Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennakkoperintöä vai toimeentulotukea

Vierailija
13.03.2024 |

Sain potkut koronan aikana, ja ansiosidonnainen on loppu jo aikaa sitten. Pääsen vain koulutusta vastaamattomiin pätkätöihin, ja rahani eivät kerta kaikkiaan enää riitä yksiööni, lääkkeisiin ja ruokaan. Alan sen takia olla loppu. Vanhempani ehdottivat, että voisivat laittaa minulle rahaa tarpeen mukaan, että saisin vuokran, lääkärikäynnit ja lääkkeet maksettua ja ruokaakin syödäkseni. Mutta siitä, että vanhempani auttaisivat minua, rangaistaan perintöverolla. 

Miksi yhteiskunta kannustaa minua jäämään toimeentulotuelle? Olen ennenkin ollut, ja tiedän säännöt. Oisin pian oikeutettu toimeentulotukeen, elleivät vanhempani ala auttamaan minua. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voivat suoraan ostaa lääkkeitä ja ruokaa sekä antaa lahjakortteja ja tavaraa sekä pienempiä määriä käteistä.

Vierailija
2/6 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tommosten idioottien takia näitä muutoksia juuri tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempasi maksavat suoraan vuokran, laskuja tai ruokaa, se katsotaan elatukseksi eikä siitä mene perintöveroa. Jos he taas laittavat tilillesi rahaa jolla maksat nuo, yli 3999 € lahjoitukset tulkitaan lahjaksi tai perinnöksi ja niistä voi mennä veroa. Tosin perinnöksihän voi rintaperilliselle antaa alle 20000 € ilman veroa.

Vierailija
4/6 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tommosten idioottien takia näitä muutoksia juuri tehdään.

Olen pahoillani, että vanhemmillani on varaa tukea minua. Kysyin, että miksi kannustetaan jäämään yhteiskunnan elätettäväksi, en ilmoittanut, että aion jäädä. Kannattaa opetella lukemaan ennen kuin tuohtuu.

Minusta on outoa, että perheen sisällä rahaa ei saa suunnata sitä eniten tarvitsevalle, vaan siihenkin väliin tulee verokarhu.

Vierailija
5/6 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoperintö käteisenä ja toimeentulotuki. 

Vierailija
6/6 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempasi maksavat suoraan vuokran, laskuja tai ruokaa, se katsotaan elatukseksi eikä siitä mene perintöveroa. Jos he taas laittavat tilillesi rahaa jolla maksat nuo, yli 3999 € lahjoitukset tulkitaan lahjaksi tai perinnöksi ja niistä voi mennä veroa. Tosin perinnöksihän voi rintaperilliselle antaa alle 20000 € ilman veroa.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Täytyy siis muuttaa vuokranmaksutili jomman kumman vanhemman tiliksi, jo se on suuri apu. Ehkä sen turvin jaksan tehdä pätkää ja saan elatettua itseni.

Vielä edeltäviin viesteihin: enpä arvannut, että hallituksen sijaan täällä syytetään minua hallituksen leikkauksista, mutta tämähän on vauva.fi <3 Olkaa kateellisia siitä, etten vie yhteiskunnan rahoja teidän lautaseltanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi