Mitä sitten pitää tehdä, kun kaikki vähänkin oman alan työpaikat on haettu?
Oon työtön, aluksi lähetin hakemuksia aktiivisemmin vaikka minne, mutta jo ensikuussa onkin sellainen tilanne, ettei enää ole mitään paikkaa, jota en olisi jo hakenut. Ellei tapahdu ihme. Haenko siis samoihin paikkoihin, joihin jo aiemminkin, ettei työttömyyspäiväraha katkea? Ainoo vaan että teen itseni idiootiksi työnantajien silmissä...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi työkkärin virkailija, että ammattisuoja on voimassa 3kk, sen jälkeen on haettava vaikka mitä paikkoja.
Oon hakenut vaikka mitä paikkoja. Tein niin jo heti alkuun. Tai siis en hae hammaslääkärin paikkaa, koska en ole hammaslääkäri, mutta kaikkea omalta alalta, ja sellaista joihin ei erityistä koulutusta tarvitse. -ap-
Nyt kyllä jätät jotain todella oleellista kertomatta kun että nykyisenä työmarkkina aikana jossa työntekijöistä tapellaan et onnistu löytämään töitä
😂😂😂😂😂😂
tartu tuohon opiskelumahdollisuuteen, josta sinulle joku jo vinkkasi. Monia aloja voi opiskella etänä ja lähipäiviä vain silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi työkkärin virkailija, että ammattisuoja on voimassa 3kk, sen jälkeen on haettava vaikka mitä paikkoja.
Oon hakenut vaikka mitä paikkoja. Tein niin jo heti alkuun. Tai siis en hae hammaslääkärin paikkaa, koska en ole hammaslääkäri, mutta kaikkea omalta alalta, ja sellaista joihin ei erityistä koulutusta tarvitse. -ap-
Ja se oma ala on tietenkin joku xhohan-kielentulkki ja nyt itketään, kun Kainuun kunta ei palkkaa virkaan.
Oon rakennusalalla, mutta olen hakenut muihinkin työpaikkoihin. -ap-
Alat kierroksen alusta. Haet samoja paikkoja uudestaan. Tai ihan mitä vaan työpaikkaa, ei sinua kukaan väkisin töihin ota varsinkaan jos et ole alan ammattilainen. Kyllä työnantajat ymmärtää aika nopeasti että ei ole sinun työ. Jos siis edes pääset työhaastatteluun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se oma ala on tietenkin joku xhohan-kielentulkki ja nyt itketään, kun Kainuun kunta ei palkkaa virkaan.
Oon rakennusalalla, mutta olen hakenut muihinkin työpaikkoihin. -ap-
No sitten työvoimakoulutuksen kautta toiselle alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia työpaikkoja avautuu joka ikinen päivä. Miksi hakisit sellaisiin, joihin olet jo hakemuksen lähettänyt?
Riippuu missä asuu. Täällä työpaikat vaihtuu tosi harvoin. Ja hyvin harvoin tulee paikkoja mihin voisi hakea.
Av avuton asuu aina paikassa, jossa ei edes koskaan ole mitään paikkoja auki. Toki näitä paikkoja on, mutta lienee tuhra akysellä, missähän tämäkin tyyppi asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä jätät jotain todella oleellista kertomatta kun että nykyisenä työmarkkina aikana jossa työntekijöistä tapellaan et onnistu löytämään töitä
😂😂😂😂😂😂
Heh, joo. Vai tapellaan työntekijöistä? Ei todellalaan. Omalla alallani ei ole tarjolla yhtään avointa työpaikkaa lähelläkään vaikka ihan Eteläsuomessa ollaan. Työnhakua harrastan ja laitan hakemuksen kerran kuussa vaikka tiedän ettei onnistu ja hyvä niin. Töitä saa vain suhteilla, sen olen huomannut kauan sitten. Kait taas jonkun tutun firman pomo tai omistaja kyselee kesäksi keikalle, sen jälkeen ollaan taas vappaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia työpaikkoja avautuu joka ikinen päivä. Miksi hakisit sellaisiin, joihin olet jo hakemuksen lähettänyt?
Riippuu missä asuu. Täällä työpaikat vaihtuu tosi harvoin. Ja hyvin harvoin tulee paikkoja mihin voisi hakea.
Av avuton asuu aina paikassa, jossa ei edes koskaan ole mitään paikkoja auki. Toki näitä paikkoja on, mutta lienee tuhra akysellä, missähän tämäkin tyyppi asuu.
En ole ap. Täällä ne paikat on lähihoitaja, sairaanhoitaja, hammaslääkäri, fysioterapeutti, eläinlääkäri jne. Ei niihin voi hakea ilman osaamista.
Mä en ole työtön, mutta en osaa ratkaista tätä yhtälöä insinöörin koulutuksella. Työttömien siis pitää muuttaa sinne, missä on halpoja asuntoja, mutta he eivät saa muuttaa sinne, missä on halpoja asuntoja, koska siellä ei ole töitä. Jokin tässä ei nyt täsmää.
Yksi vaihtoehto on muuttaa sellaiselle kylälle, mistä on hyvät kulkuyhteydet kaupunkeihin. Lapsuuden kotikylälläni kaksion saisi ostettua halvalla, mutta vuokrien hinnat ei ole edullisia - syynä on se, että vuokra-asuntojen tarjontaa ei juurikaan ole. Niitä hakee erityisesti mummelit, jotka muuttavat isoista omakotitaloista pois ja haluavat jakaa perinnöt jo eläessään ja näitä mieluiten myös otetaan. Kaupungin asuntoja noissa on tosi vähän ja ne menee lähinnä sosiaalitapauksille. Sanon kaupungin, koska kotikuntani kuuluu kaupunkiin. Jos itse jäisin työttömäksi, voisin myydä nykyisen asunnon ja ostaa tuolta kaksion, 80-luvun saunallisen kaksion saa alle 60t, mutta vuokralle löytyy tosi vähän. Serkku jäi eläkkeelle ja halusi takaisin kotikylälle ja hänellä vei puoli vuotta ennen kuin pääsi muuttamaan, sitten löysi tutun kautta yksiön. Olisi halunnut kaksion, mutta niitä ei ollut tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole työtön, mutta en osaa ratkaista tätä yhtälöä insinöörin koulutuksella. Työttömien siis pitää muuttaa sinne, missä on halpoja asuntoja, mutta he eivät saa muuttaa sinne, missä on halpoja asuntoja, koska siellä ei ole töitä. Jokin tässä ei nyt täsmää.
Ongelmahan ei ole sen työttömän vaan politiikan.
Työvoiman liikkuvuus, aluepolitiikka, asuntopolitiikka.
Eli kun on pershäiriöiset luupäät ruorissa, hyvää sopii odottaa.