Aikuinen lapseni ei pidä yhteyttä
Aikuinen lapseni ei vastaa viesteihin tai pidä muuten yhteyttä, paitsi jos tarvitsee rahaa (ei tarvitse usein). Tämä on hänen valintansa enkä voi siihen vaikuttaa. Kuinka pääsen yli surusta?
Kommentit (24)
Munkaan äiti ei soita ikinä. Kerran testasin, meni kolme viikkoa eikä soittanut vieläkään. Sitten parhaan ystäväni äiti kuoli, sen jälkeen olen soittanut äidilleni kerran viikossa - mulla kuitenkin vielä on äiti.
Mut jos ajattelen asiaa, kyllä jurppii. Hänelle ihan sama soitanko vai en.
Työskentelen nuorten aikuisten kanssa. Heillä voi olla monenlaisia syitä katkaista yhteys vanhempiinsa. Esimerkiksi oma päihteidenkäyttö ja elämänhallinnan ongelmat voivat hävettää todella paljon. Monella heistä on toive, että he saavat elämänsä kuntoon itsenäisesti, ilman vanhempien apua. Vaikka he eivät vastaisikaan vanhempien yhteydenottoihin, niillä saattaa olla yllättävän suuri merkitys heille. Lähes poikkeuksetta monen heistä mieltä lämmittää ajatus siitä, että he ovat vanhemman mielessä ja vanhemmalla on halua ylläpitää/rakentaa yhteyttä. Ajatus siitä, että joku välittää, voi todellakin kantaa vaikeissa hetkisssä.
Minulla sama tilanne yhden lapsen kanssa. Hän kirjoittaa ja pyytää rahaa. Muutoin ei mitään eikä vastaa tai tapaa minua. En tiedä, mitä tehdä. Olen vakavasti masentunut tilanteeesta. Mikä on hätänä rakkaalla lapsella.
Ei meilläkään yksi lapsista pidä yhteyttä. Eikä käytä edes päihteitä. Ollaan suoraan kysytty, ja on sanonut että oli onnellinen lapsuus ja nuoruus. Opiskeluaikana alkoi kasvaa erilleen. Suku on konservatiivista ja keskiluokkaista. Ei halua pitää yhteyttä keneenkään sukulaiseen.