Mihin fyysiseen tilaan vertaisit mielessäsi Vauva-palstaa, junan vessan röhereyksiin vai ravintolavaunun keskusteluihin, grillijonoon?
Itse ajattelen pitkän kokoontunitta kirjallisuuspiiriä jossa otetaan kantaa aloituksen kirjoituksiin.
Mielikuvitukseni kirjallisuuspiirissä istumme pienillä jakkaroilla puisten kirjahyllyjen katveessa, ehkä maaseutukirjastossa.
Mieheni sanoi että vertaisi palstan kirjoituksia grillijonojen tappeluihin tai junien vessoihin.
Millaiseen tilaan menet mielessäsi mennessäsi kirjoittamaan palstalle tai Internetiin?
Kommentit (20)
Kiitos todella mielenkiintoisesta aloituksesta! En ole koskaan ajatellut niin konkreettisesti.
Ainakin paikka on suuri ja kodikas. Itse olen palstaillessani lähes aina lämpimän viltin mutkassa joten tietysti olen siinä maailmassakin. Toisilla on esim. kissoja mukanaan joista kertovat, näen elävästi vaikkapa asiat joita kirjoittajat kuvaavat kodeissaan olevan, jne. Hirveän mukavia ihmisiä ja jokunen ärripurri.
Ehkä tämä on valtava kerrostalo tai soluasunto, jossa pääsee ohikulkiessaan luvan kanssa kurkkaamaan ovista toisten elämiin ja koteihin. Naapurissa taitavat asua Petteri Orpo, prinsessa Catherine ja kaikki muut, joiden pihapiiriin yhdessä kiikareilla tiiraillaan.
Jos junan ravintolavaunu olisi valtavan suuri, kuten risteilyalus, ehkä se.
Laivan buffetissa ihmiset turhan erillään. En keskustele ravintolavaunussa tuntemattomille mutta ehkä joku baarityyliin niin tekisi, jos vaunu olisi suuri.
Tää on vähän niin kuin meidän työpaikan kahvihuone. Joskus fiksua keskustelua. Joskus uutisten ruotimista. Joskus juoruilua. Ruokien vertailua. Ainoastaan meidän kahvihuoneessa ei tietenkään ole työttömiä eikä eläkeläisiä joten heidän näkökulmansa täällä on tervetullutta.
Minulle tämä on leppoisa ja rauhallinen paikka, josta haen turvaa, mutta kaverilleni taas pahuuden tyyssija ja likaviemäri suorastaan.
Kylmään sodanaikaiseen bunkkeriin jossa on pelkät viltit lattialla.
Pasilan Tripla -ostari, jonne tulee ja josta pääsee mahdollisimman moneen junaan.
Siihen tilaan kun kännäämisen jälkeen maataan oksennuksessa eikä pysty nousemaan ylös.
Kirjallisuuspiiri on sinänsä hyvä vertaus, koska niissä kaikki ovat aina kännissä.
Kadulla kävelyyn ja vastaantulevien ihmisten ajatukset näkyisivät ajatuskuplissa vauva -palstan kommentteina.
Joku turvallinen sakakäyttöhuone, josta hätistetään pois kaikki liian järkeviä puhelevat.
Jokin esiteinien häiriköiden tarkkailuluokka kun ope on käymässä reksin kansliassa eikä kukaan vahtaa.
Jonkun surkean muuttotappiopitäjän paikallisen räkälän nurkkapöytä, paikoin myös kyseisen perähikiän peruskoulun pihalla oleva nuorison lorvintapaikka.
Esson baari (miehet) tai kirjaston lastenosasto (naiset).
Hämärä ja roskainen kuja, jota edetessä ja katsellessasi ympärillesi näet koko ajan ihmisiä tappelemassa keskenään.
Tuota juttua jatkaisin:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4490121/jos-vauvafoorumi-olisi-kulmakup…
Nostin just kuppilaketjua. Mut voidaan puhua kirjoistakin.
-winner-
Naistenvessa.