Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein hyvää ruokaa

Vierailija
15.03.2024 |

Lihapullakastiketta, keitettyjä perunoita ja salaattia.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön tänään lohipastaa. Ostin eilen K-marketista ja alennus oli 50%. Kokkikartano oli tehnyt puolestani. Eikun lautaselle ja mikroon lämpiämään!

Kiva kun löysit alennustuptteita! Mun lähikaupassaa oli sama myös eli 4,40€ hinnasta puoleen hintaan eli 2,20€ mut jätin hyllyyn. Tossa 300g ateriassa sitä lohta 16,6g. Ostin mieluummin Saimaan tuoreen lohifileen 150g 4€ ja pastat 1kg hintaan 1,45€ niin tein tosta lohesta samalla suhteella 9 annosta eli lohiannos per ateria on 0,44€ ja raakapastan hinta jaettuna 9:llä on 0,16€ ja se nyt turpoaa moninkertaiseksi. Aika paljon halvempi kuin 2,20€. Itsetehtynä maksais siis 0,60€ kun kaupan oikealla hinnalla 4,40€

Vierailija
22/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein eilen kanakeittoa (juustoinen kanakeitto), se on tosi hyvää. Sitä tuli melkein 5 litran kattila täyteen, tänään saadaan siitä nippa nappa jämät. Meitä siis vain mies ja minä. Mies ahmi taas niin paljon. Hyvähän se on että ruoka kelpaa, mutta toi ahmiminen ottaa päähän kun olin kuvitellut että tuo määrä riittäisi 3 päivää. En erityisemmin nauti kokkaamisesta vaikka osaankin aika hyvin. Mies on ihan hoikka, mutta valtavia määriä syö ruokaa, 51v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikä teki riisiä ja kasviksia.

Minullakin alkaa välillä tekemään mieli täysjyväriisiä ja kasviksia. Välillä keittelen al denteksi ruskeeta kuitupitoista makaroonia ja huuhtelen ne kylmällä vedellä lävikössä ja kaadan paistinpannulle paisten ne voissa pinnalta rapeiksi.

Ihanaa iltapala naposteltavaa kun ei ole karkkia. 😁

Vierailija
24/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöks🤢🤮

Meillä oli pihviä, pippurikermakastiketta, salaattia, uuniperunaa, uunikasviksia, patonkia ja viiniä.

haaveunta tais olla,kurniiko

Vierailija
25/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun on ruokaa   kaikilla ei ole

Vierailija
26/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teit lihapullakastikkeen? Entä mitä laitoit salaattiin? Mulla sama operaatio luvassa (paitsi spaghetti ja jauhelihakastike). Salaattiin aion ainakin väriksi niin laittaa paprikaa ja suikaloida porkkanaa perus vihreiden ja kirsikkatomaattirasia lisäksi. Pitää saada vähän valoa ja vitamiineja tähän synkkyyteen.

tee muusia voilla ja pun maidolla tai keitä potut. meiilä erilainen kastike aina jos spagettia, klassinen ruskea lihapullakastike perunat muusi osasto

Vierailija
27/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöks🤢🤮

Meillä oli pihviä, pippurikermakastiketta, salaattia, uuniperunaa, uunikasviksia, patonkia ja viiniä.

Yöks! 🤮 Kunnon kasarimeny!😀

Meillä on illalla nieriää, korvasienikastiketta itse poimituista, salaatti ja muusi. Hyvä pullo valkkaria. 

Vierailija
28/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein eilen kanakeittoa (juustoinen kanakeitto), se on tosi hyvää. Sitä tuli melkein 5 litran kattila täyteen, tänään saadaan siitä nippa nappa jämät. Meitä siis vain mies ja minä. Mies ahmi taas niin paljon. Hyvähän se on että ruoka kelpaa, mutta toi ahmiminen ottaa päähän kun olin kuvitellut että tuo määrä riittäisi 3 päivää. En erityisemmin nauti kokkaamisesta vaikka osaankin aika hyvin. Mies on ihan hoikka, mutta valtavia määriä syö ruokaa, 51v.

Kannattaa itse kattaa pöytä eli laittaa valmiiksi isoille lautasille se 500g keittoa ja sen jölkeen viedä keitto pois. Pöytään toki tarjolle halpis ruisleipää ja näkkäriä tai itseleivottua leipää. Niitä sitten lisukkeeksi jos jää nälkä. Meillä toimitaan näin, koska jaksetaan tehdä ruokaa just kolmen päivän välein. Eli ruoan lisäksi sitten raastesalaattia ja leipää jos ei tule täyteen annoksesta. Santsaua on muutenkin aika kivikautista.

Vierailija
29/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöks🤢🤮

Miksi teit tuollaista yöks ruokaa?  Olisit tyytynyt samaa kun AP niin olisi ollut todella hyvää.  Tuon siitä saa kun yrittää jotakin hienompaa  pippurikastiketta. Yöks.

Vierailija
30/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikä teki riisiä ja kasviksia.

Minullakin alkaa välillä tekemään mieli täysjyväriisiä ja kasviksia. Välillä keittelen al denteksi ruskeeta kuitupitoista makaroonia ja huuhtelen ne kylmällä vedellä lävikössä ja kaadan paistinpannulle paisten ne voissa pinnalta rapeiksi.

