Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika haluaa olla tyttö, kokemuksia, jos vaihe ei ole mennyt ohi?

Vierailija
15.03.2024 |

Meillä poika on 4-5 vuotiaasta saakka kertonut, haluaa olla tyttö. On nyt yhdeksän vuotias. 

On kai yleistä, että päiväkoti-iässä halutaan olla eri sukupuolta.

Mutta onko kokemusta, jos tuollainen vaihe ei ole mennyt ohi? Miten elämä on edennyt? Tiesitkö jo varhaisessa vaiheessa, että kyse ei välttämättä ole väliaikaisesta/ohimenevästä asiasta?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mitä tarkoittaa sillä, että haluaa olla tyttö. Eli minkä asioiden kokee olevan eri lailla tytöillä. Kerro hänelle, että vaikka olisi pippeli, saa silti tehdä samoja asioita kuin pienet ihmiset, joilla onkin pimppi.

Kuka vaihtaa sukunimeä? Kuka käyttää huivia? Pippelillisetkö? :D

Sukupuoliroolit ovat heteroilla todella tiukat, vuonna 2024 kaikki sortava on naisille ja kaikki hyvä miehille.

Vierailija
62/67 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen antamaan rikkinäisen lapsen adoptoitavaksi tai lastenkotiin. Out of sight out of mind.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen identiteetti monessa mielessä kehittyy koko iän ja esim. sitoutuminen ammattiin voi tapahtua keskimäärin 36 vuotiaana. 

Jokaisessa ihmisessä on feminiininen ja maskuliininen puoli. 

Olen itse nelikymppinen mies ja kaksikymppisenä jollain tavalla halusin olla nainen. Samaistuin kaikista hohdokkaimpiin esteettisten lajien naisiin ja ajattelin olevani fyysisesti kelpaamaton ja mitätön.

Edelleenkään naisista tai seksistä ei ollut tietoakaan ja iso rooli on ollut sillä, että en asu Helsingissä, mikä on ainut paikka Suomessa, missä on kohtalaiset mahdollisuudet löytää seuraa miehenä. 

Olen kuitenkin nykyään sinut oman sukupuoleni kanssa eikä minulla ole tarvetta olla nainen. En halua sanoa, että en haluaisi olla nainen, koska minusta se on provokatiivista puhetta.

Mitä nuorempi ihminen on, sitä vähemmän on kokemusta ja identiteetti pyörii lihan ympärillä. Olenko iso vai pieni? Tyttö vai poika? Minkä väriset hiukset minulla on? Olenko vaalea vai ruskea? Normaalisti ihmisille tulee saavutuksia ja elämänhistoriaa, mikä auttaa lisäämään kerroksia lihan ja luiden ympärille. Osa ihmisistä ei pääse tuolle asteelle syistä, joita ei täysin ymmärretä. 

Vierailija
64/67 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin lapsena olla poika. Nimesin itseni Pauliksi Viisikko-kirjojen mukaan. Rinnat alkoivat kasvaa niin yritin kireällä paidalla litistää niitä. Jotenkin sitten 11-12v kuitenkin hyväksyin naiseuteni eikä sen koommin ole ollut ristiriitaa. 

Vierailija
65/67 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä halusin lapsena olla poika. Nimesin itseni Pauliksi Viisikko-kirjojen mukaan. Rinnat alkoivat kasvaa niin yritin kireällä paidalla litistää niitä. Jotenkin sitten 11-12v kuitenkin hyväksyin naiseuteni eikä sen koommin ole ollut ristiriitaa. 

Jos sulle olisi kuitenkin jatkuvasti hoettu voit olla poika. Olisikohan mennyt miten meni?

Vierailija
66/67 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle olisi kuitenkin jatkuvasti hoettu voit olla poika. Olisikohan mennyt miten meni?

Olisi varmaan tissit leikattu irti ja jalkovälissä roikkuisi kullervo. Sairasta tämä nykyaika.

Vierailija
67/67 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen menee lähes aina ohi murrosiässä. Jos ei mene, sitten voi olla aihetta tutkimuksiin. Vielä ei kannata hötkyillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi