat laskuni ihan omasta pussistani. Maksanut opintolainani viimeistä senttiä myöten takaisin, ostanut asunnon ja kasvattanut kolme lasta yhdessä mieheni kanssa. En ole koskaan saanut penniäkään tukea mistään, en perintöä enkä muutakaan.
Jos se onnistui minulta, se onnistuu muiltakin. Ihan älytöntä elättää terveitä, aikuisia ihmisiä kaiken maailman tuilla. Ne kuuluvat ihnisille, jotka heikon terveyden tilansa takia eivät kykene tekemään töitä, ei laiskoille eläteille, jotka haluavat asua hulppeasti maksamatta siitä mitään.
Ainoa kerta kun olen saanut asumistukea oli n.15 vuotta sitten kun olin työttömänä. Silloinkin asumistuki oli 70€, koska ansiosidonnainen päiväraha jota myös sain oli kuulema jo niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun työt hetkellisesti loppuu ei yjtiövastikkeeseen saa tukea? Omistusasumisen tukeminen on paljon halvempaa valtiolle kuin vuokralla asumisen. Ja tämä on fakta. Vuokrat on yleensä aina isompia mitä saman kokoisen omistusasunnon asumiskulut. Mutta kannustavaa vaan kaikkia muuttamaan vuokralle ja nostamaan isompia tukia!
Myy kämppäsi ja osta edullisempi. Mikä velvollisuus meidän on elättää jotain rikkaita porsaita, joilla olisi omaisuutta elättää itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Halvempaa se on kuin vuokran maksu.Esim. yhtiövastike voi olla korkea vanhassa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy kämppäsi ja osta edullisempi. Mikä velvollisuus meidän on elättää jotain rikkaita porsaita, joilla olisi omaisuutta elättää itse itsensä.
Tässä vaiheessa minä muuttaisin niillä rajoilla vuokralle ja ostaisin hienon auton. Sitten saan tosi hyvät tuet ilman että siinä on mitään rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä vanhoissa halvoissa asunnoissa on nimenomaan kalliita yhtiövastikkeita.
Kävin juuri katsomassa miltä näyttää seuraava asumistuki joka maksetaan 2.4 ja se näytti samaa kuin ennenkin eli 357,6