Ihanaa iltapala naposteltavaa kun ei ole karkkia. 😁

Miksi huutelet pastan, pastaa ei tarvi huuhdella jollei halua sitä nopeasti kylmäksi, ja parempihan se olisi kuumana ne pannulle laittaa? 

Vierailija
31/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöks🤢🤮

Meillä on illalla nieriää, korvasienikastiketta itse poimituista, salaatti ja muusi. Hyvä pullo valkkaria. 

Kala ihan paskaa. Sienet vielä paskempaa. Muusi niin weetee että.

Vierailija
32/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöks🤢🤮

Tuon nieriän pannulla paistettuna tai savustettuna  ja muusin voisin syödäkkin jos ei tuo kastike ole siihen koskenut.

Vierailija
33/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa itse kattaa pöytä eli laittaa valmiiksi isoille lautasille se 500g keittoa ja sen jölkeen viedä keitto pois. Pöytään toki tarjolle halpis ruisleipää ja näkkäriä tai itseleivottua leipää. Niitä sitten lisukkeeksi jos jää nälkä. Meillä toimitaan näin, koska jaksetaan tehdä ruokaa just kolmen päivän välein. Eli ruoan lisäksi sitten raastesalaattia ja leipää jos ei tule täyteen annoksesta. Sants

Joo, leipää on kyllä tarjolla lisukkeineen, mutta keittoa uppoaa silti paljon. Tuntuisi hassulta annostella aikuiselle miehelle ruoka valmiiksi ja kieltää santsaamasta. Syököön nyt kun maistuu, enkä sanonut miehelle mitään, eli en nalkuta. Tänne anonyyminä helppo avautua arjen pikkuärsytyksistä :D.

Vierailija
34/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee koskaan pahaa ruokaa. Miks kukaan sellasta tekis?

Vierailija
35/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa itse kattaa pöytä eli laittaa valmiiksi isoille lautasille se 500g keittoa ja sen jölkeen viedä keitto pois. Pöytään toki tarjolle halpis ruisleipää ja näkkäriä tai itseleivottua leipää. Niitä sitten lisukkeeksi jos jää nälkä. Meillä toimitaan näin, koska jaksetaan tehdä ruokaa just kolmen päivän välein. Eli ruoan lisäksi sitten raastesalaatti

Siinä tapauksessa teette miehen kanssa ruoat vuorotellen. Hän syö sun 5 litran keiton tänään koska ei malta olla santsaamatta ja täyttää vatsaansa lisäksi leivällä ja salaatilla - ja tekee huomenna sitten uutta ruokaa teille molemmille.

Vierailija
36/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöks🤢🤮

Outo tyyppi.  Kasarissa paistaa uuniperunat ja pihvit.  Uuniperunat matalareunaiseen ja pihvit pannulla, ääliö.

Vierailija
37/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tein eilen tosi hyvää ruokaa, ja teen varmaan samaa tänään, kun aineksia vielä on. Eli paistoin broilerisuikaleita (punalaputettua pakkasesta), kaalia, porkkanaa, sipulia ja nuudeleita.

Täytynee tuo kaali ottaa kaapin vakiotuotteeksi, yksin en ole viitsinyt ostaa, mutta näkyyhän tuo kuluvan, salaattia on tullut tehtyä reippaanlaisesti nyt.

Kaali on tosi hyvää! Olen kasvissyöjä, mutta teen usein samalla idealla ruokaa kuin tuo kuvailemasi ruoka mutta laitan vaan broilerin tilalle tofua, hernistä, soijarouhetta tms. Kaali+proteiini+vihannekset pannulle sopivien mausteiden kanssa, helppoa, hyvää ja edullista! Tänään ostin ison kaalin eurolla ja siitä riittää laskujeni mukaan kuudelle aterialle.

Vierailija
38/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä perinteisissä ruoissa kokin taidot pääsevät oikeuksiinsa. Jos osaa, saa todella maukasta.

Vierailija
39/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön tänään lohipastaa. Ostin eilen K-marketista ja alennus oli 50%. Kokkikartano oli tehnyt puolestani. Eikun lautaselle ja mikroon lämpiämään!

Kiva kun löysit alennustuptteita! Mun lähikaupassaa oli sama myös eli 4,40€ hinnasta puoleen hintaan eli 2,20€ mut jätin hyllyyn. Tossa 300g ateriassa sitä lohta 16,6g. Ostin mieluummin Saimaan tuoreen lohifileen 150g 4€ ja pastat 1kg hintaan 1,45€ niin tein tosta lohesta samalla suhteella 9 annosta eli lohiannos per ateria on 0,44€ ja raakapastan hinta jaettuna 9:llä on 0,16€ ja se nyt turpoaa moninkertaiseksi. Aika paljon halvempi kuin 2,20€. Itsetehtynä maksais siis 0,60€ kun kaupan oikealla hinnalla 4,40€

Kokkikartanon lohipasta on 650g. Normaalihinta noin 7euroa. Minulle on aivan sama, mikä on lohenmäärä. Kunhan muutaman nokareen näen pastan seassa. Vielä olen senverran tienannut, ettei tarvitse laskea annosten hintoja. Pääasia on vaivattomuus.

Vierailija
40/44 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tänään pizzaa nam.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi